Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
Imię i nazwisko: Anna Rudzińska
Szkoła: II Ogólnokształcące Liceum Ekologiczne
Cel: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Czas trwania stażu: 9 miesięcy
Opiekun stażu: mgr
Kierunki rozwoju w okresie stażu:
I Organizacyjny.
II Dydaktyczny /przedmiotowo-metodyczny/.
III Wychowawczo-opiekuńczy.
IV Indywidualny /osobisty/.
ORGANIZACYJNY
Lp.
Kierunek rozwoju i zadania
Forma/metoda
Termin realizacji
Sposób dokumentacji
Uwagi
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego.
Analiza rozporządzenia dotyczącego uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego- omówienie z opiekunem stażu.
IX
Plan rozwoju zawodowego. Wypisanie zadań i wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela kontraktowego.
2.
Poznanie organizacji szkoły.
Zapoznanie z pracą:
1.Sekretariatu.
2.Księgowości, administracji i pracowników obsługi.
3.Pielęgniarki szkolnej.
4.Biblioteki.
Poznanie przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny warunków pracy.
X
Notatki z kompetencjami poszczególnych pracowników szkoły.
3.
Poznanie organów kolegialnych szkoły.
Przedstawienie przez opiekuna organów kolegialnych szkoły oraz ich zadań i regulaminów.
1.Rady Pedagogicznej
2.Rady Rodziców
3.Samorządu uczniowskiego
IX
Regulaminy organów szkoły.
4.
Poznanie dokumentów programowych szkoły.
Analiza:
1. Statutu szkoły.
2. WSO.
3. PSO- matematyka.
4. Programu wychowawczego szkoły.
IX
Notatki z analizy dokumentów, własne spostrzeżenia i uwagi.
5.
Poznanie obowiązującej dokumentacji oraz sposobu jej prowadzenia.
Zapoznanie przez opiekuna z:
1.Prowadzeniem dziennika lekcyjnego.
2.Prowadzeniem dzienników pozalekcyjnych.
3.Sposobu pisania planu dydaktycznego.
4.Wypełniania arkuszy ocen.
IX.
Właściwe prowadzenie dokumentacji.
DYDAKTYCZNY
1.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.
Hospitacja różnorodnych zajęć:
a) Dydaktycznych b)Wychowawczych.
2 razy w miesiącu (cały rok).
Prowadzenie zeszytu notatek własnych z obserwacji. Uwagi i spostrzeżenia czynione pod kątem:
-treści lekcji a podstawy programowe
-wymagania nauczyciela a standardy wymagań egzaminacyjnych
-ocena pracy ucznia na lekcji
2.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
Konsultacje z opiekunem stażu.
1 raz w miesiącu (cały rok).
Scenariusze lekcji własnych oraz ich samoocena.
3.
Omówienie obserwowanych lub własnych zajęć.
1.Spotkanie z opiekunem.
2.Spotkanie z nauczycielem hospitowanych zajęć.
2 razy w miesiącu
1 raz w miesiącu.
Notatki zawierające uwagi, spostrzeżenia własne jak i wnioski z nich wynikające.
4.
Prowadzenie zajęć dodatkowych realizujących podstawowe zadania szkoły.
Prowadzenie fakultetów z matematyki w klasie IV.
Cały rok.
Scenariusze zajęć.
Opiekuńczo-wychowawczy
1.
Zapoznanie z zadaniami opiekuna wychowawcy.
Analiza zadań opiekuna- wychowawcy.
X
Notatki z wypisanymi zadaniami wychowawcy.
Indywidualny
1.
Udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia nauczycieli.
1.Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.
2.Udział w pracach zespołów przedmiotowych.
3.Czytanie literatury fachowej.
Według harmonogramu.
Sprawozdania, spostrzeżenia, uwagi, zastosowania nowej wiedzy w praktyce.
Opracowała:
Anna Rudzińska
.............................................