Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM FERII ZIMOWYCH
REALIZOWANY W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 im MIKOŁAJA KOPERNIKA W PISZU
POD HASŁEM „ TYDZIEŃ FANTASTYCZNYCH ZABAW”.
WSTĘP
Ferie zimowe to czas wypoczynku i przyjemności. Dzieci zasłużyły na odpoczynek po półrocznej pracy . Większość z nich spędza czas wolny od nauki w domu, nudząc się. Ich rodziców nie stać, by wyprawić swoje pociechy na zimowisko. Wyszłam więc z propozycją zagospodarowania czasu wolnego dzieciom grup „0” w drugim tygodniu ferii zimowych, gdyż w pierwszym tygodniu dzieci miały możliwość skorzystania z innych, organizowanych zajęć . Zajęcia organizowane przeze mnie to bogata oferta sportowo – rekreacyjna. Chciałabym, by dzieci miło, ciekawie i radośnie oraz bezpiecznie spędziły czas ferii zimowych, nie nudziły się i postrzegały szkołę jako miejsce świetnej, wesołej zabawy, by zimowy wypoczynek był dla nich udany.
ORGANIZACJA ZAJĘĆ:
Miejsce zajęć
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu
Sala gimnastyczna;
Boisko szkolne;
Leśna polana;
Sala zajęć..
Termin realizacji przedsięwzięcia
01.. 02 2010 r. – 05. 02. 2010 r., w godz. 8.00 – 12.00.
ZAŁOŻENIA PROGRAMU :
Program jest przeznaczony dla zainteresowanych dzieci grup „ 0” Szkoły Podstawowej nr 1 w Piszu, którzy nie korzystają z innych organizowanych form wypoczynku. Realizowany będzie w ciągu drugiego tygodnia ferii zimowych.
Treści zawarte w programie obejmują warsztaty plastyczne, gry i zabawy na sali gimnastycznej, w terenie, na boisku szkolnym, zabawę karnawałową oraz obejrzenie i omówienie filmu.
CELE PROGRAMU:
• wyrabianie umiejętności właściwej organizacji czasu wolnego;
• rozwijanie i utrwalanie zainteresowań różnymi formami aktywności fizycznej w czasie wolnym;
• ukazywanie roli ruchu i czynnego wypoczynku w zachowaniu zdrowia fizycznego i psychicznego, rozwijanie zamiłowania do aktywnego wypoczynku, kultury obcowania przyrodą i poznawania walorów najbliższej okolicy;
• kształtowanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych;
• ukazywanie wartości płynących z rozwoju własnych zainteresowań, koleżeństwa i przyjaźni;
• promocja dziecięcej literatury;
• rozwijanie zdolności recytatorskich dzieci;
• wiązanie treści wiersza z różnymi formami ekspresji: plastyczną, muzyczną ruchową;
• budzenie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych;
• rozwijanie kreatywnej osobowości ucznia, poszerzanie jego wiedzy, wzbogacenie słownictwa i twórczej aktywności.
METODY I FORMY RELIZACJI PROGRAMU:
Metody: zadaniowa, zabawowa, wpływu sytuacyjnego, pokaz, pogadanka, instruktaż, wycieczai po najbliższej okolicy, atletyka terenowa, gry i zabawy rekreacyjne i ruchowe, zajęcia ekologiczno – przyrodnicze, testy sprawnościowe, konkursy.
Formy pracy: indywidualna, grupowa, zespołowa.
PRZEWIDYWANE EFEKTY:
W wyniku udziału w programie uczeń potrafi:
• zaplanować sobie czas wolny wybierając pożyteczne formy spędzania dni wolnych od nauki,
• potrafi wypoczywać w sposób aktywny, bezpieczny i twórczy,
• interesować się teatrem, muzyką, sportem i sztuką;
• integrować się z dziećmi, pracować w grupie i na rzecz grupy ...