Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Wenczyńska
Data publikacji
2010-11-02
Średnia ocena
5,00
Pobrań
22

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja zawiera plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego realizowany w świetlicy szkolnej w szkole podstawowej.
 Pobierz (pdf, 56,6 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA

STAŻYSTY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA

KONTRAKTOWEGO

Imię i nazwisko: Agnieszka Wenczyńska


Stanowisko: nauczyciel – wychowawca świetlicy


Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa nr 2

im. Świętej Jadwigi Królowej

w Nowym Sączu


Czas trwania stażu: 9 miesięcy (od 01.IX.2010 r. do 31.V.2011 r.)


Opiekun stażu: mgr Lidia Śmigowska – Kaczka


Kwalifikacje: nauczanie początkowe z wychowaniem muzycznym;

pedagogika wczesnoszkolna (kontynuacja);

oligofrenopedagogika (kontynuacja);


Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Cele szczegółowe:

1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły;
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole;
3. Poznanie

zapewnienia

przepisów

dotyczących

podopiecznym

bezpiecznych

i higienicznych warunków nauki i wypoczynku;

4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole;
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna

stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie

zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich;

1


6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy

zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych,

pozaszkolnych i samokształcenia).

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2004 r. Nr 179, poz. 1845 );
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania

stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260 poz. 2593 ).

Zgodnie z: § 6 ust.2 pkt.1.

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż

ZADANIA

1

Poznanie procedury
osiągania awansu

zawodowego







FORMY

REALIZACJI

OSOBY

WSPIERAJĄCE

2

3

Poznanie przepisów
prawa oświatowego
dotyczących awansu

zawodowego,

Opiekun stażu,
Dyrektor szkoły,
Przewodniczący

zespołu

śledzenie informacji
w Internecie i prasie
poświęconej oświacie,

napisanie planu

rozwoju zawodowego

samokształceniowego



DOWODY

REALIZACJI,
WSKAZÓWKI,

UWAGI

4

Opracowanie

i zatwierdzenie planu
rozwoju zawodowego







Nawiązanie kontaktu
z opiekunem stażu



Ustalenie
z opiekunem

terminów spotkań,
tematyki zajęć na

okres stażu, ustalenie

tematów zajęć
obserwowanych
i prowadzonych

Bezpośrednia

rozmowa, zawarcie
ustnego kontraktu

z opiekunem


Opracowanie zakresu

i tematów zajęć









Opiekun stażu

Opiekun stażu








2

Opracowanie zasad

współpracy,

rozmowy, hospitacje

Scenariusze zajęć
i potwierdzenie
opiekuna stażu









TERMIN

5

IX










IX

IX





Dokumentacja
realizacji planu

rozwoju

zawodowego

Przygotowanie

projektu

sprawozdania



Poznanie zasad
funkcjonowania
organizacji szkoły





Gromadzenie i opis

dokumentów,

scenariuszy wydarzeń

itp.

Opis realizacji

niniejszego planu

Opiekun stażu

Wspomniane
dokumenty

Opiekun stażu

Sprawozdanie
z realizacji planu

rozwoju

Na bieżąco



V

Udział w Radach
Pedagogicznych

i zespołach

samokształceniowych

Opiekun stażu,

Dyrektor,
Nauczyciele

Poznanie:

Analiza dokumentacji,

Opiekun stażu

Lista obecności na

Na bieżąco

Radach

Pedagogicznych

i zespołach

samokształceniowych

Wpisy w dziennikach
Projekt planu ...