Dodaj publikację
Autor
Magdalena Szrama
Data publikacji
2010-11-16
Średnia ocena
1,00
Pobrań
412

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera projekt edukacyjny zatytułowany "Berliner Mauer". Został on opracowany przeze mnie z myślą o młodzieży w gimnazjum, która poprzez zabawę z projektem poszerzy swoją znajomość języka niemieckiego i przyswoi wiedzę o historii Muru Berlińskiego.
 Pobierz (docx, 16,9 KB)

Podgląd treści

Projekt edukacyjny z Języka niemieckiego " Berliner Mauer"

Tytuł: „Berliner Mauer“Autor: Magdalena SzramaTyp szkoły: Gimnazjum

Cele projektu: - ogólne: Uczniowie znają podstawowe wiadomości o Murze Berlińskim- szczegółowe: Uczniowie poznają historię powstania i przyczyny upadku Muru Berlińskiego. Zbierają informacje o Murze Berlińskim, ćwiczą sprawności pisania i mówienia. Pracują z Internetem, poznając adresy stron związanych z tematem.Przeznaczenie projektu: Uczniowie gimnazjum klas II i III.Czas realizacji projektu: Projekt obejmuje 3 jednostki lekcyjne. Może być realizowany w różnym okresie czasowym. W związku z 20 rocznicą upadku Muru Berlińskiego projekt był realizowany przeze mnie na początku października 2009 roku w klasach II i III.Wykorzystane pomoce: duży arkusz szarego papieru, nożyczki, klej, czysty papier, pisaki, kredki, kolorowy papier, karty pracy, zdjęcia Muru Berlińskiego.Opis sposobu pracy:- praca w grupach ok. 5 osobowych,- nauczyciel wybiera po jednym przedstawicielu grupy, pozostali dobierani są losowo,- jedna osoba jest liderem grupy,- liderzy grup kontaktują się z nauczycielem w razie trudności,- spotkania grup z nauczycielem wtorek 14:10 - 14:55Źródła informacji:- Internet: - Słownik dwujęzyczny- Karty pracy

Opis realizacji projektu:*Pierwsza faza – Zapoznanie uczniów z historią Muru BerlińskiegoTemat: Berliner Mauer

Uczniowie na podstawie wiadomości opanowanych w pierwszej klasie pytani są przez nauczyciele o najważniejsze informacje dotyczące Niemiec: Wo liegt Deutschland? Wie viele Bundeslander gibt es in Deutschland? Wie heisst das grosste Bundesland in Deutschland?Was ist die Hauptstadt von Deutschland? Welche Sehenswurdigkeiten gibt es In Berlin?Następnie nauczyciel zawiesza na tablicy zdjęcia Muru Berlińskiego. Uczniowie muszą zgadnąć co to za zdjęcia, czy może je z czymś kojarzą, gdzie znajduje się ten obiekt, w jakim mieście. Po odgadnięciu, co to za obiekt nauczyciel podaje nazwę tegoż obiektu i opowiada ciekawostki dotyczące Muru Berlińskiego w postaci asocjogramu, a zadaniem uczniów jest zapamiętanie tych informacji. Następnie przy pomocy pytań zadanych przez nauczyciela uczniowie opowiadają o tym co jest na tablicy, np.: Was ist auf dem Foto? Wo steht Berliner Mauer? Wann wurde er gebaut? Wann wurde er zerstort? Was symbolisiert Berliner Mauer?Nauczyciel podaje temat, a następnie uczniowie robią krótką notatkę.

* Druga faza – Zapoznanie uczniów z projektemPodczas drugiej lekcji uczniowie otrzymują kartę pracy i dobierają się w pary nauczyciel prezentuje tekst z 11 zdjęciami, które przedstawiają historię Muru Berlińskiego. Zadaniem uczniów jest dopasować zdjęcia do poszczególnych fragmentów tekstu. Następnie uczniowie przedstawiają efekt swojej pracy, a nauczyciel sprawdza ich poprawność.Na tej lekcji tekst te jest omawiany, a nowe słownictwo jest przetłumaczone. Każdorazowo nauczyciel ćwiczy z uczniami pytania dotyczące wydarzeń związanych z Murem ...