Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Szafarczyk
Data publikacji
2010-11-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
402

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Tematyka zajęć swietlicowych podzielona została na: temat tygodnia, temat dnia, aktywność i działalność dzieci, cele główne i cele operacyjne.
 Pobierz (doc, 262,5 KB)

Podgląd treści

TEMATYKA

ZAJĘĆ W ŚWIETLICY

Szkoła Podstawowa nr 37 w Chorzowie
Rok szkolny 2010/2011

WRZESIEŃ
|Temat tygodnia |Temat dnia |Aktywność i działalność dzieci |Cele główne |Cele operacyjne - uczeń: |
|ŻEGNAJCIE WAKACJE |1. Powitanie. |Malowanie farbami plakatowymi nt. „ Jak spędziłem |-Serdeczne powitanie nowych uczestników |-Potrafi bezpiecznie zachowywać się w |
|1-3 IX |2., 3. Żegnajcie wakacje – wspomnienia |wakacje?” – album z wakacji. |świetlicy. |otoczeniu, w którym się znajduje; |
| |z wakacji. | |-Wzajemne poznawanie się członków grupy.|-Potrafi wypowiadać się w |
| | |Wykonanie własnych „Wizytówek". |-Kształtowanie pozytywnych emocji między|sposób swobodny na temat wakacji; |
| | |Przeprowadzenie pogadanki na temat bezpiecznego zachowania|dziećmi. integracja zespołu. |-Potrafi zaprezentować się na forum grupy;|
| | |na terenie szkoły, podczas zabaw. | | |
| | |Swobodne wypowiedzi o minionych wakacjach; | |-Umie współdziałać w grupie; |
| | |Zabawy ruchowe na boisku; | |życzliwie odnosi się do drugiej osoby; |
| | |Gry stolikowe; | | |
| | |gry i zabawy integracyjne. | |- Integruje się z grupą. |
| |1.Nasza sala. |Poznanie sali zajęć i swojego miejsca w niej. |-Poznanie praw |-Zna prawa i obowiązki ucznia; |
|WITAJ SZKOŁO |2.Poznajemy szkołę. |Rozmowa na temat zachowania się w świetlicy i poza nią. |i obowiązków uczniów uczęszczających do |-Zna lokalizacje świetlicy; |
|6 -10 IX |3.Jak zachowujemy się w |Układanie kontraktu grupowego. Poznanie|świetlicy szkolnej. |-potrafi nazwać kąciki zainteresowań |
| |świetlicy? |kącików zainteresowań w naszej sali. |-Rozwijanie umiejętności zgodnego |znajdujące się w sali |
| |4.Kontrakt grupowy. |Poznajemy szkołę. |współżycia w grupie. |-Zna imiona kolegów |
| |5.Używamy słów grzecznościowych: proszę, |Rozmowa na temat używania zwrotów grzecznościowych. |-Przestrzeganie określonych zasad |i koleżanek z grupy |
| |przepraszam, dziękuję itp. |Zapoznanie z regulaminem świetlicy i stołówki. |zgodnego funkcjonowania w grupie: |-wie, jak należy bezpiecznie bawić się w |
| | |Zabawy ruchowe | |sali |
| | | |- niezabieranie innym zabawek, |-Zna swój kontrakt grupowy |
| | | |- nieprzeszkadzanie |-Zna pomieszczenia znajdujące się w szkole|
| | | |w zabawie, |-Używa słów: proszę, przepraszam, |
| | | |-nieniszczenie wytworów pracy innych |dziękuję, dzień dobry, do widzenia |
| | | |dzieci , | |
| | | |-kulturalne odnoszenie się do siebie, | |
| | | |- używanie form grzecznościowych. | |

|UWAŻAJ NA DRODZE |1.Czy bezpiecznie jest bawić się w pobliżu |Słuchanie wiersza D. Gellner Światła sygnalizatora. |-Zaznajomienie z zasadami ruchu pieszego|-Wie, przy jakim świetle przechodzimy |
|13-17 IX |ulicy? |Rysunek kredką: „Bezpieczne przejście przez ulicę”, |i kołowego: |przez ulicę |
| |2.Poznajemy znaki drogowe. |„Moja droga do szkoły”. |obserwowanie ruchu drogowego, |-Wie, kiedy i po czym przechodzimy przez |
| |3.Na skrzyżowaniu |Makieta ulicy- wykonanie znaków drogowych i sygnalizacji |-Organizowanie zabaw tematycznych |ulicę |
| |4.Samochody. |świetlnej. |związanych z ruchem|-Zna wybrane znaki drogowe |
| |test wzorowego pieszego. |„Lampa uliczna” – wycinanie wg szablonu, naklejanie |ulicznym, |-Zna specjalne samochody |
| | |kolorowych świateł. |-Wyjaśnienie przeznaczenia: sygnalizacji| |
| | |„Zaczarowane światła ...