Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|Tematyka zajęć |Liczba godzin |Wymagania podstawowe |Wymagania rozszerzone |Wprowadzone terminy |Środki dydaktyczne |Termin realizacji |
| | | | | | | |
|Powtórzenie wiadomości |2 |wymienia części mowy odmienne i nieodmienne |– rozpoznaje w tekście części mowy |Nazwy części mowy, ich |Zeszyt ćwiczeń, |luty |
|o częściach mowy i częściach | |– wymienia części zdania |w nietypowych sytuacjach (np. „chory” |funkcja w zdaniu |Karty pracy | |
|zdania | |– klasyfikuje odmienne części mowy według |jako rzeczownik) | | | |
| | |typu odmiany | | | | |
| | |– podaje najważniejsze wiadomości o odmianie,| | | | |
| | |znaczeniu i funkcji w zdaniu czasowników, | | | | |
| | |rzeczowników, przymiotników, liczebników | | | | |
| | |i zaimków | | | | |
| | |– określa znaczenia nieodmiennych części | | | | |
|Dzień św. Walentego. |1 |Czytanie tekstu wiersza, wypisywanie wrażeń | | |„ Co tojest miłość” |luty |
| | |poetyckich | | | | |
| | |Charakteryzujących | | | | |
| | |miłość | | | | |
|Czy randka Ewy naprawdę była |1 |Czytanie tekstu ze zrozumieniem, wyszukiwanie|Wypisywanie cech bohaterów,redagowanie| |„ Wzroku nie mógł od niej |luty |
|nieudana? | |fragmentów, |notatki | |oderwać” | |
|Mój najlepszy kolega – opis |2 |Przedstawienie planu opisu, wypisywanie | | |Zeszyt ćwiczeń , karty |luty |
|postaci | |wyrazów określających, redagowanie opisu | | |pracy | |
|Miłość i nienawiść w „ |2 |– wskazuje twórców przedstawienia teatralnego|– wyjaśnia pojęcia: didaskalia, |Didaskalia, monolog, dialog |„ Balladyna” |luty |
|Balladynie” J.Słowackiego. | |(autor dramatu, reżyser, aktor, scenograf, |monolog, dialog (w kontekście | | | |
| | |choreograf itp.) |dramatu); wskazuje ich przykłady | | | |
| | |– wskazuje główne cechy dramatu |w czytanym fragmencie | | | |
| | |– określa, w jaki sposób dramat jako dzieło | | | | |
| | |literackie „zapowiada” sztukę wystawioną na | | | | |
| | |scenie (wskazówki dla reżysera i aktorów | | | | |
| | |w didaskaliach) | | | | |
|Bardzo trudny wybór,- |2 |– na podstawie poznanych fragmentów |– pisze charakterystykę porównawczą |Charakterystyka |„ Balladyna” |luty |
|charakterystyka | |charakteryzuje bohaterki dramatu Słowackiego |Aliny i Balladyny, uwzględniając |bezpośrednia | | |
|bohaterek dramatu | |– określa symboliczne znaczenie wyglądu |najważniejsze cechy bohaterek | | | |
| | |zewnętrznego Aliny i Balladyny |– na wybranych przykładach uzasadnia, | | | |
| | |– porządkuje słownictwo pojawiające się |że treść | | | |
| | |w wypowiedziach sióstr , |i forma wypowiedzi niosą wiele | | | |
| | | |informacji o jej autorze | | | |
| | | |– ocenia postępowanie Balladyny | | | |
|Moja szkoła, klasa, ćwiczenia,|2 |Opwiadanie ustne |Redagowanie notatki, |Opis postaci, |Karty pracy |marzec |
| | |O szkole, kolegach. |Stosowanie poprawności gramatycznej i |miejsca | | |
|w układaniu zdań | |Zbieranie informacji i zapisywanie ic w |ortograficznej | | | |
| | |punktach | | | | |
|Rola czasownika |1 |Czasownik, jego odmiana, |Odszukiwanie czasowników w zdaniu, |Czasownik, |Karty pracy, |marzec |
|w zdaniu. | | |Poprawna odmiana czasownika |Czasy, tryby |Zeszyt ćwiczeń | |
|Przyimek i jego pisownia. |2 |– podaje zasady rozdzielnej pisowni wyrażeń |Stosuje poznane |Przyimekprosty, |Zeszyt ćwiczeń, |marzec |
| | |przyimkowych |Zasady w praktyce |złożony |Karty pracy | |
| | |– wymienia najczęściej używane wyrażenia | | | | |
| | |przyimkowe pisane łącznie | | | | |
| | |– wskazuje przykłady sytuacji, w których | | | | |
| | |stosuje się wielokropek | | | | |
|Rola narratora w |1 |Czytanie tekstu ze |Charakterystyka bohaterki, wyjaśnianie|„ Twarda”, Trudna”, |„ Prezent dla cioci” |marzec |
|Opowiadaniu. | |Zrozumieniem, |zwrotów. |arogancka | | |
| | |Wyszukiwanie odpowiednich fragmentów, | | | | |
|Fryderyk Chopin |2 |Czytanie tekstu ze zrozumieniem, |Odpowiedzi na pytania, |Kompozytor, |„ Warszawa Chopina” |marzec |
|Polski kompozytor ...