Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Brzozowska
Data publikacji
2010-09-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
289

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawcy plus tematy godzin wychowawczych.
 Pobierz (doc, 49,5 KB)

Komentarze

ladydolphin, 2012-01-12

klasa III TI

Podgląd treści


Agnieszka Brzozowska

nauczyciel języka polskiego

Plan pracy wychowawcy

Klasa III TI

2010/2011

Rola wychowawcy polega na kształtowaniu rozwoju intelektualnego i społecznego ucznia poprzez wsparcie krytycznego myślenia i swobody praktycznego działania. Szkoła powinna przygotowywać do pełnienia obowiązków rodzinnych, obywatelskich, uczyć szacunku dla dziedzictwa narodowego w kontekście spuścizny europejskiej i światowej, wpajać w wychowanków zasady poszanowania drugiego człowieka, demokracji i wrażliwości na potrzeby innych.

W programie wychowawczym określono konkretne zadania mające na celu rozwój:

1/ sfery intelektualnej ucznia

2/ sfery emocjonalnej ucznia

3/ sfery społeczno-moralnej ucznia

4/ sfery zdrowotnej ucznia (szkolny program profilaktyki)

5/ sfery zawodowej ucznia

6/ współpracy z rodzicami i środowiskiem.

W programie zakłada się możliwość dokonywania bieżących korekt i uzupełnień w ciągu roku szkolnego.

ZADANIA

1/ sfera intelektualna ucznia

- właściwy stosunek do nauki i szkoły

- systematyczna ewaluacja wyników nauczania klasy

- korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej, miejskiej, multimediów, Internetu

- pobudzanie uczniów do podejmowania samodzielnych działań (udział w projektach, konkursach, apelach, itp)

- opieka indywidualna nad uczniami (uzdolnionymi, osiągającymi słabe wyniki w nauce, z dysfunkcjami, z orzeczeniami PPP)

-rozwijanie zainteresowań uczniów

2/ sfera emocjonalna ucznia

- poszanowanie tradycji narodowych w perspektywie kultury europejskiej

- poznawanie i kształtowanie sfery emocjonalnej uczniów

- tworzenie właściwych relacji interpersonalnych (w klasie, domu, szkole, itp.)

- poczucie odpowiedzialności za swoje słowa i czyny

- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych

- diagnoza problemów ucznia

- umiejętność właściwej samooceny

- pokonywanie stresu

- interwencja wychowawcza

- współpraca z instytucjami specjalistycznymi (spotkania, pomoc doraźna w sytuacjach kryzysowych)

- integracja zespołu klasowego

- współpraca z liderem profilaktyki (przemoc)

3/ sfera społeczno-moralna ucznia

- dbałość o wysoki poziom kultury osobistej

- kształtowanie postaw empatii ( Góra Grosza, zbiórki)

- umiejętność współdziałania

- diagnoza potrzeb środowiska lokalnego uczniów

- poczucie przynależności (święta narodowe, imprezy i wycieczki szkolne, klasowe)

- znajomość zasad pracy szkoły (Statut, WSO, regulaminy)

- samorządność (współpraca z samorządem klasowym, wybór trójki klasowej)

- wychowanie przez sztukę (kino, teatr, dramy, apele, muzea)

- postawa proekologiczna

4/ sfera zdrowotna ucznia (szkolny program profilaktyki)

- wdrażanie nawyków dbania o higienę osobistą miejsca pracy

-promowanie zdrowego trybu życia (zapobieganie używkom, aktywny wypoczynek)

- bezpieczeństwo na drodze

- współpraca z liderem profilaktyki

- problematyka dojrzewania (inicjacja seksualna, antykoncepcja)

5/ sfera zawodowa ucznia

- orientacja zawodowa

- organizacja praktyk zawodowych

- informacje o możliwościach dalszego kształcenia

- spotkania z absolwentami, pracownikami

- współpraca z Poradnią PP

6/ współpraca z rodzicami i środowiskiem.

- kontakty z rodzicami (zebrania, wizyta domowa)

- wybór trójki klasowej

- bieżące informowanie o ocenach i zachowaniu

- pedagogizacja rodziców

- włącznie rodziców do działań na rzecz szkoły

- współpraca z organizacjami lokalnymi

- pomoc materialna dla uczniów

PEDAGOGIZACJA RODZICÓW – Propozycje tematów:

• Jak pomóc dziecku w nauce – rodzice ...