Dodaj publikację
Autor
Izabela Bednarczyk
Data publikacji
2010-10-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
80

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program ferii zimowych pod hasłem: Tydzień fantastycznych zabaw.
 Pobierz (doc, 71,0 KB)

Podgląd treści


PROGRAM FERII ZIMOWYCH
REALIZOWANY W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 im MIKOŁAJA KOPERNIKA W PISZU
POD HASŁEM „ TYDZIEŃ FANTASTYCZNYCH ZABAW”.

WSTĘP

Ferie zimowe to czas wypoczynku i przyjemności. Dzieci zasłużyły na odpoczynek po półrocznej pracy . Większość z nich spędza czas wolny od nauki w domu, nudząc się. Ich rodziców nie stać, by wyprawić swoje pociechy na zimowisko. Wyszłam więc z propozycją zagospodarowania czasu wolnego dzieciom grup „0” w drugim tygodniu ferii zimowych, gdyż w pierwszym tygodniu dzieci miały możliwość skorzystania z innych, organizowanych zajęć . Zajęcia organizowane przeze mnie to bogata oferta sportowo – rekreacyjna. Chciałabym, by dzieci miło, ciekawie i radośnie oraz bezpiecznie spędziły czas ferii zimowych, nie nudziły się i postrzegały szkołę jako miejsce świetnej, wesołej zabawy, by zimowy wypoczynek był dla nich udany.

ORGANIZACJA ZAJĘĆ:

Miejsce zajęć

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu
Sala gimnastyczna;
Boisko szkolne;
Leśna polana;
Sala zajęć..

Termin realizacji przedsięwzięcia

01.. 02 2010 r. – 05. 02. 2010 r., w godz. 8.00 – 12.00.

ZAŁOŻENIA PROGRAMU :
                Program jest przeznaczony dla zainteresowanych dzieci grup „ 0” Szkoły Podstawowej nr 1 w Piszu, którzy nie korzystają z innych organizowanych form wypoczynku. Realizowany będzie w ciągu drugiego tygodnia ferii zimowych.
                Treści zawarte w programie obejmują warsztaty plastyczne, gry i zabawy na sali gimnastycznej, w terenie, na boisku szkolnym, zabawę karnawałową oraz obejrzenie i omówienie filmu.
 
CELE PROGRAMU:
•   wyrabianie umiejętności właściwej organizacji czasu wolnego;
• rozwijanie i utrwalanie zainteresowań różnymi formami aktywności fizycznej w czasie wolnym;
•    ukazywanie roli ruchu i czynnego wypoczynku w zachowaniu zdrowia fizycznego i psychicznego, rozwijanie zamiłowania do aktywnego wypoczynku, kultury obcowania przyrodą i poznawania walorów najbliższej okolicy;
•    kształtowanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych;
•    ukazywanie wartości płynących z rozwoju własnych zainteresowań, koleżeństwa i przyjaźni;
• promocja dziecięcej literatury;
• rozwijanie zdolności recytatorskich dzieci;
• wiązanie treści wiersza z różnymi formami ekspresji: plastyczną, muzyczną ruchową;
• budzenie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych;
•    rozwijanie kreatywnej osobowości ucznia, poszerzanie jego wiedzy, wzbogacenie słownictwa i twórczej aktywności.

METODY I FORMY RELIZACJI PROGRAMU:

Metody: zadaniowa, zabawowa, wpływu sytuacyjnego, pokaz, pogadanka, instruktaż, wycieczai po najbliższej okolicy, atletyka terenowa, gry i zabawy rekreacyjne i ruchowe, zajęcia ekologiczno – przyrodnicze, testy sprawnościowe, konkursy.

Formy pracy: indywidualna, grupowa, zespołowa.

PRZEWIDYWANE EFEKTY:
 
W wyniku udziału w programie uczeń potrafi:

•   zaplanować sobie czas wolny wybierając pożyteczne formy spędzania dni wolnych od nauki,
•   potrafi wypoczywać w sposób aktywny, bezpieczny i twórczy,
• interesować się teatrem, muzyką, sportem i sztuką;
•   integrować się z dziećmi, pracować w grupie i na rzecz grupy ...