Dodaj publikację
Autor
agusiass
Data publikacji
2010-11-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
51

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego w Młodzieżowym Ośrodku socjoterapii w Bogatyni.
 Pobierz (doc, 116,0 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O
STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
W MŁODZIEŻOWYM OŚRODKU
SOCJOTERAPII W
BOGATYNI

Imię i nazwisko: mgr Agnieszka Sawicka
Nazwa placówki: Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Bogatyni
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Czas trwania stażu: 01.09.2010 r. – 31.05.2013 r.
Imię i nazwisko opiekuna stażu: Marlena Chudaś
Dyrektor placówki: mgr Iwona Sobczyk

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach ( § 7 ust. 2, pkt 1 )

|Zadania do realizacji |Formy realizacji |Terminy realizacji |Dowody realizacji |
|Poznawanie procedur awansu zawodowego |Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu | | |
| |zawodowego |Okres stażu |Materiały – Ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela, |
| | | |Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania |
| | | |stopni awansu zawodowego przez nauczycieli |
| | | | |
| | | |Wniosek, plan rozwoju |
| |Napisanie wniosku o rozpoczecie stażu, planu rozwoju. | | |
| | |Sierpień/wrzesień 2010 | |
|Współpraca z opiekunem stażu |Ustalenie zasad współpracy - zawarcie kontraktu. |Wrzesień 2010 |Kontrakt |
| | | | |
| |Korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu planu rozwoju.| | |
| | |Wrzesień 2010 |Plan rozwoju |
| |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.| | |
| | | | |
| |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. | | |
| | |Okres stażu |Scenariusze zajęć, sprawozdania – wnioski z obserwowanych zajęć |
| | | | |
| | | |Scenariusze zajęć, arkusze obserwacyjne, sprawozdania – wnioski z |
| | |Okres stażu |przeprowadzonych zajęć. |
| | | | |
|Wstępna ocena własnych możliwości i |Autorefleksja, samoocena. |1.09.2010 |Notatki |
|umiejętności jako nauczyciel | | | |
|Samodzielne lub przez udział w różnych |Aktywny udział w Radach Pedagogicznych. |Okres stażu |Zeszyt protokołów |
|formach kształcenia ustawicznego | | | |
|pogłębianie swojej wiedzy i |Aktywny udział w zespole wychowawczym do spraw okresowej oceny sytuacji | | |
|umiejętności zawodowych |wychowanków. | | |
| | |Okres stażu |Zeszyt protokołów |
| |Udział w radach szkoleniowych WDN. | | |
| | | | |
| |Udział w różnego rodzaju kursach, seminariach, szkoleniach, |Okres stażu |Zeszyt protokołów |
| |konferencjach metodycznych, warsztatach. | | |
| | | | |
| |Podniesienie kwalifikacji zawodowych w ramach studiów podyplomowych z |Okres stażu |Zaświadczenia, potwierdzenia, sprawozdania |
| |zakresu oligofrenopedagogiki | | |
| | | | |
| |Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie | | |
| |literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej; korzystanie z |Okres stażu |Dyplom ukończenia studiów podyplomowych |
| |publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli. | | |
| | | | |
| | | | |
| | |Okres stażu |Zeszyt lektur |
|Tworzenie i rozbudowa własnego |Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, uzupełnianie zaplecza |Okres stażu |Scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne, karty pracy, teksty, ankiety|
|warsztatu pracy |samodzielnie przygotowywanych środków dydaktycznych. | | |
|Dokumentowanie realizacji planu |Gromadzenie dokumentów, zaświadczeń, programów, planów, scenariuszy |Okres stażu |Sporządzenie teczek |
|zawodowego |zajęć, konspektów, sprawozdań, zdjęć. | |Dokumenty |
| | | | |
| |Prowadzenie dokumentacji placówki zgodnie z obowiązkami wychowawcy. | | |
| | | | |
| | |Okres stażu |Dokumenty |
|Organizowanie imprez i uroczyśtości w |Przygotowanie imprez i uroczystości. | | |
|Młodzieżowym Ośrodku Scojoterapii w | |Według kalendarza imprez i |Scenariusze ...