Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Agnieszka Gacek
Plan rozwoju zawodowego
Imię i nazwisko: mgr Agnieszka Gacek
nauczyciel kontraktowy języka polskiego
Miejsce pracy: Szkoła Podstawowa w Prusieku
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2010 r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2013 r.
Opiekun stażu: mgr Beata Kuśnierz
Cel główny: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego nauczyciela mianowanego.
Cele szczegółowe:
1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego,
2) pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego,
3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
| | | | |
|Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Potwierdzenie realizacji |
|do wykonania | | | |
| | | | |
|1. Nawiązanie współpracy |- rozmowy z opiekunem stażu |Wrzesień 2010 |kontrakt |
|z opiekunem stażu. |- zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy | | |
| |- ustalenie terminów spotkań | | |
| |z opiekunem | | |
| |- poznanie procedur awansu zawodowego | | |
| | | | |
| | | | |
| | | |zaświadczenie |
| | | | |
|2. Doskonalenie |- przygotowanie planu rozwoju zawodowego | |plan rozwoju |
|warsztatu |- opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka |wrzesień 2010 |kryteria oceniania |
|i metod pracy |polskiego | |plany wynikowe |
|pedagogicznej. |- opracowanie planów wynikowych | |testy, sprawdziany |
| |z języka polskiego dla klas IV – VI | |pomoce dydaktyczne, |
| |- opracowanie pomocy dydaktycznych: testy, sprawdziany | |konspekty zajęć, |
| |- dobieranie różnorodnych metod | | |
| |i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania | |scenariusze |
| |uczniów | |przedstawień, |
| |- gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy | | |
| |- opracowywanie scenariuszy apeli, | | |
| |akademii szkolnych, oraz imprez środowiskowych |cały staż | |
| | | |świadectwa, dyplomy |
| | | |zaświadczenia |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |wg harmonogramu imprez | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |okres stażu | |
| | | | |
|3. Zdobywanie dodatkowych |- kursy kwalifikacyjne, | | |
|kwalifikacji. |- studia podyplomowe o kierunku „Zintegrowana edukacja | | |
| |przedszkolna i wczesnoszkolna” | | |
| | | | |
|4. Organizowanie wycieczek |- wycieczki tematyczne i turystyczno- krajoznawcze (klasowe i|w okresie całego stażu |karty wycieczek, |
| |szkolne) | |zdjęcia, kronika |
| | | | |
| | | | |
|5. Publikowanie własnych prac. |- opublikowanie planu rozwoju zawodowego |październik 2010 |potwierdzenia |
| |- publikacje scenariuszy, konspektów |cały staż | |
| | | | |
|6. Prowadzenie dokumentacji |- poprawne prowadzenie dzienników lekcyjnych, dzienników |na bieżąco |dzienniki lekcyjne |
|szkolnej. |zajęć pozalekcyjnych, oraz kroniki szkolnej | | |
§ 7 ust.2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
|Zadania |Formy pracy |Termin realizacji |Potwierdzenie realizacji |
|do wykonania | | | |
| | | | |
|1. Poznanie środowiska |- organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z |cały staż |wpis |
|lokalnego |nauką | |w dzienniku |
|i rodzinnego uczniów. |i zachowaniem | | |
| |- opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy w oparciu o|wrzesień |plan ...