Dodaj publikację
Autor
Edyta Starostka
Data publikacji
2010-11-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
31

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela języka niemieckiego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 44,0 KB)

Podgląd treści

Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela języka niemieckiego
na stopień nauczyciela dyplomowanego

I. Informacje personalne

Nazwa szkoły w której odbywa się staż: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Rudniku
Wykształcenie: wyższe magisterskie
Okres trwania stażu:2 lata i 9 miesiący
Data rozpoczęcia stażu: 01-09-2008
Przewidywana data zakończenia stażu: 31-05-2011
Imię i nazwisko: Edyta Starostka

Cele stażu:
1. Podniesienie jakości pracy szkoły.
2. Poszerzenie zakresu wiedzy.
3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy.
4. Podniesienie efektywności działań dydaktyczno- wychowawczych.
5. Zdobycie stopnia nauczyciela dyplomowanego.

II. Czynności organizacyjne

1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju:
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela ( Karta Nauczyciela, Rozp. MENis z dn. 01.12.2004);
Przeanalizowanie materałów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli publikowanych w Internecie i innych źródłach;
Sporządzenie projektu planu rozwoju zawodowego- wrzesień 2008.

2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego:
gromadzenie materiałów i dokumentów ;
uzyskanie oceny dorobku zawodowego- na bieżąco.

3. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego – uporządkowanie zgromadzonych dokumentów ,analiza , opis realizacji planu rozwoju
zawodowego- sprawozdanie z realizacji rozwoju- czerwiec 2011.

4.Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o postępowanie kwalifikacyjne-czerwiec 2011.

5. Poniższy plan może ulec modyfikacji w trakcie trwania stażu.

III.Realizowane rozporządzenia:

§8ust.2. pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją

1. Opieka nad sala językową. Dbałość o sprzęt i wystrój- przez cały okres stażu.

2. Współpraca z wydawnictwem językowym PWN celem pozyskania pomocy dydaktycznych- przez cały okres stażu- wykaz pozyskanych pomocy dydaktycznych.

3.Pozalekcyjne przygotowywanie uczniów uzdolnionych językowo do udziału w różnych konkursach oraz praca z uczniem słabym- przez cały okres stażu – sprawozdania z konkursów.

4. Współpraca z wychowawcami klas . Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących postępów w nauce oraz zachowania uczniów - przez cały okres stażu.

5.Aktualizacja wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii oraz metodyki przedmiotu- studiowanie literatury fachowej, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języków obcych- przez cały okres stażu.

6. Planowanie działań na rzecz szkoły – udział w pracach zespołu opracowującego WSO – w miarę potrzeb.

7. Udział w radach pedagogicznych oraz szkoleniowych- według harmonogramu.

8. Pełnienie funkcji wychowawcy. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków.

9. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności – na bieżąco.

10. Doskonalenie wiedzy z ...