Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z 14.11.2007r.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
§7 ust.2 pkt. 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
1. Doskonalenie warsztatu i metod pracy :
- uczestnictwo w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego mających na celu poszerzenie umiejętności, wzbogacenia form i metod pracy, a także poprawę jakości pracy (kursy, szkolenia, warsztaty, konferencje metodyczne, kontakt z przedmiotowym doradcą metodycznym)
Planowane formy dokształcania- warsztaty
- Efektywne ocenianie
- Organizacja konkursów z języka angielskiego
- Rodzice i nauczyciele - sprzymierzeńcy, nie
wrogowie
- Konstruktywna konfrontacja jako metoda
reagowania na prowokacyjne zachowania
uczniów
- analiza i wybór programów nauczania w oparciu o ich merytoryczne wartości, przedstawienie wybranych programów nauczania podczas spotkań zespołu nauczycieli przedmiotów humanistycznych oraz zespołu nauczycieli nauczania początkowego, przedłożenie wniosku o wpisanie programu do Szkolnego Zestawu Podręczników i Programów Nauczania;
- analiza i wybór nowych podręczników w oparciu o ich merytoryczne wartości;
- opracowanie PSO z języka angielskiego;
- stosowanie aktywizujących metod nauczania w procesie dydaktycznym m.in. odgrywanie ról, scenek, gry i zabawy językowe, projekty;
-opracowanie pomocy dydaktycznych- krzyżówki, rebusy, testy;
- stosowanie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania - wykorzystanie wiedzy zdobytej podczas warsztatów metodycznych "Efektywne ocenianie";
2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu p. Dariuszem Regielem:
- omówienie zasad współpracy i zawarcie kontraktu;
- wspólne przygotowanie planu rozwoju zawodowego oraz częściowych sprawozdań z jego realizacji;
- ustalenie terminów spotkań z opiekunem;
- obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu w celu udoskonalenia własnych metod pracy, organizacji zajęć;
- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz Dyrektora Szkoły celem dokonania ewaluacji własnych działań, określenia swoich mocnych i słabych stron.
3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej - dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć dodatkowych.
4. Podsumowanie pracy dydaktycznej i opiekuńczej, określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.
5. Monitorowanie zmian w przepisach prawa oświatowego.
6. Regularna lektura publikacji w Internecie na stronie MENiS oraz w serwisach edukacyjnych.
Przez cały okres stażu
Zgodnie z planem warsztatów KPCN i CKU Toruń
Przez cały okres stażu
Wrzesień 2010
Raz / semestr
Raz / semestr
Zgodnie z planem hospitacji
Przez cały okres stażu
Dwa razy w roku, na zakończenie semestrów
Przez cały okres stażu
Przez cały okres stażu
Dyplomy, zaświadczenia
Zaświadczenia
Szkolny Zestaw Podręczników i Programów Nauczania
Przykładowe pomoce dydaktyczne
Kontrakt
Plan rozwoju zawodowego
Konspekty
Sprawozdanie, Protokolarz Rady Pedagogicznej
§7 ust.2 pkt.2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
1 ...