Dodaj publikację
Autor
Ewa Trojak
Data publikacji
2010-11-23
Średnia ocena
4,00
Pobrań
97

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na październik.
 Pobierz (docx, 15,9 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK GRUPA II

ULICZNE SYGNAŁY

1.Rozmowa na temat bezpiecznej drogi do przedszkola na podstawie własnych przeżyć.

- słuchanie piosenki pt. „Uwaga czerwone światło”.

- rozmowa nt. treści piosenki

- zabawa rytmiczna przy piosence

- rozwiązywanie zagadki słownej podanej przez naucz.

- demonstrowanie sygnalizatora świetlnego na tablicy, rozmowa nt. kolorów sygnalizatora świetlnego

- nalepianie świateł na sygnalizatorze zgodnie z przedstawionymi sytuacjami

- zabawa ruchowa - „Sygnalizacja świetlna”

- wycinanka z kolorowego papieru „Mój wymarzony pojazd”

- Ćwiczenia gimnastyczne prowadzone metodą W. Sherborne zmierzające do wyczucia własnego ciała i przestrzeni. Czas trwania –20 min.

III 1

VIII 1

VI2

I 2

IX 2

V 3

- potrafi zbudować dłuższą wypowiedź słowną w oparciu o własne doświadczenia oraz tekst piosenki

- potrafi podać rozwiązanie zagadki słownej

- wie, jak wygląda sygnalizator świetlny i do czego służy, potrafi ocenić sytuację przedstawioną na obrazku

- potrafi prawidłowo reagować na umówione sygnał muzyczne i wzrokowe

- potrafi wycinać proste kształty

- potrafi nawiązać współpracę z partnerem i całą grupą

2. Zabawa – „Prawa – lewa”

- nauka I zwrotki piosenki pt. „Uwaga czerwone światło”

- zabawa ruchowa do piosenki

- Zabawa „Wybierz prawidłowe zachowanie się na drodze” z wykorzystaniem ilustracji.

- „Wymień pięć” – zabawa z piłką

- Ćwiczenia gimnastyczne prowadzone metodą W. Sherborne zmierzające do wyczucia własnego ciała i przestrzeni.

Czas trwania – 20 min.

XIII 4

VIII 1

VI 2

V 3

- orientuje się w schemacie swojego ciała i przestrzeni, poprawnie używa określeń: strona lewa, strona prawa

-potrafi wiernie odtworzyć słowa i melodię piosenki

- zna zasady bezpiecznego zachowania się na drodze

- potrafi wymienić pięć zasad przechodzenia przez ulicę

- potrafi nawiązać współpracę z partnerem i całą grupą

3. Wysłuchanie wiersza E. Piechny – Pietrzyk „Zwierzęta na wycieczce”

- wspólna rozmowa nt. wysłuchanego wiersza

- demonstracja znaków: ostrzegawczych, zakazu, nakazu, informacyjnych, podział znaków drogowych na cztery grupy ze względu na kształt

- zabawa ruchowa z emblematami znaków (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) utrwalająca ich kształt

- porównywanie kształtów znaków drogowych i figur geometrycznych.

- podział figur geometrycznych ze względu na: kolor, kształt, wielkość i kształt, kształt, wielkość i kolor

- Zabawa integrująca „Kategorie”

- układanie ulicy z klocków i przygotowanych znaków drogowych

- słuchanie bajki muzycznej „Balbinko uważaj”

III 2

III 8

I2

IV 2

I 2

X 1

III3

- potrafi przypomnieć zasady ruchu drogowego

- rozpoznaje i nazywa wybrane znaki drogowe

- prawidłowo reaguje na umówiony sygnał muzyczny i polecenie naucz.

- nazywa figury geometryczne, klasyfikuje wg określonej cechy

- potrafi wspólnie bawić się z rówieśnikami

- potrafi wypowiedzieć się swobodnie nt. wysłuchanego opowiadania

4.Słuchanie opowiadania H. Łochockiej „Jak wróbelek Elemelek leśną dróżką szedł w niedzielę”

-Rozwiązywanie ...