Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|Tematyka zajęć |Liczba godzin |Wymagania podstawowe |Wymagania rozszerzone |Wprowadzone |Środki dydaktyczne |Termin realizacji |
| | | | |terminy | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
|Podręczniki i lektuty szkolne. |1 |Korzysta z podręcznika pod kierunkiem |Sprawnie dokonuje czytania | |Podręcznik i zeszyt ćwiczeń |wrzesień |
| | |nauczyciela, |wstępnego, | | | |
| | |Stara się dokonać czytania wstępnego, |Znajduje potrzebne informacje | | | |
| | |Włącza się do rozmowy nie zawsze uważnie |kierując się konstrukcją | | | |
| | |słuchając |podręcznika | | | |
| | |Zna zasady PSO |Słucha uważnie | | | |
| | | |Podtrzymuje rozmowę | | | |
|Pisownia wyrazów wielką i małą |3 |Umie korzystać ze słownika ortograficznego|Umie korzystać ze słownika | |Zeszyt ćwiczeń, karty pracy |wrzesień |
|literą | |Wymienia nazwy własne |ortograficznego | | | |
| | |Zna najważniejsze reguły dotyczące |Wymienia nazwy własne | | | |
| | |pisowni wyrazów wielką i małą literą |Zna najważniejsze reguły | | | |
| | |Poprawnie zapisuje co najmniej 31% |dotyczące pisowni wyrazów | | | |
| | |ortogramów |wielką i małą literą | | | |
| | |Dokonuje korekty popełnionych błędów |Poprawnie zapisuje co najmniej | | | |
| | | |31% ortogramów | | | |
| | | |Dokonuje korekty popełnionych | | | |
| | | |błędów | | | |
| | | | | | | |
|Bajka prawdę o człowieku ci powie|2 |- wymienia tytuły utworów Ignacego |- krótko omawia postać Ignacego|postać Ignacego Krasickiego, |Bajki I. Krasickiego |Wrzesień |
| | |Krasickiego |Krasickiego |bajka, puenta, morał, wers, | | |
| | |- podaje, jakie wartości są ważne dla |- wyjaśnia, dlaczego |rodzaje rymów, wiersz | | |
| | |młodego, a jakie – dla starego czyżyka |bohaterowie mają różne |sylabiczny | | |
| | |- wyjaśnia, co symbolizuje klatka |hierarchie wartości | | | |
| | |- określa, z ilu wersów składa się wiersz-|- podaje parę możliwych | | | |
| | |ustala liczbę sylab w poszczególnych |wyjaśnień symbolu | | | |
| | |wersach |- opisuje w kilku zdaniach | | | |
| | |- nazywa rodzaj rymów występujących w |sytuację polityczną państwa | | | |
| | |utworze |polskiego w epoce oświecenia | | | |
| | | |- określa, do jakich wydarzeń | | | |
| | | |historycznych nawiązuje bajka | | | |
| | | |„Ptaszki w klatce” | | | |
|Wymawiam,słyszę, piszę głoski |2 |Znajomość i poprawne posługiwanie się |Poprawne rozróżnianie głosek, |Głoska, |Zeszyt ćwiczeń |wrzesień |
| | |Terminami z fonetyki |Liter sylab |Litera | | |
| | | | |Sylaba, samogłoska, spółgłoska| | |
|Głoski dżwięczne i bezdżwięczne, |1 |Przypomnienie co to jest głoska, a co |Czytanie ze zrozumieniem | |Zeszyt ćwiczeń |wrzesień |
|jak je rozróżnić? | |litera, znajomość głosek dżwięcznych i |poleceń i ćwiczeń | | | |
| | |bezdżwięcznych | | | | |
|Caprii czy Pilica? |1 |Czytanie tekstu ze zrozumieniem, |Wyjaśnianie niezrozumiałych | |„Włoskie wakacje nad Pilicą” |wrzesień |
|Od czego zalężą | |wyszukiwanie odpowiednich fragmentów, |zwrotów, układanie zdań z tymi | | | |
|Udane wakacje? | | |Zwrotami, | | | |
|Żart i kpina w scenkach „ |1 |Praca ze słownikiem, wyjaśnianie słowa” |Indywidualne czytanie tekstu ze|Biurokrata, |„ Biorokrata na wakacjach” |wrzesień |
|Teatrzyku Zielona gęś” | |biurokrata” |zrozumieniem, | | | |
| | | |Czytanie z podziałem na role | | | |
|Bohaterska obrona Westerplatte. |2 |Czytanie wiersza, wyszukiwanie fragmentów |Redagowanie notatki,opis budowy|Epitet, porównanie, |„ Pieśń o żołnierzach z |wrzesień |
| | |opisujących przeżycia bohaterów |wiersza, | |Westerplatte” | |
| | |lirycznych, | | | | |
|Dlaczego powinniśmy dbać o |1 |Czytanie wiersza ze zrozumieniem, |Wypisywanie wyrazów |Epitet, porównanie, | |pażdziernik |
|czystość naszej Ziemi. | |określenie przesłania wiersza, |określających niebo, | | | |
| | | |wyjaśnianie | | | |
| | | |Niezrozumiałych zwrotów, | | | |
|Świat przedstawiony w noweli ‘ A,|2 ...