Dodaj publikację
Autor
Joanna Jadwiga Zambrzycka
Data publikacji
2011-01-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
77

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy plan pracy koła informatycznego dla najmłodszych uczniów.
 Pobierz (doc, 48,5 KB)

Podgląd treści


PRZYKAŁDOWY PLAN PRACY KOŁA INFORMATYCZNEGO
"PIERWSZE KROKI Z KOMPUTEREM"
W SZKOLE PODSTAWOWEJ W .........................

Opiekun koła: ...............................

Wstęp

Komputery stają się integralną częścią życia domowego, najpopularniejszym środkiem informacji,wiedzy, rozrywki i uczestnictwa w kulturze. Rozwijają samodzielność dzieci i kształtują u nich postawę poszukującą, twórczą.
Nowoczesna szkoła ma za zadanie przygotować uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, w którym informacja i związana z nią technologia będzie podstawowym środkiem, niezbędnym w życiu młodego człowieka. Aby sprostać temu zadaniu należy w jak najwcześniejszym wieku wdrażać dzieci do posługiwania się komputerem.

Program ten napisałam z myślą o moich wychowankach - uczniach klasy "O". Poprzez jego realizację chciałabym przybliżyć uczniom świat komputerów, aby wiedzieli w jaki sposób można je wykorzystać w pracy , nauce oraz zabawie.

Założenia organizacyjne

Zajęcia koła informatycznego "Pierwsze kroki z komputerem" są nadobowiązkowe, więc uczęszczać na nie mogą tylko chętni uczniowie klasy "O".
Zajęcia odbywać się będą w Centrum Kształcenia i w klasopracowni komputerowej w wymiarze 1 godziny tygodniowo.

Cele programu:

1. Rozwijanie zainteresowań informatycznych.
2. Przygotowanie ucznia do posługiwania się komputerem.
3. Rozwijanie sprawności manualnych w posługiwaniu się klawiatura i myszką.
4. Wskazywanie użyteczności komputerów w nauce i zabawie.
5. Wspomaganie wszechstonnego i harmonijnego rozwoju dziecka poprzez zaspokajanie ciekawości i potrzeby zdobywania wiedzy.
6. Umacnianie wiary we własne siły, możliwości i umiejetności.
7. Zaproponownie bezpiecznego spedzania czasu wolnego.

Plan pracy

I - Komputer - podstawy pracy z komputerem
II - Praktyczne zastosowanie komputera
III - Gry i zabawy z komputerem

I KOMPUTER - PODSTAWY PRACY Z KOMPUTEREM

|Lp |Temat zajęć |Działania |Liczba godzin |Kryterium sukcesu |
|1 |Zasady pracy na zajęciach |Zapoznanie z regulaminem pracowni | |Uczeń potrafi prawidłowo zachować się |
| |- poznanie regulaminu pracowni oraz|komputerowej. |1 |w pracowni komputerowej, przestrzegać |
| |zasad bezpiecznej pracy z |Wprowadzenie pojęć: komputer, monitor,| |zasad bezpiecznej i higienicznej pracy|
| |komputerem, podstawowych pojęć |mysz, klawiatura. Omówienie głównych | |z komputerem, wymienić i pokazać |
| |dotyczących komputera i ich |elementów wchodzących w skład zestawu | |podstawowe części komputera: jednostka|
| |przeznaczenia. |komputerowego i ich przeznaczenie. | |centralna, klawiatura, mysz, monitor |
|2 |Budowa zestawu komputerowego. |Przypomnienie podstawowych części | |Uczeń potrafi rozpoznać i nazwać |
| |Poznanie wyglądu pulpitu. |komputera: jednostka centralna, |1 |podstawowe części zestawu |
| |Uruchamianie komputera i zamykanie |monitor, klawiatura, mysz. | |komputerowego. Zna i rozumie pojęcia: |
| |systemu operacyjnego. |Wprowadzenie pojęć pulpit, ikona, | |pulpit, ikona, pasek zadań, okno |
| | |pasek zadań, okno programu. | |programu. |
| | | | |Uczeń potrafi uruchomić komputer |
| | | | |oraz prawidłowo zakończyć jego pracę. |
| | | | | |
|3 |Uczymy się posługiwać myszką. |Ćwiczenie w sprawnym posługiwaniu się | |Uczen potrafi posługiwać się myszką. |
| | |myszką..Ustawianie właściwości myszki.|1 | |
|4 |Zabawa z myszką ...