Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PRZYKAŁDOWY PLAN PRACY KOŁA INFORMATYCZNEGO
"PIERWSZE KROKI Z KOMPUTEREM"
W SZKOLE PODSTAWOWEJ W .........................
Opiekun koła: ...............................
Wstęp
Komputery stają się integralną częścią życia domowego, najpopularniejszym środkiem informacji,wiedzy, rozrywki i uczestnictwa w kulturze. Rozwijają samodzielność dzieci i kształtują u nich postawę poszukującą, twórczą.
Nowoczesna szkoła ma za zadanie przygotować uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, w którym informacja i związana z nią technologia będzie podstawowym środkiem, niezbędnym w życiu młodego człowieka. Aby sprostać temu zadaniu należy w jak najwcześniejszym wieku wdrażać dzieci do posługiwania się komputerem.
Program ten napisałam z myślą o moich wychowankach - uczniach klasy "O". Poprzez jego realizację chciałabym przybliżyć uczniom świat komputerów, aby wiedzieli w jaki sposób można je wykorzystać w pracy , nauce oraz zabawie.
Założenia organizacyjne
Zajęcia koła informatycznego "Pierwsze kroki z komputerem" są nadobowiązkowe, więc uczęszczać na nie mogą tylko chętni uczniowie klasy "O".
Zajęcia odbywać się będą w Centrum Kształcenia i w klasopracowni komputerowej w wymiarze 1 godziny tygodniowo.
Cele programu:
1. Rozwijanie zainteresowań informatycznych.
2. Przygotowanie ucznia do posługiwania się komputerem.
3. Rozwijanie sprawności manualnych w posługiwaniu się klawiatura i myszką.
4. Wskazywanie użyteczności komputerów w nauce i zabawie.
5. Wspomaganie wszechstonnego i harmonijnego rozwoju dziecka poprzez zaspokajanie ciekawości i potrzeby zdobywania wiedzy.
6. Umacnianie wiary we własne siły, możliwości i umiejetności.
7. Zaproponownie bezpiecznego spedzania czasu wolnego.
Plan pracy
I - Komputer - podstawy pracy z komputerem
II - Praktyczne zastosowanie komputera
III - Gry i zabawy z komputerem
I KOMPUTER - PODSTAWY PRACY Z KOMPUTEREM
|Lp |Temat zajęć |Działania |Liczba godzin |Kryterium sukcesu |
|1 |Zasady pracy na zajęciach |Zapoznanie z regulaminem pracowni | |Uczeń potrafi prawidłowo zachować się |
| |- poznanie regulaminu pracowni oraz|komputerowej. |1 |w pracowni komputerowej, przestrzegać |
| |zasad bezpiecznej pracy z |Wprowadzenie pojęć: komputer, monitor,| |zasad bezpiecznej i higienicznej pracy|
| |komputerem, podstawowych pojęć |mysz, klawiatura. Omówienie głównych | |z komputerem, wymienić i pokazać |
| |dotyczących komputera i ich |elementów wchodzących w skład zestawu | |podstawowe części komputera: jednostka|
| |przeznaczenia. |komputerowego i ich przeznaczenie. | |centralna, klawiatura, mysz, monitor |
|2 |Budowa zestawu komputerowego. |Przypomnienie podstawowych części | |Uczeń potrafi rozpoznać i nazwać |
| |Poznanie wyglądu pulpitu. |komputera: jednostka centralna, |1 |podstawowe części zestawu |
| |Uruchamianie komputera i zamykanie |monitor, klawiatura, mysz. | |komputerowego. Zna i rozumie pojęcia: |
| |systemu operacyjnego. |Wprowadzenie pojęć pulpit, ikona, | |pulpit, ikona, pasek zadań, okno |
| | |pasek zadań, okno programu. | |programu. |
| | | | |Uczeń potrafi uruchomić komputer |
| | | | |oraz prawidłowo zakończyć jego pracę. |
| | | | | |
|3 |Uczymy się posługiwać myszką. |Ćwiczenie w sprawnym posługiwaniu się | |Uczen potrafi posługiwać się myszką. |
| | |myszką..Ustawianie właściwości myszki.|1 | |
|4 |Zabawa z myszką ...