Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI RELIGII DLA KLASY III
Prowadząca: Ewa Krasnodębska, katechetka w Szkole Podstawowej w Brzózem
k. Mińska Mazowieckiego
Pan Jezus ucisza nasze burze
CELE:
1. Szczegółowe cele edukacyjne i wychowawcze.
Uczeń
❖ wyraża wiarę w obecność Jezusa w każdej chwili życia.
2. Operacyjne.
Uczeń
❖ określi, czym jest cud
❖ potrafi opisać cud uciszenia burzy na jeziorze.
PLANOWANE AKTYWNOŚCI:
1. Skojarzenia do hasła CUD.
2. Praca nad tekstem Biblii Mk 4, 35-41.
3. Rozmowa kierowana.
4. Teatrzyk papierowy.
5. Scenka dramowa.
6. Rozmowa kierowana.
7. Zadania w ćwiczeniach przedmiotowych.
8. Śpiew.
POMOCE DYDAKTYCZNE:
1. Pismo św.
2. Kartki z hasłem CUD.
3. Mapa Palestyny.
4. Plansze tematyczne.
5. Obrazki na papierze. /ZAŁĄCZNIKI IA, IB /
6. Kartki z tekstem do scenki. /ZAŁĄCZNIK II /
7. Ćwiczenia przedmiotowe.
8. Piosenki z płyty bp. Długosza:
• W imię Ojca i Syna…
• Gdy na morzu wielka burza.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
I. POWITANIE: piosenka W imię Ojca i Syna …
II. ZADANIE WSTĘPNE
1. Praca w grupach 4-osobowych: skojarzenia do hasła CUD
- odczytanie
- omówienie.
Uczniowie piszą skojarzenia do hasła CUD , po czym jedna osoba z grupy odczytuje je na głos. Po wysłuchaniu wszystkich dokonuję omówienia i wyłonienia tych określeń, które powtarzały się w każdej grupie.
III. TREŚĆ KATECHEZY
1. Praca nad tekstem Mk 4, 35-41
- wprowadzenie
- ukazanie na mapie Palestyny miejsca zdarzenia
- odczytanie Ewangelii
- omówienie przy pomocy plansz tematycznych.
Zapowiadam uroczyście i tajemniczo o czym za chwileczkę wszyscy usłyszymy. Wybrany uczeń odczytuje fragment Ewangelii.
Wywieszam na tablicy mapę Palestyny i pokazuję dzieciom, gdzie miało miejsce to wydarzenie. Następnie wywieszam plansze ukazującą burzę na jeziorze Galilejskim i króciutko przypominam całe wydarzenie.
2. Teatrzyk papierowy /ZAŁĄCZNIK I/
- wprowadzenie
- rozdanie obrazków
- ponowne odczytanie Ewangelii z jednoczesnym odgrywaniem sceny przez uczniów
- omówienie.
Zapowiadam uczniom naszą zabawę w mały teatr, pokazuję obrazki i wyjaśniam, co będziemy robić. Kiedy wszyscy są gotowi, ponownie odczytuję Ewangelię, a dzieci grają swoje papierowe teatrzyki.
Omówienie tej części zajęć polega przede wszystkim na złożeniu im gratulacji.
3. Odegranie scenki dramowej /ZAŁĄCZNIK II/
- wprowadzenie
- przydział ról
- odegranie scenki
- omówienie.
Zapraszam wszystkich, byśmy spróbowali przenieść się na jezioro. Przydzielam role i wspólnie przeżywamy grozę, ale i moc Pana Jezusa, który natychmiast zapanował nad żywiołem.
Gratuluję i wyciszam, gdyż radość i zaangażowanie dzieci są ogromne.
IV. WPROWADZENIE W ŻYCIE
1. Rozmowa kierowana:
- Czego boimy się w naszym życiu najbardziej?
- Jakie burze przeżywamy w naszym życiu?
- Kto może pomóc nam je uciszyć?
- W Kogo nie możemy nigdy zwątpić?
Najważniejsze są tu wypowiedzi dzieci, które stymuluję pytaniami ...