Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Klasa III c, d
Temat: Budowa geologiczna Polski na tle struktur geologicznych Europy
Cel ogólny:
- poznanie budowy geologicznej Polski oraz najważniejsze wydarzenia geologiczne na obszarze Polski sprzed czwartorzędu
Cele szczegółowe, uczeń;
- zna pojęcia : orogeneza, budowa geologiczna, tablica stratygraficzna,
- zna najważniejsze wydarzenia z przeszłości geologicznej polski
- potrafi wymienić jednostki geologiczne
- rozumie, że rzeźba powstaje w wyniku długotrwałych procesów i ulega ciągłym zmianom
- wymienia i wskazuje na mapie struktury geologiczne w Polsce
Środki dydaktyczne:
- słownik geograficzny
- tabela stratygraficzna
- mapa Polski geologiczna
- podręcznik
- atlasy
- zeszyt ćwiczeń
Metody:
- pogadanka
- praca pod kierunkiem
- praca z podręcznikiem
- rozwiązywanie zadań
- praca z mapą
- praca z atlasem
Przebieg lekcji:
|1. czynności organizacyjno-porządkowe |przywitanie uczniów |
| |sprawdzenie obecności |
|2. rekapitulacja wtórna | - sprawdzenie zadania domowego |
|3. podanie i wyjaśnienie tematu lekcji |podanie celów lekcji |
| |wyjaśnienie terminu „budowa geologiczna” |
| |omówienie wpływu czynników wewnętrznych i zewnętrznych na kształtowanie powierzchni Ziemi |
|4. Wprowadzenie nowych treści |analiza tabeli stratygraficznej – praca pod kierunkiem, praca z podręcznikiem |
| |omówienie najważniejszych wydarzeń geologicznych w poszczególnych erach |
| |wspólczesna budowa geologiczna Polski na tle struktur geologicznych Europy – praca z |
| |podręcznikiem i mapą |
|5. rekapitulacja pierwotna |- wspólne wykonanie ćwiczeń 1, 2 str. 7 |
|6. zadanie domowe |- jakie wydarzenia geologiczne kształtowały do plejstocenu powierzchnię obecnego |
| |terytorium Polski? |