Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN DYDAKTYCZNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO NA PODSTAWIE PODRĘCZNIKA
AHA DLA KLASY 2 G GIMNAZJUM W CZAPLINKU.
JOANNA ZGOŁA
Rok szkolny 2010/2011
|Rund um die Uhr. |Zapoznanie z WSO i programem nauczania. |• pyta i udziela informacji na temat czasu |• samodzielnie tworzy rozbudowane dialogi | |
| |Die DACH Landern. Formy powitania i |zegarowego |dotyczące czasu zegarowego | |
|Tematyka i słownictwo: |pożegnania. |• podaje czas zegarowy w języku potocznym i oficjalnie |• zna wybrane niemieckie zagadki i dowcipy | |
|określanie czasu zegarowego; jak |.Wie spät ist es? Przypomnienie wiadomości o |• wyszukuje odpowiednie informacje w |związane z zegarkiem | |
|spytać o godzinę i jak odpowiedzieć |liczebniku. |wysłuchanych dialogach dotyczących czasu |• swobodnie operuje bogatym słownictwem | |
|na to pytanie; jak opisać przebieg |Meine Sommerferien. Krzyżówka. |zegarowego i potrafi tworzyć podobne dialogi na podstawie |dotyczącym codziennych czynności | |
|dnia; trochę fantastyki – jak opisać |Wie viel Uhr ist es? Okreslanie godzin. |schematu |• obszernie informuje o przebiegu swojego | |
|wygląd innej planety i jej |Was machst du im Tag? Nazywamy czynności. |• na podstawie programu telewizyjnego określa początek i |codziennego dnia | |
|mieszkańców. |Ein Tag im Leben von Familie Torwart. |koniec poszczególnych audycji oraz czas ich trwania |• relacjonuje w formie pisemnej, co robi w | |
|Zagadnienia gramatyczne: |Opisujemy przebieg dnia. |• potrafi przeprowadzić dialog dotyczący czasu emisji |poniedziałek, i uzasadnia, dlaczego wiele osób | |
|czasownik zwrotny; spójnik denn; |Wie lange dauert der Film? Określanie |poszczególnych programów na podstawie schematu |nie lubi poniedziałku | |
|zaimek nieosobowy es. |początku i końca czynności. |• buduje minidialogi na podstawie rozkładu lotów Lufthansy |• swobodnie operuje bogatym słownictwem | |
| |Magst du Montage? Nazywanie pór dnia. |• tworzy pytania dotyczące czasu zegarowego |opisującym przyrodę i zjawiska pogodowe | |
| |Was machst du am Morgen? Opis dnia z uzyciem |tak, aby pasowały do sugerowanych odpowiedzi |• wyimaginowanym gościom z kosmosu obszernie | |
| |pór dnia. |• zna podstawowe słownictwo określające |opowiada o Ziemi oraz proponuje, co | |
| |Textteile. Umiejętność czytania ze |codzienne czynności |może im pokazać | |
| |zrozumieniem. |• na podstawie historyjki obrazkowej opowiada o przebiegu |• prowadzi dyskusję na temat:„Czy jesteśmy sami | |
| |Zwei Sonnen auf Tirastra. Czytanie dłuższych |dnia wybranego członka rodziny, podając czas zegarowy; przy |we wszechświecie?” | |
| |tekstow. |wątpliwościach potrafi wyrazić przypuszczenie, używając |• opisuje wygląd innej planety według własnych | |
| |Praca ze słownikiem- ćwiczenia. |zwrotu |wyobrażeń | |
| |Es ist warm. Wprowadzenie zjawisk pogodowych.|ich glaube |• sprawnie używa zdań okolicznikowych przyczyny | |
| |Wie ist das Wetter? Określanie pogody. |• po wysłuchaniu tekstu potrafi znaleźć i |ze spójnikiem denn, stosując | |
| |Mein Kalender.Określamy pogodę. |poprawić pomyłki opierając się na historyjce |poprawny szyk wyrazów w zdaniu | |
| |Powtórzenie wiadomości. |obrazkowej |• swobodnie operuje licznymi czasownikami | |
| | |• udziela krótkich informacji o przebiegu ...