Dodaj publikację
Autor
Joanna Zgoła
Data publikacji
2010-10-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy dydaktycznej dla uczniów gimnazjum o obniżonym poziomie intelektualnym.
 Pobierz (doc, 106,0 KB)

Podgląd treści


PLAN DYDAKTYCZNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO NA PODSTAWIE PODRĘCZNIKA
AHA1 A, AHA 1 B
DLA KLASY 1 G GIMNAZJUM W CZAPLINKU.
JOANNA ZGOŁA

|Dział/ treści programowe |Tematyka zajęć |Wymagania podstawowe |Wymagania ponadpodstawowe |Uwagi |
|Hallo! Wie geht’s? |Zapoznanie z WSO. |• zna wybrane internacjonalizmy oraz ich |• poprawnie zapisuje poznane internacjonalizmy | |
| |Hallo! Formy powitania i pożegnania. |poprawną wymowę |• omawia w języku polskim atrakcje turystyczne | |
|Tematyka i słownictwo: internacjonalizmy,|Ich heiße Susanne. Przedstawiamy sie. |• zna wybrane niemieckie nazwy geograficzne |tradycyjnie kojarzone z Niemcami | |
|wiadomości z geografii, formy powitania i|In der Pause. Uzyskiwanie informacji. |• podaje po polsku podstawowe informacje na temat Niemiec |• zna oryginalne nazwy wielu niemieckich miast | |
|pożegnania, jak się przedstawić i |Ralf kommt aus Köln. Opowiadamy o |(położenie, stolica, kraje |oraz nazwy niemieckich gór i rzek, i potrafi | |
|powiedzieć kilka słów o sobie i o kimś |zainteresowaniach. |sąsiadujące, liczba mieszkańców) |zlokalizować je na mapie | |
|innym jak zadawać pytania i odpowiadać na|Wie bist du? Cechy charakteru i wyglądu. |• wymienia wybrane atrakcje turystyczne |• stosując formy powitań i pożegnań, uwzględnia | |
|nie twierdząco lub przecząco |Ich schwimme nicht gern. Umiejętność |tradycyjnie kojarzone z Niemcami |formy oficjalne, potoczne i regionalne | |
|Zagadnienia gramatyczne: odmiana |rozumienia ze słuchu. |• zaznacza usłyszane nazwy geograficzne na mapie |• opowiada o osobach na podstawie wysłuchanego | |
|czasownika w liczbie pojedynczej, zdanie |Inge mag Musik nicht. Pytania przez inwersję.|• wita się i żegna z rówieśnikami i osobami |tekstu | |
|oznajmujące, zdanie pytające, przeczenia | |dorosłymi, dobiera formy powitania i pożegnania stosownie do |• samodzielnie pisze o sobie krótką informację, | |
|nein, i nich. | |pory dnia |wykorzystując poznane wyrażenia | |
| | |• nawiązuje rozmowę, pytając o samopoczucie |• opierając się na poznanych zwrotach i | |
| | |• zna zwroty potrzebne do wyrażenia |wyrażeniach, przeprowadza wywiad z kolegą / | |
| | |podstawowych informacji o sobie (imię, |koleżanką oraz potrafi udzielić wywiadu, | |
| | |pochodzenie, miejsce zamieszkania, wiek, |wcielając się w postać znanej osoby | |
| | |zainteresowania) |• opisuje inną osobę, uwzględniając jej cechy | |
| | |• zna podstawowe przymiotniki określające |charakteru i wygląd | |
| | |wygląd i charakter |• selekcjonuje informacje usłyszane w tekście | |
| | |• rozumie w tekście słuchanym podstawowe |• sprawnie buduje zdania oznajmujące oraz | |
| | |informacje |pytające, stosując poprawny szyk wyrazów | |
| | |• zna i stosuje zaimki osobowe ich, du, er, sie | | |
| | |• odmienia i stosuje w zdaniu czasowniki w l. poj. | | |
| | |• zna i stosuje przeczenia nein i nicht | | |
| | |• tworzy pytania przez inwersję oraz zaczynające się od | | |
| | |zaimków pytających: wie, wer, wo,woher, was | | |
| | |• zna i stosuje zasady wymowy w poznanym słownictwie | | |
|Familie und Verwandte. |Eine nette Familie. Nazywanie członków |• nazywa członków najbliższej rodziny |• samodzielnie opowiada o swojej bliskiej i | |
| |rodziny. |• uzupełnia zdania związane z tematem ...