Dodaj publikację
Autor
Joanna Miłek
Data publikacji
2010-11-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
523

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Kinezjologia Edukacyjna jest metodą wspierania rozwoju dziecka poprzez system ćwiczeń ruchowych, integrujących ciało i umysł.
 Pobierz (docx, 14,0 KB)

Podgląd treści

KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA PAULA DENNISONA

Kinezjologia Edukacyjna jest metodą wspierania rozwoju dziecka poprzez system ćwiczeń ruchowych, integrujących ciało i umysł. Wyróżnia się następujące grupy ćwiczeń: na przekraczanie linii środka ( lateralne) , uaktywniające ( wydłużające), energetyzujące, pogłębione.

Przykłady ćwiczeń:

1.Ruchy naprzemienne

- dotykamy prawą ręką uniesionego lewego kolana i odwrotnie- lewą ręką prawego kolana,

- dotykamy prawym łokciem uniesionego lewego kolana o odwrotnie- lewym prawego,

- podnosimy jednocześnie prawa rękę przed siebie i lewą nogę za siebie. Następnie wykonujemy ten sam ruch lewą ręką i prawą nogą,

- prawą rękę podnosimy do góry w prawo i lewą nogę podnosimy do góry w lewo, a potem odwrotnie – lewą rękę do góry w lewo i prawą nogę do góry w prawo,

- prawą dłonią dotykamy lewego ramienia, lewą stopą dotykamy prawego kolana, a następnie lewą dłonią prawego ramienia i prawą stopa lewego kolana.

Powyższe ćwiczenia usprawniają narząd wzroku, koordynację pracy rąk, prawej i lewej strony ciała co prowadzi do poprawy umiejętności pisania, czytania,słuchania i rozumienia.

2.LENIWE ÓSEMKI

-wodzimy za ósemkami wzrokiem, pamiętając, by zaczynać zawsze w lewo w górę,

- wodzimy wzrokiem za ręką kreśląc ósemki. W tym celu zaciskamy pięść i wyciągamy kciuk do góry, wyciągniętą ręką kreślimy ósemki, wzrok natomiast skupiamy na paznokciu kciuka. Najpierw rysujemy ósemki jedną, a potem drugą ręką, na koniec łączymy obie ręce, zaplatamy palce i próbujemy rysować obiema rękoma. Ruch powinien być obszerny, by angażować jak największą grupę mięśni trzymających gałkę oczną, jak najbardziej płynny, bardzo spokojny

Powyższe ćwiczenie poprawia płynność czytania, zapamiętywanie, myslenie.

3. RYSOWANIE OBURĄCZ

- rysujemy obiema rękoma równoczesnie linie, figury, kształty, z których każdy rysowany jest jedną ręką element jest lustrzanym odbiciem elementu rysowanego w tym samym czasie drugą ręką.

- dowolnie bazgrzemy jednocześnie obiema rękoma

Ćwiczenia służą poprawie pisania i rysowania .

4.ALFABETYCZNE ÓSEMKI

- na znaku znaku nieskończoności przekreślonym krzyżem kreślimy kolejne, małe ,pisane litery alfabetu , starając się nie odrywać ręki od papieru

Ćwiczenie to poprawia technikę pisania, ortografię i koordynację wzrokowo- słuchową.

5.SŁOŃ

- stoimy w małym rozkroku, wyciągamy rękę w przód, grzbietem dłoni do góry, głowę przytulamy uchem do ramienia. Rysujemy dłonią „leniwe ósemki” wzrokiem podążamy ponad wierzchem dłoni, za poruszającą się ręką. Następnie zmieniamy rękę

Ćwiczenie rozluźnia mięsnie szyi i oczu, poprawia pamięć , pomaga lepiej słuchać, aktywizuje zmysł równowagi. Rozwija zdolności matematyczne, ułatwia wypowiadanie się.

6.KRĄŻENIE SZYJĄ

- w pozycji siedzącej rozluźniamy mięśnie szyi ,głowę bardzo wolno opuszczamy w dół. Zataczamy nią półkola ,od jednego do drugiego obojczyka, miarowo oddychając.

Ćwiczenie dobrze wpływa na centralny układ ...