Dodaj publikację
Autor
Krystyna Rybarczyk
Data publikacji
2011-01-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
781

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Analiza sprawdzianu próbnego w klasie VI przedstawiana radzie pedagogicznej i rodzicom. Dodatkowo rodzicom przekazuję indywidualne wyniki ich dziecka.
 Pobierz (doc, 268,5 KB)

Komentarze

azaniuk, 2011-02-08

to nie jest analiza próbnego sprawdzianu 2011 tylko sprawdzianu właściwego z tamtego roku z kwietnia proszę nie wprowadzać w błąd !!!

przemko, 2011-02-08

Przepraszam, przyznaję, że to nie jest analiza sprawdzianu próbnego, ale nie napisałam, by był to sprawdzian z roku 2011. Zamieściłam analizę wyników, której dokonałam w roku ubiegłym.

Podgląd treści

Analiza wyników sprawdzianu zewnętrznego –kwiecień 2010 r.

W dniu 8 kwietnia 2010 r. 21 uczniów klasy szóstej przystąpiło do rozwiązania zadań
zamieszczonych w arkuszu standardowym (S-1-102). Zestaw o tematyce sportowej składał się
z 25 zadań (takie same zadania egzaminacyjne rozwiązywali uczniowie z dysleksją
rozwojową).
Za poprawne wykonanie wszystkich zadań zamieszczonych w arkuszu, szóstoklasista
mógł otrzymać maksymalnie 40 punktów. Poniżej zamieszczono plan, według którego został
opracowany arkusz standardowy.

Obszar umiejętności Liczba punktów
• Czytanie 10
• Pisanie 10
• Rozumowanie 8
• Korzystanie z informacji 4
• Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 8

|Nr zadania |Umiejętności ucznia: |Czynności ucznia: |
| 0.00 – 0.19 |bardzo trudne |11 |
| 0.20 – 0.49 |trudne |19, 23.I, 23.II,24.II, 25.IV, |
| 0,50 – 0.69 |umiarkowanie trudne |6, 7, 8, 9, 12, 18, 21.I, 21.II, 22.II, 24.I, 25.II, 25.V |
| 0,70 – 0,89 |łatwe |1, 2, 3, 4, 5, 14, 15, 17, 20, 25.I, 25.III |
| 0,90 – 1,00 |bardzo łatwe |10, 13, 16, 22.I |

Powyższe zestawienie pokazuje, w jakim stopniu opanowane zostały przez uczniów badane umiejętności.

Umiejętności:

bardzo łatwe:

• wnioskuje na podstawie informacji

• rozpoznaje uczucia osoby mówiącej w wierszu

• wskazuje, jaką część całości stanowi wyróżniony fragment obiektu

• stosuje porównanie ilorazowe

łatwe:

• określa czas wydarzeń

• wskazuje cechę wyróżniającą bohatera

• rozpoznaje narrację pierwszoosobową

• określa uczucia bohatera na podstawie jego wypowiedzi (zwrotu przenośnego)

• korzysta z informacji zawartych w przypisie do tekstu

• rozpoznaje trójkąt prostokątny równoramienny

• wskazuje informacje potrzebne do rozwiązania zadania

• oblicza pole prostokąta

• wyznacza przedział czasowy spełniający warunki zadania

• pisze tekst o czyimś sukcesie i drodze do sukcesu

• pisze tekst poprawny pod względem językowym

umiarkowanie trudne:

• wnioskuje na podstawie informacji
• wybiera tytuł odpowiedni dla całego tekstu
• rozpoznaje rytm jako charakterystyczną cechę fragmentu tekstu

• zamienia długość wyrażoną w kilometrach na metry

• wyznacza liczbę spełniającą warunki zadania

• wskazuje, o ile tygodni później w jednym regionie niż w drugim rozpoczęło się dane wydarzenie
• oblicza długość przedmiotu, stosując podany algorytm
• wyraża w centymetrach poprawnie obliczoną długość
• stosuje porównanie różnicowe
• pisze tekst, stosując funkcjonalny styl oraz bogate słownictwo, służące np. wyrażaniu ocen lub emocji
• pisze poprawnie pod względem interpunkcyjnym

trudne:

• wskazuje liczbę regionów, w których dane wydarzenie miało miejsce w tym samym przedziale czasowym
• o wyraża w kilometrach poprawnie obliczoną długość trasy oblicza długość rzeczywistą, stosując podaną skalę

• wyraża w kilometrach poprawnie obliczoną długość trasy

• oblicza cenę towaru kupionego za gotówkę

• pisze poprawnie pod względem ortograficznym

bardzo trudne:

• rozpoznaje funkcję porównania.

Wnioski :

1. Zwiększyć ilość ...