Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
Z PRZEDMIOTU: ZAJĘCIA PRAKTYCZNE DLA ZAWODU CUKIERNIK
Klasa: 2 dz
Czas trwania: 7 godzin x 55 minut
Data: 10.12.2010 r.
Dział programowy: Produkcja wyrobów z ciasta piernikowego
Temat: Klasyfikacja wyrobów z ciasta piernikowego. Charakterystyka surowców
i posługiwanie się recepturami dotyczącymi ciasta piernikowego, przeliczanie
receptur.
Literatura: C. Dojutrek, A. Pietrzyk, S. Wyczański „Ciastkarstwo” , WSIP Warszawa 2006.
Deschamps B., Deschaintre „ Ciastkarstwo”, wyd. Rea, Warszawa 2003.
Nauczyciel: Anna Skrzypczyk
CEL OGÓLNY: uczeń na podstawie receptury dobierze surowce do produkcji ciasta
piernikowego i wykona ciasto piernikowe
CELE SZCZEGÓŁOWE:
• Uczeń scharakteryzuje surowce do produkcji ciasta piernikowego
• Uczeń wymieni przyprawy korzenne stosowane w cieście piernikowym
• Uczeń wymieni wyroby z ciasta piernikowego
• Uczeń samodzielnie wykona ciasto piernikowe stosując recepturę.
PRZEBIEG LEKCJI:
1. Czynności organizacyjno – porządkowe
- sprawdzenie przygotowania do zajęć (woreczek czystości, kompletne ubranie robocze)
- sprawdzenie listy obecności
- podanie tematu lekcji i zapisanie na tablicy
2. Wprowadzenie do tematu
- przedstawienie uczniom celów lekcji
3. Opracowanie nowego tematu
|Cel ogólny |Czynności nauczyciela |Czynności ucznia |
|Uczeń scharakteryzuje surowce do produkcji |Nauczyciel omawia surowce potrzebne do |Uczniowie wymieniają cechy ciasta |
|ciasta piernikowego |produkcji ciasta piernikowego, jego schemat |piernikowego |
|Uczeń wymieni wyroby |technologiczny oraz asortyment wyrobów z |i zastanawiają się nad tym co odróżnia |
|z ciasta piernikowego |ciasta piernikowego |ciasto piernikowe od innych ciast |
|Uczeń wymieni przyprawy korzenne stosowane |Wypisuje na tablicy różne przyprawy i poleca |Uczniowie wybierają przyprawy korzenne. |
|w cieście piernikowym |wybrać | |
| |z pośród nich przyprawy korzenne stosowane do | |
| |produkcji ciasta piernikowego | |
| |Nauczyciel podsumowuje zebrane wiadomości i |Zapisują notatkę |
| |dyktuje notatkę |w zeszytach |
|Uczeń samodzielnie wykona ciasto piernikowe |Nauczyciel dzieli uczniów na 2 zespoły i |Uczniowie pod nadzorem nauczyciela wykonują|
|stosując recepturę. |poleca wykonanie ciasta piernikowego według |ciasto piernikowe według receptury. |
| |receptury omawianej wcześniej. | |
4. Ocena pracy uczniów
5. Zadanie pracy domowej – Zastanów się jakie wady mogą wystąpić w cieście
piernikowym
5. Prace porządkowe.