Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
na podstawie powinności i wymagań
wynikających z rozporządzenia MENiS z 01/12/2004
Imię i nazwisko: mgr Jolanta Michalik-Kozioł
Data rozpoczęcia stażu: 03/09/2007
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Przewidywana data zakończenia stażu: 31/05/2010
Nauczany przedmiot – język polski
Zespół Szkół w ….
Posiadane kwalifikacje:
• tytuł magistra filologii polskiej, specjalność nauczycielska,
Uniwersytet Jagielloński, 2000 r.
• stopień nauczyciela mianowanego
Ukończone formy doskonalenia zawodowego:
• Kurs kierowników wycieczek szkolnych 2002r.
• Kurs dla nauczycieli „ Intel Nauczanie ku przyszłości” 2002
• Warsztaty metodyczne „Stan współczesnej polszczyzny i jego konsekwencje dla nauki o języku w szkole” 2002
• Warsztaty dla Rady Pedagogicznej „Budowanie szkolnego programu profilaktyki” 2002
• Warsztaty metodyczne „Jak zbudować dobry zespół klasowy” 2002
• Kurs „Inspiracje czyli jak zafrapować ucznia lekturą” 2004
• Warsztaty „Współpraca szkoły z rodzicami” 2004
• Warsztaty „Dyslektyk czy leń? Diagnoza i pomoc” 2005
• Warsztaty „Oswajamy ortografię” 2006
• Kurs doskonalący w zakresie języka angielskiego zorganizowany w ramach projektu „Kursy doskonalące dla nauczycieli w zakresie języków obcych” 2007
Podstawa prawna:
• Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z dn. 3 sierpnia 2000r w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 29 maja 2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskania awansu zawodowego przez nauczycieli.
• Nowelizacja Karty Nauczyciela z dn. 14 lipca 2004 r.
• Rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
z 1 grudnia 2004r (Dz.U z 2004 r. Nr 260, poz. 2593
Autor zastrzega sobie prawo zmiany planu zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.
|§ 8 ust. 2 pkt.1 |
|Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań |
|mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły |
|Zadania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji |
|Wstępna analiza własnych |Autorefleksja |IX 2007 |Teczka osiągnięć |
|umiejętności | | |zawodowych |
|Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa |IX 2007 |Sformułowanie wniosku o|
|zawodowego |oświatowego dotyczącego awansu | |rozpoczęcie stażu i |
| |zawodowego nauczycieli | |sporządzenie planu |
| | | |rozwoju zawodowego |
|Aktywny udział w pracach zespołu |Dzielenie się wiedzą podczas |Okres stażu |Zapisy w protokołach |
|przedmiotowego |posiedzeń zespołu | |zebrań zespołu |
| |przedmiotowego, lekcje | |przedmiotowego, |
| |koleżeńskie | |scenariusze zajęć |
|Udział w formach doskonalenia |Aktywny udział w kursach, |Okres stażu |Świadectwa ukończenia, |
|adekwatnych do potrzeb nauczyciela|szkoleniach i warsztatach | |dokumentacja z |
|i szkoły |zorganizowanych w ramach WDN | |posiedzeń rad |
| |lub ODN, studiowanie literatury| |pedagogicznych, notatki|
| |fachowej | | |
|Opracowanie i wdrożenie programów |Opracowanie i wdrożenie do |Okres stażu |Sprawozdanie z |
|i projektów edukacyjnych |realizacji projektów: „Moja | |realizacji, wybrane |
| |antologia”, „Bohaterowie ...