Dodaj publikację
Autor
Anna Rudzińska
Data publikacji
2010-09-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
6

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Cel to uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
 Pobierz (docx, 14,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA

Imię i nazwisko: Anna Rudzińska

Szkoła: II Ogólnokształcące Liceum Ekologiczne

Cel: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Czas trwania stażu: 9 miesięcy

Opiekun stażu: mgr

Kierunki rozwoju w okresie stażu:

I Organizacyjny.

II Dydaktyczny /przedmiotowo-metodyczny/.

III Wychowawczo-opiekuńczy.

IV Indywidualny /osobisty/.

ORGANIZACYJNY

Lp.

Kierunek rozwoju i zadania

Forma/metoda

Termin realizacji

Sposób dokumentacji

Uwagi

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego.

Analiza rozporządzenia dotyczącego uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego- omówienie z opiekunem stażu.

IX

Plan rozwoju zawodowego. Wypisanie zadań i wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela kontraktowego.

2.

Poznanie organizacji szkoły.

Zapoznanie z pracą:

1.Sekretariatu.

2.Księgowości, administracji i pracowników obsługi.

3.Pielęgniarki szkolnej.

4.Biblioteki.

Poznanie przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny warunków pracy.

X

Notatki z kompetencjami poszczególnych pracowników szkoły.

3.

Poznanie organów kolegialnych szkoły.

Przedstawienie przez opiekuna organów kolegialnych szkoły oraz ich zadań i regulaminów.

1.Rady Pedagogicznej

2.Rady Rodziców

3.Samorządu uczniowskiego

IX

Regulaminy organów szkoły.

4.

Poznanie dokumentów programowych szkoły.

Analiza:

1. Statutu szkoły.

2. WSO.

3. PSO- matematyka.

4. Programu wychowawczego szkoły.

IX

Notatki z analizy dokumentów, własne spostrzeżenia i uwagi.

5.

Poznanie obowiązującej dokumentacji oraz sposobu jej prowadzenia.

Zapoznanie przez opiekuna z:

1.Prowadzeniem dziennika lekcyjnego.

2.Prowadzeniem dzienników pozalekcyjnych.

3.Sposobu pisania planu dydaktycznego.

4.Wypełniania arkuszy ocen.

IX.

Właściwe prowadzenie dokumentacji.

DYDAKTYCZNY

1.

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.

Hospitacja różnorodnych zajęć:

a) Dydaktycznych b)Wychowawczych.

2 razy w miesiącu (cały rok).

Prowadzenie zeszytu notatek własnych z obserwacji. Uwagi i spostrzeżenia czynione pod kątem:

-treści lekcji a podstawy programowe

-wymagania nauczyciela a standardy wymagań egzaminacyjnych

-ocena pracy ucznia na lekcji

2.

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.

Konsultacje z opiekunem stażu.

1 raz w miesiącu (cały rok).

Scenariusze lekcji własnych oraz ich samoocena.

3.

Omówienie obserwowanych lub własnych zajęć.

1.Spotkanie z opiekunem.

2.Spotkanie z nauczycielem hospitowanych zajęć.

2 razy w miesiącu

1 raz w miesiącu.

Notatki zawierające uwagi, spostrzeżenia własne jak i wnioski z nich wynikające.

4.

Prowadzenie zajęć dodatkowych realizujących podstawowe zadania szkoły.

Prowadzenie fakultetów z matematyki w klasie IV.

Cały rok.

Scenariusze zajęć.

Opiekuńczo-wychowawczy

1.

Zapoznanie z zadaniami opiekuna wychowawcy.

Analiza zadań opiekuna- wychowawcy.

X

Notatki z wypisanymi zadaniami wychowawcy.

Indywidualny

1.

Udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia nauczycieli.

1.Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.

2.Udział w pracach zespołów przedmiotowych.

3.Czytanie literatury fachowej.

Według harmonogramu.

Sprawozdania, spostrzeżenia, uwagi, zastosowania nowej wiedzy w praktyce.

Opracowała:

Anna Rudzińska

.............................................