Dodaj publikację
Autor
Marzena Hoffmann-Franki
Data publikacji
2010-11-02
Średnia ocena
5,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego - psychologa szkolnego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 99,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS
NA STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko stażysty – mgr Marzena Hoffmann-Franki
Placówka oświatowa: Zespół Szkół nr 4 w Siemianowicach
Nauczany przedmiot: Psycholog szkolny
Posiadane kwalifikacje : Magister psychologii z przygotowaniem pedagogicznym
Data rozpoczęcia stażu 01.09.2010
Przewidywana data zakończenia stażu 31.05.2013
Opiekun stażu-mgr Anna Grychtoł

Plan rozwoju zawodowego został opracowany przeze mnie w oparciu o
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

|ZADANIA |SPOSÓB REALIZACJI |TERMINY |DOKUMENTACJA |
| | | | |
|1.Poznanie procedury awansu |-Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego, między innymi: Karty |IX.2010 |Plan |
|zawodowego. |Nauczyciela oraz Rozporządzenia o awansie zawodowym nauczyciela. | |rozwoju zawodowego |
| |-Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; | |Wniosek |
| | |IX.2010 | |
| | | | |
|2.Podjęcie współpracy z opiekunem stażu. |-Zawarcie Kontraktu z opiekunem stażu poprzez ustalenie zakresu obowiązków; |IX.2010 |Kontrakt. |
| |-Przygotowanie Planu rozwoju zawodowego; | | |
| | |IX.2010 |Plan rozwoju zawodowego |
| |-Ustalenie z opiekunem stażu terminów spotkań; | |Harmonogram spotkań. |
| | |IX.2010 |Scenariusze zajęć, |
| |-Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu | |wnioski. |
| |(wnioski z obserwacji); |2 x w roku | |
| | |szkolnym |Scenariusze zajęć, |
| |-Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu (konsultacja, opracowanie konspektów zajęć i ich | |wnioski. |
| |analiza); |2 x w roku szkolnym |Scenariusze zajęć, |
| |-Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora (konsultacja, opracowanie konspektów zajęć i ich |Według harmonogramu |wnioski. |
| |analiza); | | |
| | |Na bieżąco |Notatki. |
| |-Określenie słabych i mocnych stron własnej działalności; |Na bieżąco |Scenariusze, |
| |-Bieżące gromadzenie materiałów z realizacji zadań zawartych w planie rozwoju; | |pomoce, |
| | | |zaświadczenia. |
| |-Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. |2 razy w roku | |
| | |Sprawozdanie końcowe-VI.2013 |Sprawozdanie. |
| | | | |
|3.Samodzielne lub przez udział |-Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego- rady szkoleniowe; |Według harmonogramu |Notatki, zaświadczenia. |
|w różnych formach doskonalenia zawodowego |-Udział w spotkaniach metodycznych organizowanych dla pedagogów i psychologów szkolnych przez | | |
|pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych.|Siemianowicki Klub Lidera; |Okres stażu |Zaświadczenia, notatki. |
| |-Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów do zajęć, ankiet. | |Potwierdzenia, |
| | |Okres stażu |ankiety, pomoce, |
| | | |scenariusze zajęć. |
| |-Kwalifikacyjne studia podyplomowe z zakresu doradztwa zawodowego. | |Dyplom ukończenia |
| | |2010/2011 |studiów podyplomowych. |
| |-Wprowadzanie pojawiających się nowych kwestionariuszy  | | |
|4.Doskonalenie warsztatu pracy. |lub zrenormalizowanych wersji testów dotychczas stosowanych | | |
| |w badaniach diagnostycznych. |Okres stażu |kwestionariusze |
| |-Doskonalenie umiejętności tworzenia konspektów zajęć;  |Okres stażu |konspekty |
| |-Doskonalenie metod terapeutycznych poprzez udział w szkoleniach |Okres stażu |zaświadczenia |
| |i warsztatach ...