Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
azaniuk, 2011-02-08
to nie jest analiza próbnego sprawdzianu 2011 tylko sprawdzianu właściwego z tamtego roku z kwietnia proszę nie wprowadzać w błąd !!!
przemko, 2011-02-08
Przepraszam, przyznaję, że to nie jest analiza sprawdzianu próbnego, ale nie napisałam, by był to sprawdzian z roku 2011. Zamieściłam analizę wyników, której dokonałam w roku ubiegłym.
Analiza wyników sprawdzianu zewnętrznego –kwiecień 2010 r.
W dniu 8 kwietnia 2010 r. 21 uczniów klasy szóstej przystąpiło do rozwiązania zadań
zamieszczonych w arkuszu standardowym (S-1-102). Zestaw o tematyce sportowej składał się
z 25 zadań (takie same zadania egzaminacyjne rozwiązywali uczniowie z dysleksją
rozwojową).
Za poprawne wykonanie wszystkich zadań zamieszczonych w arkuszu, szóstoklasista
mógł otrzymać maksymalnie 40 punktów. Poniżej zamieszczono plan, według którego został
opracowany arkusz standardowy.
Obszar umiejętności Liczba punktów
• Czytanie 10
• Pisanie 10
• Rozumowanie 8
• Korzystanie z informacji 4
• Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 8
|Nr zadania |Umiejętności ucznia: |Czynności ucznia: |
| 0.00 – 0.19 |bardzo trudne |11 |
| 0.20 – 0.49 |trudne |19, 23.I, 23.II,24.II, 25.IV, |
| 0,50 – 0.69 |umiarkowanie trudne |6, 7, 8, 9, 12, 18, 21.I, 21.II, 22.II, 24.I, 25.II, 25.V |
| 0,70 – 0,89 |łatwe |1, 2, 3, 4, 5, 14, 15, 17, 20, 25.I, 25.III |
| 0,90 – 1,00 |bardzo łatwe |10, 13, 16, 22.I |
Powyższe zestawienie pokazuje, w jakim stopniu opanowane zostały przez uczniów badane umiejętności.
Umiejętności:
bardzo łatwe:
• wnioskuje na podstawie informacji
• rozpoznaje uczucia osoby mówiącej w wierszu
• wskazuje, jaką część całości stanowi wyróżniony fragment obiektu
• stosuje porównanie ilorazowe
łatwe:
• określa czas wydarzeń
• wskazuje cechę wyróżniającą bohatera
• rozpoznaje narrację pierwszoosobową
• określa uczucia bohatera na podstawie jego wypowiedzi (zwrotu przenośnego)
• korzysta z informacji zawartych w przypisie do tekstu
• rozpoznaje trójkąt prostokątny równoramienny
• wskazuje informacje potrzebne do rozwiązania zadania
• oblicza pole prostokąta
• wyznacza przedział czasowy spełniający warunki zadania
• pisze tekst o czyimś sukcesie i drodze do sukcesu
• pisze tekst poprawny pod względem językowym
umiarkowanie trudne:
• wnioskuje na podstawie informacji
• wybiera tytuł odpowiedni dla całego tekstu
• rozpoznaje rytm jako charakterystyczną cechę fragmentu tekstu
• zamienia długość wyrażoną w kilometrach na metry
• wyznacza liczbę spełniającą warunki zadania
• wskazuje, o ile tygodni później w jednym regionie niż w drugim rozpoczęło się dane wydarzenie
• oblicza długość przedmiotu, stosując podany algorytm
• wyraża w centymetrach poprawnie obliczoną długość
• stosuje porównanie różnicowe
• pisze tekst, stosując funkcjonalny styl oraz bogate słownictwo, służące np. wyrażaniu ocen lub emocji
• pisze poprawnie pod względem interpunkcyjnym
trudne:
• wskazuje liczbę regionów, w których dane wydarzenie miało miejsce w tym samym przedziale czasowym
• o wyraża w kilometrach poprawnie obliczoną długość trasy oblicza długość rzeczywistą, stosując podaną skalę
• wyraża w kilometrach poprawnie obliczoną długość trasy
• oblicza cenę towaru kupionego za gotówkę
• pisze poprawnie pod względem ortograficznym
bardzo trudne:
• rozpoznaje funkcję porównania.
Wnioski :
1. Zwiększyć ilość ...