Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
mgr Gabriela Brodacka
nauczyciel przyrody
Nazwa szkoły:
Szkoła Podstawowa
im. Henryka Sienkiewicza
w Krzeszowicach
Imię i nazwisko Dyrektora szkoły:
....................
Imię i nazwisko opiekuna stażu:
....................
Czas trwania stażu:
01.09.2010 r. – 31.05.2011 r.
Krzeszowice, wrzesień 2010 r.
CEL SZCZEGÓŁOWY STAŻU:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
CELE GŁÓWNE STAŻU:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych
i higienicznych warunków odbywania zajęć edukacyjnych.
4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych, zewnętrznych oraz poprzez samokształcenie).
7. Współpraca z rodzicami i wychowawcami klas.
8. Poszerzanie wiedzy, zdobycie nowych umiejętności.
Opracowany plan rozwoju zawodowego zawiera zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczycieli.
SFERA ROZWOJU ZAWODOWEGO:
ORGANIZACYJNA
|Lp. |Zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, uwagi |
|1. |Poznanie zasad funkcjonowania |Analiza dokumentów szkolnych: |IX 2010 |- zgromadzenie materiałów, |
| |i organizacji szkoły oraz |-Statutu Szkoły, | |własne notatki, |
| |obowiązującej w niej dokumentacji |-Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, | |-praca zgodna |
| | |-Programu Wychowawczego Szkoły, | |z poznanymi dokumentami |
| | |-Programu Profilaktyki | | |
|2. |Zapoznanie ze sposobem prowadzenia |Dokonywanie samodzielnych wpisów do |IX 2010 - V 2011 |prawidłowe prowadzenie |
| |dokumentacji |dzienników lekcyjnych | |dokumentacji |
| | |i zajęć pozalekcyjnych | | |
|3. |Zapoznanie |Obserwacja, udział w Radach |IX 2010 – V 2011 |organizacja zajęć własnych |
| |z tygodniowym rozkładem zajęć, |Pedagogicznych, prowadzenie zajęć | | |
| |dyżurów, zastępstwami |zgodnie z rozkładem | | |
|4. |Poznanie zasad BHP |Udział w szkoleniu BHP, lektura |IX 2010 – V 2011 |-praktyczne stosowanie |
| |w szkole oraz przepisów |obowiązujących przepisów, | |przepisów BHP, |
| |przeciwpożarowych | | |-zaświadczenie |
| | | | |o ukończeniu kursu |
|5. |Uczestnictwo w pracy organów szkoły |-udział w posiedzeniach Rady |IX 2010 – V 2011 |-listy obecności na Radach |
| |związanych z realizacją jej |Pedagogicznej, | |Pedagogicznych, |
| |podstawowych funkcji |-udział w WDN, | |-potwierdzenia nauczycieli |
| | |-współpraca z nauczycielami przyrody, | |i pedagoga |
| | |-współpraca z pedagogiem szkolnym, | | |
| | |-współpraca z biblioteką szkolną, | | |
|6. |Poznanie procedury zdobywania awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego |IX 2010 |-kserokopie |
| |zawodowego |dotyczącego awansu zawodowego: | |i znajomość wymienionych aktów |
| | |-Ustawy z dnia 26.01.1982 r.-Karta | |prawnych, |
| | |Nauczyciela z późniejszymi zmianami, | |-spis stron internetowych |
| | |-Rozporządzenia MENiS z dnia 01.12.2004| |poświęconych edukacji, |
| | |r. w sprawie uzyskania stopni awansu | |-zaświadczenie |
| | |przez nauczycieli, z późniejszymi | |o uczestnictwie |
| | |zmianami ...