Dodaj publikację
Autor
Urszula Kociołczyk
Data publikacji
2011-01-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
175

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekty lekcji języka niemieckiego w oparciu o podręcznik alles klar.
 Pobierz (doc, 54,0 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO

1. Nazwisko i imię nauczyciela KOCIOŁCZYK URSZULA
2. Data 25.11.2010r.
3. Klasa 1A/1C
5. Temat LIEBLINSBESCHAFTIGUNGEN-HOBBYS-FREIZEIT

6. Cele lekcji

a. Cele ogólne

Uczeń:

• uzyskuje informację na temat sposobów spędzania wolnego czasu

• uzyskuje informacje na temat miejsca, w którym czynności te są wykonywane

• uczeń uczy się mówic o sposobach spędzania wolnego czasu

• uczy się opowiadac o zainteresowaniach, co lubi robic w wolnym czasie

• utrwala wcześniej poznane już sposoby opisu obrazka

• doskonali sprawnośc mówienia

• doskonali wymowę języka niemieckiego

• doskonali zagadnienia gramatyczne

b. Cele szczegółowe w zakresie wiadomości

Uczeń:

• wykazuje się znajomością zwrotów potrzebnych do opisu obrazka

• zna zasady użycia czasowników w zdaniach twierdzących, zarówno w liczbie pojedynczej jaki i mnogiej

• zna budowę zdań twierdzących

• zna polskie odpowiedniki podanych słów w języku niemieckim

• zna zasady poprawnej wymowy a, o, u, B
• zna zasadę odmiany czasowników nieregularnych „lesen”

c. Cele szczegółowe w zakresie umiejętności
Uczeń:
• potrafi dopasowac podpisy do obrazków i wypowiedziec się na temat czynności wykonywanych na obrazkach

• potrafi wyliczyc, wymienic osoby znajdujące się na obrazku

• potrafi budowac zdania twierdzące z użyciem czasowników regularnych i nieregularnych

• potrafi rozróżnic i odmienic przez osoby czasownik nieregularny

• potrafi zastosowac zwroty służące opisowi obrazka

• potrafi poprawnie wymawiac i akcentowac słownictwo w języku niemieckim

• rozumie polecenia i wskazówi do pracy

• potrafi samodzielnie przetłumaczyc częśc słownictwa z języka obcego na język polski na zasadzie skojarzeń z pomocą nauczyciela

• potrafi wypowiedziec się na temat sposobów spędzania wolnego czasu i w jaki sposób spędza wolny czas, jakie jest jego hobby i czym się interesuje

d. Cele wychowawcze

• dyscyplina na lekcji

• przestrzeganie ładu i porządku

• motywowanie do aktywnego udziału w lekcji i prezentowania swoich umiejętności

• wzmacnianie uczniów słabych

• uświadamianie ważności znajomości języków obcych

6.Metody i techniki pracy
• wprowadzanie nowego słownictwa z podręcznika oraz dodatkowego słownictwa w formie prezentacji

• dopasowanie podpisów do obrazków

• słuchanie i powtarzanie wymowy

• utrwalanie reguł gramatycznych w formie krótkich wypowiedzi ustnych

• odpowiedzi na pytania nauczyciel- uczeń

• wyjaśnianie

7.Formy pracy

• praca całą klasą
• praca w grupach
• praca indywidualna- kierowanie przez nauczyciela
• praca z podręcznikiem

8.Pomoce dydaktyczne
• obrazki
• podręcznik z cwiczeniami
• zeszyty
• tablica

9.Przewidziany tok lekcji
a. Faza organizacyjna
• sprawdzenie listy obecności
• sprawdzenie jakości pracy ucznia w formie odpowiedzi ustnej
• zapisanie przez ucznia na tablicy daty i tematu lekcji

b. Faza główna

1. Nauczyciel podaje główne cele lekcji

2. Nauczyciel na podstawie dowolnego obrazka z podręcznika lub z innej książki prezentuje sposoby spędzania wolnego czasu osób znajdujących się na obrazku ...