Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|Zespół Szkół Zawodowych | |
|im. J. Kilińskiego | |
|w Radomiu | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| |Projekt |
| |Planu |
| |Rozwoju |
| |Zawodowego |
mgr inż. Elżbieta Babula
nauczyciel mianowany ubiegający się o awans
na stopień nauczyciela dyplomowanego
czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Radom, wrzesień 2007r.
Poniższy plan rozwoju zawodowego opracowany został z uwzględnieniem zakresu wymagań egzaminacyjnych dla uzyskania stopnia awansu zawodowego zawartego
w Rozporządzeniu MEN z 1 grudnia 2004r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
§ 8.2.1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub
opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy
własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
|Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|Poznanie procedury awansu zawodowego |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego|VIII/X. 2007 | |
| |(ustawa, rozporządzenia, komentarze, opinie ekspertów. | | |
| | | | |
| |Analiza materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela | | |
| |publikowanych | | |
| |w Internecie i innych źródłach. | | |
| |Dyskusje na temat awansu z nauczycielami. | | |
| | | | |
| | | | |
|Zapoznanie się z dokumentacją |Analiza statutu szkoły, planów, dokumentów, regulaminów, |VIII/X. 2007 | |
|określającą funkcjonowanie szkoły |obowiązujących w szkole. | | |
|Opracowanie planu rozwoju zawodowego |Wniosek o rozpoczęcie stażu |IX. 2007 |Plan rozwoju zawodowego |
| |Plan rozwoju zawodowego | | |
|Opracowanie sprawozdania z realizacji|Uzyskanie oceny dorobku zawodowego |po zakończeniu |Ocena dorobku |
|planu rozwoju zawodowego |Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu |stażu |Sprawozdanie |
| |rozwoju zawodowego | | |
|Poszerzanie wiedzy |Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, |na bieżąco |Zaświadczenia |
|i umiejętności podejmowania działań |szkoleniach adekwatnych do własnych potrzeb i potrzeb szkoły | | |
|na rzecz podwyższenia jakości pracy | | | |
|szkoły |Zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach przedmiotowych,| | |
| |pomoc w przygotowaniu do tych konkursów | | |
| | | | |
| |Udział w lekcjach koleżeńskich | | |
| | | | |
| | | | |
|Samodzielne studiowanie literatury |Zapoznawanie się na bieżąco z ukazującą się literaturą metodyczną|na bieżąco |Bibliografia |
|metodycznej i pedagogicznej w celu |i przedmiotową oraz omawianie ukazujących się pozycji w ramach | | |
|uzupełnienia i odświeżenia swoich |zespołu samokształceniowego. | | |
|wiadomości. | | | |
|Samodzielne pogłębianie wiedzy i |Studiowanie literatury fachowej, wykorzystanie publikacji z |na bieżąco |Bibliografia |
|umiejętności |Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych | | |
| | | | |
| |Poszerzanie wiedzy z zakresu pracy: | | |
| |z uczniem ze specyficznych trudnościami | | |
| |z uczniem uzdolnionym | | |
|Wzbogacanie metod |Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym |na bieżąco |Scenariusze zajęć |
|i form pracy dydaktycznej i | | | |
|wychowawczej o nowe metody | | | |
|Przeprowadzenie analizy własnej pracy|Hospitacje zajęć przez dyrektora, ewaluacja |na bieżąco |Scenariusze zajęć |
| |i samoocena hospitowanych zajęć. | | |
| |Analiza własnych osiągnięć. | | |
| |Przeprowadzanie ankiet ewaluacyjnych na zajęciach. | | |
| |Analiza testów diagnostycznych | | |
| |Analiza wyników, jakie uzyskali uczniowie na egzaminach | | |
| |zewnętrznych (matura, egzamin zawodowy) | | |
§ 8.2.2. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
|Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|Stosowanie techniki komputerowej w |Prowadzenie ...