Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy
im. ks. Jana Twardowskiego
w Makowie Mazowieckim
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego w roku
szkolnym 2009/2010 na stopień nauczyciela mianowanego.
Imię i nazwisko: Marta Miecznikowska
Imię i nazwisko opiekuna stażu: Jarosław Fabisiak
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2009r.
Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2012r.
Maków Mazowiecki, 30.VI. 20010r.
§ 7 ust.2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji
własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych
działaniach.
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.
Organizację i doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela stażysty rozpoczęłam od analizy
przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego:
● rozporządzenie MENiS z dn. 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu
zawodowego przez nauczycieli,
● adekwatne fragmenty Karty Nauczyciela;
Systematycznie zapoznawałam się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o
stopnie awansu zawodowego: materiały CODN, prasa oświatowa. Często korzystałam również ze
wskazówek dotyczących awansu zamieszczanych na edukacyjnych portalach internetowych.
Na początku września roku szkolnego 2009/2010 napisałam i złożyłam wniosek o
rozpoczęcie stażu. Po analizie właściwych tekstów prawa i dokumentów oraz rozmowie z
opiekunem stażu opracowałam projekt planu rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrekcję
Ośrodka.
2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
Na początku roku szkolnego nawiązałam współpracę z opiekunem stażu – Panem
J.Fabisiakiem, której efektem było zawarcie „kontraktu”określającego jasne, czytelne i możliwe do
realizacji zasady naszej współpracy.
Realizując założone w planie rozwoju cele prowadziłam zajęcia w obecności opiekuna
stażu. Opracowywałam pełne scenariusze, konsultowałam oraz omawiałam je z hospitującym.
Zajęcia te były potem omawiane a wskazówki udzielone przez p. J. Fabisiaka były dla mnie
podstawą do dalszej, skutecznej pracy. Po każdych hospitowanych zajęciach przeprowadzałam
samoocenę i autorefleksję starając się wyciągnąć konstruktywne wnioski.
Istotnym elementem doskonalenia mojego warsztatu pracy była również obserwacja zajęć
prowadzonych przez opiekuna stażu pana J. Fabisiaka. Uczestniczyłam w zajęciach w trakcie
których szczególną uwagę zwracałam na:
• wykorzystanie czasu na zajęciach;
• rodzaje środków dydaktycznych i form pracy z wychowankami;
• indywidualizację stosowanych form, metod i środków pracy z dziećmi.
Każde zajęcia były szczegółowo omówione a wyciągnięte z nich wnioski stały się inspiracją dla
mojej dalszej pracy.
3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności samodzielnie lub w procesie aktywnego udziału w
wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu.
Swoją wiedzę i umiejętności poszerzyłam poprzez ukończenie:
kursu doskonalącego nt.: „Zastosowanie dramy w terapii dzieci”, zorganizowanego przez
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno -Pedagogicznej (19-20. XI. 2009r.);
szkolenia nt.: „Rola i zadania szkoły w przeciwdziałaniu używania substancji ...