Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO
1. Nazwisko i imię nauczyciela KOCIOŁCZYK URSZULA
2. Data 25.11.2010r.
3. Klasa 1A/1C
5. Temat LIEBLINSBESCHAFTIGUNGEN-HOBBYS-FREIZEIT
6. Cele lekcji
a. Cele ogólne
Uczeń:
• uzyskuje informację na temat sposobów spędzania wolnego czasu
• uzyskuje informacje na temat miejsca, w którym czynności te są wykonywane
• uczeń uczy się mówic o sposobach spędzania wolnego czasu
• uczy się opowiadac o zainteresowaniach, co lubi robic w wolnym czasie
• utrwala wcześniej poznane już sposoby opisu obrazka
• doskonali sprawnośc mówienia
• doskonali wymowę języka niemieckiego
• doskonali zagadnienia gramatyczne
b. Cele szczegółowe w zakresie wiadomości
Uczeń:
• wykazuje się znajomością zwrotów potrzebnych do opisu obrazka
• zna zasady użycia czasowników w zdaniach twierdzących, zarówno w liczbie pojedynczej jaki i mnogiej
• zna budowę zdań twierdzących
• zna polskie odpowiedniki podanych słów w języku niemieckim
• zna zasady poprawnej wymowy a, o, u, B
• zna zasadę odmiany czasowników nieregularnych „lesen”
c. Cele szczegółowe w zakresie umiejętności
Uczeń:
• potrafi dopasowac podpisy do obrazków i wypowiedziec się na temat czynności wykonywanych na obrazkach
• potrafi wyliczyc, wymienic osoby znajdujące się na obrazku
• potrafi budowac zdania twierdzące z użyciem czasowników regularnych i nieregularnych
• potrafi rozróżnic i odmienic przez osoby czasownik nieregularny
• potrafi zastosowac zwroty służące opisowi obrazka
• potrafi poprawnie wymawiac i akcentowac słownictwo w języku niemieckim
• rozumie polecenia i wskazówi do pracy
• potrafi samodzielnie przetłumaczyc częśc słownictwa z języka obcego na język polski na zasadzie skojarzeń z pomocą nauczyciela
• potrafi wypowiedziec się na temat sposobów spędzania wolnego czasu i w jaki sposób spędza wolny czas, jakie jest jego hobby i czym się interesuje
d. Cele wychowawcze
• dyscyplina na lekcji
• przestrzeganie ładu i porządku
• motywowanie do aktywnego udziału w lekcji i prezentowania swoich umiejętności
• wzmacnianie uczniów słabych
• uświadamianie ważności znajomości języków obcych
6.Metody i techniki pracy
• wprowadzanie nowego słownictwa z podręcznika oraz dodatkowego słownictwa w formie prezentacji
• dopasowanie podpisów do obrazków
• słuchanie i powtarzanie wymowy
• utrwalanie reguł gramatycznych w formie krótkich wypowiedzi ustnych
• odpowiedzi na pytania nauczyciel- uczeń
• wyjaśnianie
7.Formy pracy
• praca całą klasą
• praca w grupach
• praca indywidualna- kierowanie przez nauczyciela
• praca z podręcznikiem
8.Pomoce dydaktyczne
• obrazki
• podręcznik z cwiczeniami
• zeszyty
• tablica
9.Przewidziany tok lekcji
a. Faza organizacyjna
• sprawdzenie listy obecności
• sprawdzenie jakości pracy ucznia w formie odpowiedzi ustnej
• zapisanie przez ucznia na tablicy daty i tematu lekcji
b. Faza główna
1. Nauczyciel podaje główne cele lekcji
2. Nauczyciel na podstawie dowolnego obrazka z podręcznika lub z innej książki prezentuje sposoby spędzania wolnego czasu osób znajdujących się na obrazku ...