Dodaj publikację
Autor
Joanna Prażuch
Data publikacji
2011-01-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
7

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jestem nauczycielem kontraktowym ubiegającym się o stopień nauczyciela mianowanego. Pracuję w Szkole Podstawowej w Zelgnie, uczę języka angielskiego.
 Pobierz (docx, 21,2 KB)

Podgląd treści

Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z 14.11.2007r.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

§7 ust.2 pkt. 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

1. Doskonalenie warsztatu i metod pracy :

- uczestnictwo w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego mających na celu poszerzenie umiejętności, wzbogacenia form i metod pracy, a także poprawę jakości pracy (kursy, szkolenia, warsztaty, konferencje metodyczne, kontakt z przedmiotowym doradcą metodycznym)

Planowane formy dokształcania- warsztaty

- Efektywne ocenianie

- Organizacja konkursów z języka angielskiego

- Rodzice i nauczyciele - sprzymierzeńcy, nie

wrogowie

- Konstruktywna konfrontacja jako metoda

reagowania na prowokacyjne zachowania

uczniów

- analiza i wybór programów nauczania w oparciu o ich merytoryczne wartości, przedstawienie wybranych programów nauczania podczas spotkań zespołu nauczycieli przedmiotów humanistycznych oraz zespołu nauczycieli nauczania początkowego, przedłożenie wniosku o wpisanie programu do Szkolnego Zestawu Podręczników i Programów Nauczania;

- analiza i wybór nowych podręczników w oparciu o ich merytoryczne wartości;

- opracowanie PSO z języka angielskiego;

- stosowanie aktywizujących metod nauczania w procesie dydaktycznym m.in. odgrywanie ról, scenek, gry i zabawy językowe, projekty;

-opracowanie pomocy dydaktycznych- krzyżówki, rebusy, testy;

- stosowanie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania - wykorzystanie wiedzy zdobytej podczas warsztatów metodycznych "Efektywne ocenianie";

2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu p. Dariuszem Regielem:

- omówienie zasad współpracy i zawarcie kontraktu;

- wspólne przygotowanie planu rozwoju zawodowego oraz częściowych sprawozdań z jego realizacji;

- ustalenie terminów spotkań z opiekunem;

- obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu w celu udoskonalenia własnych metod pracy, organizacji zajęć;

- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz Dyrektora Szkoły celem dokonania ewaluacji własnych działań, określenia swoich mocnych i słabych stron.

3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej - dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć dodatkowych.

4. Podsumowanie pracy dydaktycznej i opiekuńczej, określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.

5. Monitorowanie zmian w przepisach prawa oświatowego.

6. Regularna lektura publikacji w Internecie na stronie MENiS oraz w serwisach edukacyjnych.

Przez cały okres stażu

Zgodnie z planem warsztatów KPCN i CKU Toruń

Przez cały okres stażu

Wrzesień 2010

Raz / semestr

Raz / semestr

Zgodnie z planem hospitacji

Przez cały okres stażu

Dwa razy w roku, na zakończenie semestrów

Przez cały okres stażu

Przez cały okres stażu

Dyplomy, zaświadczenia

Zaświadczenia

Szkolny Zestaw Podręczników i Programów Nauczania

Przykładowe pomoce dydaktyczne

Kontrakt

Plan rozwoju zawodowego

Konspekty

Sprawozdanie, Protokolarz Rady Pedagogicznej

§7 ust.2 pkt.2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

1 ...