Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
KLASA:I I AB Dziewczęta MIEJSCE ĆWICZEŃ: SALA GIMNASTYCZNA ILOŚĆ :19
TEMAT: Stres- jak niwelować skutki stresu.
Zadania usamodzielniające ucznia w jednostce lekcyjnej: samokontrola-uczeń sam
kontroluje wykonanie poszczególnych elementów jogi – assany.
Zadania szczegółowe: 1. Motoryczność - Uczeń wykonuje „assany” -elementy jogii.
Umiejętności - Uczeń będzie umiał wykonać „powitanie słońca”.
Wiadomości - Uczeń wie w jaki sposób niwelować skutki stresu;
stosuje techniki relaks.
|Przebieg lekcji | Treść zadania |Metoda realizacji |Czas |Uwagi organizacyjne |
|Część wstępna: |Zbiórka ,powitanie, podanie tematu lekcji. | |2 min. | |
|czynności organ-porządkowe. | | | | |
| |Podanie uczniom adres strony | | | |
| |internetowej – JOGA. (www.joga-joga.pl) | | |Przejście do biblioteki szkolnej|
| | | |3 min. | |
| |Mają za zadanie wybrać sobie po 3 „assany” i nauczyć | | | |
| |się je wykonywać. | | | |
| | | | | |
| |„Berek – Słoneczko” |metoda |15 min. | |
| |Berek dyktuje komendy:pożar, powódź ,nalot. |zadaniowa | | |
|Zabawa ożywiająca: | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |metoda zabawowa |3 min | |
|Ćwiczenia kształtujące: |- krążenia ramion w przód i w tył, | | | |
|ćw.RR |- wymachy N pr. i N lew. W przód-na zmianę, | | | |
| |- skłony z boku i w przód z RR splecionymi z tyłu, | | | |
|ćw.NN | | | |Ustawienie w rozsypce |
| |- PW-stojąc przeskoki NN | | | |
|ćw.T | |metoda zadaniowa ścisła |2 min | |
| | | | | |
| |Uczniowie ustawiają się w grupach i mają za zadanie | | | |
|ćw .NN |zaprezentować wcześniej przygotowane assany. | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|Część główna lekcji: | | | | |
| |„Powitanie słońca” | | | |
| |Spokojne wdechy i wydechy. | | | |
| | | | | |
| |Zbiórka ,omówienie lekcji,pożegnanie. | |15 min. | |
| | |metoda zadaniowa | | |
|Część końcowa: | | | | |
|ćw.rozluźn. | | | | |
| | | | | |
|Czynn.org.-porządkowe | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |2 min. | |
| | |metoda zadaniowa | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |3 min. | |