Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KATARZYNA LELEK
PROGRAM REALIZACJI ŚCIEŻKI EDUKACYJNEJ – EDUKACJA PROZDROWOTNA – W KLASIE VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ.
Z wykorzystaniem:
podręcznika dla klasy szóstej „Słowa i świat” M. Nagajowa, wyd. WSiP, Warszawa 1996;
rozkład materiału dla klasy VI szkoły podstawowej „Słowa i świat” E. Szczepańska, wyd. Korepetytor, Płock 2001;
programu nauczania „Słowa jak klucze II” T. Bugajska, M. Gudro, M. Małachowska, wyd. WSiP, Warszawa 2004.
HASŁO
PROGRAMOWE
TEMAT
LEKCJI
CELE I OSIĄGNIĘCIA
ŚRODKI
I MATERIAŁY
DYDAKTYCZNE
METODY
I TECHNIKI
MATERIAŁ
Podstawowe zasady i reguły obowiązujące w relacjach międzyludzkich
Przesłanie moralne wiersza „Przepaść”.
- uczeń zna różne postawy wobec ludzi starszych,
- uczeń wie, że wygląd zewnętrzny nie świadczy o człowieku,
- uczeń wie jakie problemy moralne zostały poruszone w tekście,
- uczeń utrzymuje prawidłową postawę ciała.
- uczeń zna najważniejsze fakty z życia autora,
- uczeń zna treść utworu T. Różewicza „Przepaść”,
- uczeń zna metaforyczny sens tytułu,
- zna przysłowia mające związek z przepaścią, rozumie ich sens,
- uczeń wie, co jest tematem wypowiedzi lirycznej,
- uczeń wie jakie obrazy poetyckie ukazane są w wierszu,
-uczeń wie czym charakteryzuje się wiersz wolny,
- uczeń wie czym jest epitet,
-uczeń wie, co to jest związek frazeologiczny, przysłowie,
-uczeń podaje najważniejsze fakty z życia autora,
- uczeń potrafi czytać ze zrozumieniem tekst poetycki,
- potrafi odszukać odpowiednie fragmenty w wierszu,
- uczeń dokonuje oceny,
- odczytuje przenośny sens utworu,
- potrafi posługiwać się cytatami,
- potrafi dyskutować na forum klasy,
- potrafi posługiwać się słownikiem,
- potrafi wyjaśnić znaczenie związków frazeologicznych za pomocą słownika,
- uczeń poszerza swoje słownictwo,
- uczeń kształci umiejętność logicznego myślenia,
- uczeń potrafi pracować w zespole.
- podręcznik,
- fotografie,
-arkusze szarego papieru,
- farby,
-słownik: związków frazeologicznych, wyrazów bliskoznacznych, terminów literackich
- praca z tekstem,
- pogadanka wstępna,
- metoda poszukująca,
- metoda podająca,
- dyskusja,
- opowiadanie,
- metoda oglądowa,
- burza mózgów,
- metaplan
T.Różewicz „Przepaść”
str. 239
(czas: 90 minut)
Podstawowe zasady i reguły obowiązujące w relacjach międzyludzkich
Czy babcia z „Koncertu życzeń” jest szczęśliwa?
- uczeń zna różne postawy dzieci, wnuków wobec matki, babci,
- uczeń wie jakie odczucia wyzwalają różne postawy wobec ludzi,
- uczeń wie w jaki sposób można sprawić innym radość,
- uczeń wie co znaczą pojęcia: egoizm, altruizm- altruista,
- uwrażliwia się na problemy innych ludzi,
- utrzymuje prawidłową postawę ciała.
- uczeń zna treść utworu T. Różewicza „Koncert życzeń”,
- uczeń zna znaczenie tytułu,
-uczeń wie co znaczą terminy: ironia, ironiczny,
- uczeń wie czym jest koncert życzeń,
- uczeń potrafi czytać ze zrozumieniem tekst poetycki,
- potrafi posługiwać się słownikiem,
- uczeń potrafi współdziałać w grupie,
- uczeń poszerza swoje słownictwo.
- podręcznik,
- nagranie z koncertu życzeń,
- słownik terminów literackich,
- słownik synonimów,
- kartki samoprzylepne,
- pisaki.
- praca z ...