Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ANALIZA WYNIKÓW TESTU DIAGNOSTYCZNEGO W KLASACH PIERWSZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Nauczyciele języka angielskiego : Beata Badura, Ewa Piechota, Izabela Copik, Joanna Szczygieł, Anna Wieczorek oraz Jacek Bukal przeprowadzili we wrześniu 2010 roku test diagnostyczny dla klas I. Test kompetencji językowych, którego wyniki prezentują obraz posiadanej przez pierwszoklasistów wiedzy po szkole gimnazjalnej.
Celem testu było sprawdzenie wiadomości oraz określenie poziomu zawansowania z języka obcego angielskiego. Pozwala to nauczycielom stworzyć odpowiednie grupy zaawansowania dla uczniów oraz dobór właściwego poziomu podręcznika.
Zadania zawarte w teście ilustrują standardy wymagań edukacyjnych. Test zawiera zadania zamknięte.
Test diagnostyczny składał się z trzech typów zadań:
I. Słownictwo i gramatyka 60pkt
- Test obejmuje zagadnienia gramatyczne z zakresu szkoły gimnazjalnej, zadania typu zamkniętego, test wyboru
- Zadania ze słownictwa polegają na odpowiednim doborze słownictwa do kontekstu zdania.
II Funkcje językowe 15pkt
- Zadania polegają na właściwym doborze pytań i odpowiedzi, uczeń selekcjonuje oraz interpretuje prezentowane zagadnienia.
III Czytanie ze zrozumieniem 5pkt
- Uczeń odpowiada na pytania zgodne z treścią tekstu, rozpoznaje synonimy oraz parafrazy zdań z tekstu.
Maksymalna ilość punktów do zdobycia to 80pkt
|Klasa |Słownictwo i gramatyka |Funkcje Językowe |Czytanie ze zrozumieniem |Razem |
|I AE |42% |37% |27% |39% |
|I B |45% |33% |33% |37% |
|I T |37% |29% |29% |35% |
|I K |48% |39% |20% |46% |
|I E |49% |41% |46% |47% |
|RAZEM |45% |37% |24% |41% |
[pic]
Rysunek 1 Zestwienie wyników testu diagnostycznego z języka angielskiego w klasach pierwszych.
Wnioski:
Średni wynik poprawnej realizacji wszystkich zadań to 41 %.Ogólnie test nie wypadł zadowalająco. Szczególnie słabo uczniowie wykonywali zadania objęte sprawnością II, III.. Uczniowie z trudnością wykonują zadania otwarte a często w ogóle nie podejmowali próby rozwiązania zadania. Zdecydowana większość uczniów ma problemy z podstawowym zasobem słownictwa stąd wynikają między innymi trudności w rozwiązywaniu prostych zadań. Najgorsze wyniki testu osiągnęły klasy I B i klasa I T. Wyniki obrazują, że podział na grupy zaawansowane oraz początkujące jest nie uzasadniony we większości klas I- wyjątek stanowi klasa I K gdzie nauczyciele prowadzący wprowadzili podział na grupy (początkującą oraz średni zawansowaną. ) Większość uczniów znajduje się na poziomie początkującym, uczniowie średniozaawansowani stanowią 5% a uczniowie, którzy dobrze opanowali zakres wymagań ze szkoły gimnazjalnej to sporadyczne jednostki 2,5%.
Uczniowie, którzy osiągnęli wyjątkowo niskie wyniki z test stanowią 15% wszystkich badanych.
Grupa uczniów rozpoczynających naukę języka angielskiego stanowi 11,3% ogółu. Są to głównie uczniowie klasy I K i I T.
Szczegółowo wyniki poszczególnych klas obrazują tabele opracowane przez nauczycieli i przedstawione w dalszej części ...