Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
baja07, 2013-11-18
nie mogę otworzyć tego pliku!
|Tematyka zajęć |Liczba godzin |Wymagania podstawowe |Wymagania rozszerzone |Wprowadzone terminy |Środki dydaktyczne |Termin realizacji |
|O czasowniku |2 |Odróżnia formy nieosobowe i |Wyjaśnia znaczenie |Czasownik, osoby, liczby, |„ Zeszyt Ćwiczeń” |wrzesień |
| | |osobowe czasownika, uzupełnia |czasownikajako części mowy, |rodzaje | | |
| | |zdania czasownikami w |odmienia czasownik, | | | |
| | |odpowiednich formach | | | | |
|Obrazy z przeszłości naszej |1 |Odczytywanie dosłowne tekstu, |Wyszukiwanie fragmentów i |Mecenas sztuki, |Opow.” Czasy |wrzesień |
|ojczyzny | |Wyszukiwanie odpowiednich |nadawanie im tytułów |narrator |Stanisławowskie” | |
| | |informacji, | | | | |
|Wybitni aryści i uczeni. |1 |Poznanie sylwetki Ignacego | Interpretacja przenośnych |Wiersz, satyra, |„ Ignacy Krasicki” |wrzesień |
| | |Krasickiego czytanie utworów |znaczeń utworów |komizm |podręcznik, encyklopedia | |
| | |pisarza | | | | |
|Czytamy bajki Ignacego |1 |Głośne czytanie |Wyjaśnianie symboli |Bajka symbol |„ Bajki Ignacego Krasickiego”|pażdziernik |
|Krasickiego | |bajek,wyyjaśnianie znaczenia |występujących w bajkach | | | |
| | |bajek | | | | |
|Poznajemy utwór Jana Ursyna |2 |Czytanie ze zrozumienie |Czytanie z podziałem na role,| |„ Powrót Posła” |pażdziernik |
|Niemcewicza” Powrót posła” | |tekstu, |analiza opinii | | | |
| | |Wymienienie postaci |Starosty i Podkomorzego | | | |
| | |występujących w tekście | | | | |
|Co trzeba wiedzieć |1 |Przekształcanie zdań |Redagowanie opisu używająć | |Zeszyt ćwiczeń, karty pracy |Październik |
|jeszcze o czasowniku? | |zmieniając jego formy |czasowników w różnych czasach| | | |
| | |Odnajdywanie w tekście | | | | |
| | |osobowych | | | | |
| | |i nieosobowych form czasownika| | | | |
|Listy z wakacji” Przygody |2 |Czytanie ze zrozumieniem, |Układanie krótkiego |streszczenie |„ Listy z wakacji” – |Październik |
|Miziołka” | |porządkowanie informacji, |streszczenia obu listów | |opowiadanie | |
|Piszemy listy |2 |Poznanie elementów składowych |Redagowanie listu prywatnego,|list |Zeszyt ćwiczeń, |pażdziernik |
| | |listu |wyszczególnienie | | | |
| | |Budowanie poprawnego listu, |elementów listu | | | |
| | | |motywacyjnego, | | | |
| | | | | | | |
|Jak zachowujemy się w górach?- |2 |Przygotowanie do opowiadania o |Wspólne redagowanie notatki |notatka |„ Przygoda w górach”- s.15-|pażdziernik |
|Wakacyjna przygoda w górach” | |przygodzie w górach, określenie | | | | |
| | |miejsca i czasu akcji | | |- podręcznik | |
|Kolejność wydarzeń w opowiadaniu|1 |Ustne opowiadanie opowiadania, |Zapis planu ramowego |Plan ramowy wydarzeń |„ Przygoda w górach” s 15 |pażdziernik |
|„ Przygoda w górach” | |redagowanie planu wydarzeń |wydarzeń | | | |
|Dbamy o czystość naszej planety-|1 |Czytanie tekstu poświęconego akcji | | Tabela o zagrożeniu dla | encyklopedia |pażdziernik |
|Sprzątanie świata | |sprzątania świata ze zrozumieniem, | |Ziemi | | |
| | |wyciąganie wniosków | | | | |
|Jak zredagować notatkę? |2 |Dzielenie tekstu na akapity i nadanie|Wypisywanie z tekstu |Notatka, środki stylistyczne |Karta pracy, zeszyt |pażdziernik |
| | |im tytułów |najważniejszych informacji, | |ćwiczeń | |
| | |Wypisywanie z tekstu najważniejszych |uzasadniająć swój wybór | | | |
| | | |informacji | | | |
|Legenda o królu Arturze |1 |Tłumaczenie zjawiska pochodzenia |Redagowanie charakterystyki |charakterystyka | Tekst legendy |pażdziernik |
| | |rycerza,porządkowanie chronologiczne |postaci | | | |
| | |wydarzeń | | | | |
|Jak dzielimy rzeczowniki? |2 |Podział rzeczowników, |Odróżnianie rzeczowników |Rzeczowniki i ich rodzaje |Zeszyt ćwiczeń |pażdziernik |
| | |Odmiana rzeczowników, pisownia „ Nie”|żywotnych i nieżywotnych, | | | |
| | |z rzeczownikami. |własnych i pospolitych | | | |
|Rzeczowniki kłopotliwe |1 |Rzeczowniki o nieregularnej odmianie,|Stosowanie w wypowiedziach | |Karty pracy |pażdziernik |
| | |Poprawny zapis rzeczowników z ...