Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
helka2003, 2010-10-20
nie działa
agakukielka@wp.pl, 2010-10-21
Nie rozumiem... co "nie działa?"
Przedmiotowy System Oceniania
z języka angielskiego w gimnazjum
Rok szkolny 2010/2011
Przedmiotowy system oceniania opracowano na podstawie:
Rozporządzenia MEN z dnia 30 IV 2007r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83 z dn. 11 V 2007r.)
Rozporządzenia MEN z dn 21 V 2001 r. w sprawie ramowych statutów (…) szkół (Dz. U. Nr 61 z 2001r. poz. 624).
Rozporządzenia MEN z dnia 21 V 2001 r. w sprawie podstawy programowej (…) kształcenia ogólnego (…) (Dz. U. Nr 61 poz. 625).
Rozporządzenia MEN w sprawie warunków i sposobów oceniania (Dz. U. Nr 29 z 2001 r. poz. 323).
Zasad Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Ząbkach.
Stopniowanie wymagań edukacyjnych
K
Konieczne
Niezbędne osiągnięcia umożliwiające przyswajanie wiadomości w następnej klasie bądź na wyższym poziomie edukacyjnym.
P
Podstawowe
Najniższy satysfakcjonujący poziom osiągnięć ucznia.
R
Rozszerzające
Poziom osiągnięć ucznia między poziomami podstawowym i dopełniającym.
D
Dopełniające
Całość wymagań poznawczych i psychomotorycznych.
W
Wykraczające
Stanowią wytyczne do osiągnięć ponadprogramowych.
Zakres wymagań
Ocenianie ma charakter ciągły, a oceny są wystawiane systematycznie, zgodnie z wewnątrzszkolnymi kryteriami oceniania oraz z przyjętym w planie dydaktycznym nauczyciela harmonogramem sprawdzania i oceniania osiągnięć ucznia.
Zakres wymagań
Ocena
Konieczne
Podstawowe
Rozszerzające
Dopełniające
-
-
-
-
Niedostateczny
(1)
+
-
-
-
Dopuszczający
(2)
+
+
-
-
Dostateczny
(3)
+
+
+
-
Dobry
(4)
+
+
+
+
Bardzo dobry
(5)
Wymagania wykraczające
Celujący
(6)
Wymagania edukacyjne na poszczególne oceny
Kryteria oceny
Aktywność
Wiadomości
Umiejętności
Celujący
(6)
Kreatywnie pracuje na zajęciach, przejawia nieustanne zainteresowanie materiałem lekcyjnym, cechuje go twórczość w wykonywaniu ćwiczeń. Efektywnie współpracuje z innymi. Chętnie podejmuje i wywiązuje się z zadań dodatkowych. Reprezentuje szkołę w konkursach.
Posiada zasób wiadomości znacznie wykraczający poza poziom osiągnięć edukacyjnych przewidzianych programem nauczania.
Jego wymowa, akcent i intonacja są podobne do języka jakim posługują się rodzimi użytkownicy języka. Posiada wiedzę nt krajów anglojęzycznych.
Wykorzystuje posiadaną wiedzę dla ekspresji opinii i poglądów na różne tematy. Posługuje się trafnymi i logicznymi argumentami na poparcie własnego punktu widzenia. Płynnie posługuje się językiem podczas interpretowania rzeczywistości. Bezbłędnie interpretuje czytany i słuchany tekst. Udziela trafnych i spontanicznych reakcji językowych. Odważnie przyjmuje rolę przewodniczącego pracy zespołowej.
Bardzo dobry
(5)
Nigdy nie odmawia odpowiedzi na pytanie nauczyciela. Zawsze udziela poprawnej odpowiedzi na pytania. Bierze udział w wykonywaniu dodatkowych zadań. Systematycznie uczestniczy w zajęciach.
Opanował pełen zakres wiadomości przewidzianych w realizowanym programie nauczania. Wykorzystuje poznaną wiedzę w ćwiczeniach praktycznych.
Bardzo dobrze radzi sobie z rozumieniem tekstu czytanego i słuchanego. Posiada umiejętność reagowania językowego w każdej sytuacji ...