Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK GRUPA II
ULICZNE SYGNAŁY
1.Rozmowa na temat bezpiecznej drogi do przedszkola na podstawie własnych przeżyć.
- słuchanie piosenki pt. „Uwaga czerwone światło”.
- rozmowa nt. treści piosenki
- zabawa rytmiczna przy piosence
- rozwiązywanie zagadki słownej podanej przez naucz.
- demonstrowanie sygnalizatora świetlnego na tablicy, rozmowa nt. kolorów sygnalizatora świetlnego
- nalepianie świateł na sygnalizatorze zgodnie z przedstawionymi sytuacjami
- zabawa ruchowa - „Sygnalizacja świetlna”
- wycinanka z kolorowego papieru „Mój wymarzony pojazd”
- Ćwiczenia gimnastyczne prowadzone metodą W. Sherborne zmierzające do wyczucia własnego ciała i przestrzeni. Czas trwania –20 min.
III 1
VIII 1
VI2
I 2
IX 2
V 3
- potrafi zbudować dłuższą wypowiedź słowną w oparciu o własne doświadczenia oraz tekst piosenki
- potrafi podać rozwiązanie zagadki słownej
- wie, jak wygląda sygnalizator świetlny i do czego służy, potrafi ocenić sytuację przedstawioną na obrazku
- potrafi prawidłowo reagować na umówione sygnał muzyczne i wzrokowe
- potrafi wycinać proste kształty
- potrafi nawiązać współpracę z partnerem i całą grupą
2. Zabawa – „Prawa – lewa”
- nauka I zwrotki piosenki pt. „Uwaga czerwone światło”
- zabawa ruchowa do piosenki
- Zabawa „Wybierz prawidłowe zachowanie się na drodze” z wykorzystaniem ilustracji.
- „Wymień pięć” – zabawa z piłką
- Ćwiczenia gimnastyczne prowadzone metodą W. Sherborne zmierzające do wyczucia własnego ciała i przestrzeni.
Czas trwania – 20 min.
XIII 4
VIII 1
VI 2
V 3
- orientuje się w schemacie swojego ciała i przestrzeni, poprawnie używa określeń: strona lewa, strona prawa
-potrafi wiernie odtworzyć słowa i melodię piosenki
- zna zasady bezpiecznego zachowania się na drodze
- potrafi wymienić pięć zasad przechodzenia przez ulicę
- potrafi nawiązać współpracę z partnerem i całą grupą
3. Wysłuchanie wiersza E. Piechny – Pietrzyk „Zwierzęta na wycieczce”
- wspólna rozmowa nt. wysłuchanego wiersza
- demonstracja znaków: ostrzegawczych, zakazu, nakazu, informacyjnych, podział znaków drogowych na cztery grupy ze względu na kształt
- zabawa ruchowa z emblematami znaków (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) utrwalająca ich kształt
- porównywanie kształtów znaków drogowych i figur geometrycznych.
- podział figur geometrycznych ze względu na: kolor, kształt, wielkość i kształt, kształt, wielkość i kolor
- Zabawa integrująca „Kategorie”
- układanie ulicy z klocków i przygotowanych znaków drogowych
- słuchanie bajki muzycznej „Balbinko uważaj”
III 2
III 8
I2
IV 2
I 2
X 1
III3
- potrafi przypomnieć zasady ruchu drogowego
- rozpoznaje i nazywa wybrane znaki drogowe
- prawidłowo reaguje na umówiony sygnał muzyczny i polecenie naucz.
- nazywa figury geometryczne, klasyfikuje wg określonej cechy
- potrafi wspólnie bawić się z rówieśnikami
- potrafi wypowiedzieć się swobodnie nt. wysłuchanego opowiadania
4.Słuchanie opowiadania H. Łochockiej „Jak wróbelek Elemelek leśną dróżką szedł w niedzielę”
-Rozwiązywanie ...