Dodaj publikację
Autor
Iwona Białobrzeska
Data publikacji
2010-10-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
48

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy z języka polskiego do klasy pierwszej ZSZ.
 Pobierz (doc, 262,0 KB)

Podgląd treści


Plan wynikowy z języka polskiego dla klasy pierwszej
Zasadniczej Szkoły Zawodowej

Liczba godzin w roku szkolnym: 114
Podręcznik: Język polski Przeczytać, zrozumieć, zastosować Beata i Mirosław Sosnowscy , rea

|Dział |Numer lekcji |Temat lekcji |Wymagania edukacyjne |Uwagi |
| | | |Podstawowe (P) |Ponadpodstawowe (PP) | |
| | | |Uczeń potrafi: |Uczeń potrafi: | |
| |1 |Lekcja organizacyjna. | | | |
| | |Zapoznanie z programem | | | |
| | |nauczania, PZO | | | |
| |2 |Powtórzenie wiadomości o |Uczeń: |Uczeń: | |
| | |rodzajach literackich |-zna wyróżniki poszczególnych rodzajów |-wyszukuje w tekstach cechy poszczególnych | |
| | | |literackich |rodzajów | |
| |3 |Korzenie cywilizacji i kultury|-dostrzega rolę kultury antycznej i |-interpretuje słowa Norwida: „Przeszłość to | |
| | |europejskiej |chrześcijaństwa w ukształtowaniu cywilizacji |jest dziś, tylko cokolwiek dalej” | |
| | | |europejskiej | | |
| |4 |Co każdy kulturalny człowiek |-zna podział Biblii, |-dostrzega uniwersalizm Biblii jako księgi | |
| | |powinien wiedzieć o Biblii? |-zna autorów, przekłady, języki, w których była |objawionej i dzieła literackiego | |
| | | |pisana Biblia | | |
| |5 |Biblijna historia Abrahama i |-zna fragmenty K Rdz, |-dostrzega inspirująca, kulturotwórczą rolę | |
| | |Izaaka |-streszcza historię Abrahama, |Biblii | |
| | | |-porównuje biblijną historię z obrazem i | | |
| | | |wierszem Szymborskiej | | |
| |6,7 |Biblijne przypowieści |-zna Przypowieści o synu marnotrawnym i |-analizuje przesłanie moralne obu | |
| | | |miłosiernym Samarytaninie, |przypowieści, | |
| | | |-dokonuje streszczenia obu tekstów, |-określa symbolikę postaci i zdarzeń | |
| | | |-zna pojęcie parabola | | |
| |8,9,10,11 |Obraz Boga i człowieka |-zna psalmy23,91,9, |-wskazuje różnice w tłumaczeniach Biblii, | |
| | |wyłaniający się z Psalmów. |-określa wizerunek Boga i człowieka wyłaniający |-wyszukuje archaizmy | |
| | | |się z poszczególnych utworów, | | |
| |12 |Cechy stylu biblijnego |-zna cechy stylu biblijnego |-dostrzega obecność cech języka Biblii w | |
| | | | |innych tekstach | |
| |13 |Biblijne inspiracje |-opisuje obrazy zamieszczone w podręczniku a |-omawia środki ekspresji zastosowane przez | |
| | | |inspirowane Biblią |artystów | |
| |14 |Charakterystyka świętego |-opisuje świętego Józefa, |-dyskutuje na temat piękna i brzydoty i ich | |
| | |Józefa w wierszu A. Bursy. |-analizuje język utworu |obecności w sztuce | |
| |15 |Jaki sąd o ludzkości formułuje|-porównuje opis zdrady Jezusa zawarty w Biblii i |-opiniuje sąd Judasza, formułuje własny pogląd| |
| | |Judasz ? (Judasz L. Staffa) |wierszu Staffa, | | |
| | | |-analizuje sąd wygłoszony przez Judasza o | | |
| | | |ludziach | | |
| |16 |Wizerunek Boga kreślony losami|-określa wizerunek Boga wyłaniający się ze |-dyskutuje na temat różnic wizerunków | |
| | |ludzi |Starego i Nowego Testamentu | | |
| |17,18 |Narodziny ładu, świata i Bogów|-zna fragmenty Mitologii J. Parandowskiego, |-dostrzega mitotwórczą rolę Biblii, | |
| | | |-tworzy drzewo genealogiczne bogów greckich, | | |
| | | |-porównuje biblijny i mitologiczne opis | | |
| | | |stworzenia świata | | |
| |19 |Mit jako gatunek literacki |-zna pojęcie mitu, |-tworzy własny mit | |
| | | |-zna rodzaje mitów | | |
| |20 |Mit o Ikarze a odwieczne |-zna treść mitu, |-analizuje związek między mitem a obrazem | |
| | |marzenie człowieka… |-analizuje mit i dostrzega jego ponadczasowe |Breughela Upadek Ikara | |
| | | |przesłanie | | |
| |21 |Ideał miłości- Mit ...