Dodaj publikację
Autor
Magdalena Szrama
Data publikacji
2010-10-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
384

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera projekt edukacyjny zatytułowany "Berlin-die Hauptstadt von Deutschland". Został on opracowany przeze mnie z myślą o młodzieży w gimnazjum, która poprzez zabawę z projektem poszerzy swoją znajomość języka niemieckiego i wiedzę o stolicy Niemiec.
 Pobierz (docx, 19,5 KB)

Podgląd treści

Projekt edukacyjny z języka niemieckiego

„Berlin - die Hauptstadt von Deutschland“

Projekt związany jest z planowaną przeze mnie wycieczką do Berlina, która odbyła się 1 czerwca 2010 roku.

Autor: Magdalena SzramaTyp szkoły: GimnazjumCele projektu: - ogólne: Uczniowie znają podstawowe wiadomości o Republice Federalnej Niemiec - szczegółowe: Uczniowie poznają wiadomości dot. stolicy Niemiec i np. kraina w której się znajduje, rzeka nad którą leży, zabytki, godło itp. Potrafią wskazać stolicę na mapie Niemiec, ćwiczą sprawności pisania i mówienia. Pracują z Internetem, poznając adresy stron związanych z Berlinem.Przeznaczenie projektu: Uczniowie pierwszych klas gimnazjum.Czas realizacji projektu: Projekt obejmuje dwie godziny lekcyjne.Wykorzystane pomoce: komputer z dostępem do Internetu i drukarką, duży arkusz szarego papieru, nożyczki, klej, czysty papier, pisaki, kredki, kolorowy papier, karty pracy, zdjęcia stolicy Niemiec i jej zabytków.Opis sposobu pracy:- praca w grupach ok. 4 osobowych,- nauczyciel wybiera po jednym przedstawicielu grupy, pozostali dobierani są losowo,- jedna osoba jest liderem grupy,- liderzy grup kontaktują się z nauczycielem w razie trudności,- spotkania grup z nauczycielem wtorek 14:10 – 14:55Źródła informacji:- Internet: - Słownik dwujęzyczny- Karty pracy - mapa

- zdjęcia miasta Berlin i jego zabytkówOpis realizacji projektu:*Pierwsza faza – Zapoznanie uczniów z projektem. Nauczyciel zawiesza na tablicy zdjęcia z miastem Berlin i jego zabytkami. Na drugiej znajdują się napisy w języku niemieckim. Uczniowie muszą dopasować opisy do właściwych fotografi i powiedzieć temat zajęć. Następnie nauczyciel opowiada ciekawostki Berlina, a zadaniem uczniów jest zapamiętanie tych informacji. Następnie przy pomocy pytań zadanych przez nauczyciela uczniowie opowiadają o tym co jest na tablicy, np.: Wo steht der Branderburger Tor? Was befindet sich in Berlin? Wie hei t der hochste Turm in Deutschland? itp.Nauczyciel podaje temat, a następnie uczniowie zapisują w zeszytach w postaci asociogramu notatkę z lekcji.Po zakończonym ćwiczeniu nauczyciel przedstawia projekt, jakim uczniowie i nauczyciel zajmować się będą podczas następnej części lekcji.* Druga faza – Prezentacja podstawowych informacji kulturoznawczych Na tym etapie lekcji uczniowie otrzymują karty pracy, na których znajduje się tekst w języku niemieckim dotyczący Niemc opracowany przez nauczyciela języka niemieckiego. Tekst jest omawiany, a słownictwo tłumaczone. Każdorazowo nauczyciel ćwiczy z uczniami poprawną wymowę zabytków Berlina . Uczniowie wykonują również ćwiczenia do bieżącego materiału, np.: prawda – fałsz, uzupełnianie luk, połącz (do wyboru). Po wykonaniu ćwiczeń każdy uczeń mówi przynajmniej jedno zdanie, które zapamiętał z danej lekcji.* Trzecia faza – Przygotowanie prezentacji przez uczniów (praca domowa)Nauczyciel omawia zadania do wykonania. Nauczyciel dzieli klasę na trzy grupy, dbając o to, aby w każdej grupie znalazł się przynajmniej ...