Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Lelek
Data publikacji
2011-01-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
26

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zawiera przykładowe scenariusze lekcji realizujące założenia ścieżki prozdrowotnej.
 Pobierz (docx, 22,3 KB)

Podgląd treści

KATARZYNA LELEK

PROGRAM REALIZACJI ŚCIEŻKI EDUKACYJNEJ – EDUKACJA PROZDROWOTNA – W KLASIE VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ.

Z wykorzystaniem:

podręcznika dla klasy szóstej „Słowa i świat” M. Nagajowa, wyd. WSiP, Warszawa 1996;

rozkład materiału dla klasy VI szkoły podstawowej „Słowa i świat” E. Szczepańska, wyd. Korepetytor, Płock 2001;

programu nauczania „Słowa jak klucze II” T. Bugajska, M. Gudro, M. Małachowska, wyd. WSiP, Warszawa 2004.

HASŁO

PROGRAMOWE

TEMAT

LEKCJI

CELE I OSIĄGNIĘCIA

ŚRODKI

I MATERIAŁY

DYDAKTYCZNE

METODY

I TECHNIKI

MATERIAŁ

Podstawowe zasady i reguły obowiązujące w relacjach międzyludzkich

Przesłanie moralne wiersza „Przepaść”.

- uczeń zna różne postawy wobec ludzi starszych,

- uczeń wie, że wygląd zewnętrzny nie świadczy o człowieku,

- uczeń wie jakie problemy moralne zostały poruszone w tekście,

- uczeń utrzymuje prawidłową postawę ciała.

- uczeń zna najważniejsze fakty z życia autora,

- uczeń zna treść utworu T. Różewicza „Przepaść”,

- uczeń zna metaforyczny sens tytułu,

- zna przysłowia mające związek z przepaścią, rozumie ich sens,

- uczeń wie, co jest tematem wypowiedzi lirycznej,

- uczeń wie jakie obrazy poetyckie ukazane są w wierszu,

-uczeń wie czym charakteryzuje się wiersz wolny,

- uczeń wie czym jest epitet,

-uczeń wie, co to jest związek frazeologiczny, przysłowie,

-uczeń podaje najważniejsze fakty z życia autora,

- uczeń potrafi czytać ze zrozumieniem tekst poetycki,

- potrafi odszukać odpowiednie fragmenty w wierszu,

- uczeń dokonuje oceny,

- odczytuje przenośny sens utworu,

- potrafi posługiwać się cytatami,

- potrafi dyskutować na forum klasy,

- potrafi posługiwać się słownikiem,

- potrafi wyjaśnić znaczenie związków frazeologicznych za pomocą słownika,

- uczeń poszerza swoje słownictwo,

- uczeń kształci umiejętność logicznego myślenia,

- uczeń potrafi pracować w zespole.

- podręcznik,

- fotografie,

-arkusze szarego papieru,

- farby,

-słownik: związków frazeologicznych, wyrazów bliskoznacznych, terminów literackich

- praca z tekstem,

- pogadanka wstępna,

- metoda poszukująca,

- metoda podająca,

- dyskusja,

- opowiadanie,

- metoda oglądowa,

- burza mózgów,

- metaplan

T.Różewicz „Przepaść”

str. 239

(czas: 90 minut)

Podstawowe zasady i reguły obowiązujące w relacjach międzyludzkich

Czy babcia z „Koncertu życzeń” jest szczęśliwa?

- uczeń zna różne postawy dzieci, wnuków wobec matki, babci,

- uczeń wie jakie odczucia wyzwalają różne postawy wobec ludzi,

- uczeń wie w jaki sposób można sprawić innym radość,

- uczeń wie co znaczą pojęcia: egoizm, altruizm- altruista,

- uwrażliwia się na problemy innych ludzi,

- utrzymuje prawidłową postawę ciała.

- uczeń zna treść utworu T. Różewicza „Koncert życzeń”,

- uczeń zna znaczenie tytułu,

-uczeń wie co znaczą terminy: ironia, ironiczny,

- uczeń wie czym jest koncert życzeń,

- uczeń potrafi czytać ze zrozumieniem tekst poetycki,

- potrafi posługiwać się słownikiem,

- uczeń potrafi współdziałać w grupie,

- uczeń poszerza swoje słownictwo.

- podręcznik,

- nagranie z koncertu życzeń,

- słownik terminów literackich,

- słownik synonimów,

- kartki samoprzylepne,

- pisaki.

- praca z ...