Dodaj publikację
Autor
Agnieszka lipka
Data publikacji
2011-01-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji z języka niemieckiego kl. VI na podstawie podręcznika der die das lekcja dotyczy trybu rozkazującego.
 Pobierz (doc, 37,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz lekcji
Klasa: VI Data: 20. 12. 2011
Czas trwania lekcji: 45 Min.
Temat: Streit zu Hause
Podręcznik: der, die , das, neu
Cele:
-uczeń odmienia czasownik modalny sollen w l. poj.
- uczeń wyraża polecenia i rozkazy trybu rozkazującego.
Materiał leksykalny: Słownictwo dotyczące obowiązków domowych.
Pomoce dydaktyczne: Podręcznik
Formy socjalne: Praca w parach, praca z całą klasą

|Fazy lekcji |Formy socjalne |Nauczyciel |Uczeń |Pomoce dydaktyczne |czas |
|Część wprowadzająca i |cała klasa |- przylepia na tablicy |- odpowiada całym |-tablica |25 |
|Prezentacja materiału | |ilustrację z obowiązkami |zdaniem ich soll das | | |
| | |które należy wykonać w domu,|Geschirr spülen.( Tryb | | |
| | | |oznajmujący) | | |
| | |-pyta uczniów co należy do | | | |
| | |ich obowiązków domowych Was | | | |
| | |sollst du zu Hause machen? | | | |
| | |-pisze na tablicy odmianę | | | |
| | |czasownika sollen w l. poj | | | |
| | |-prosi kolejno uczniów o | | | |
| | |przyczepienie napisów | | | |
| | |poszczególnych czynności i | | | |
| | |o przeczytanie ich. | | | |
| | |-zapisuje na tablicy nazwy |- przykleja na tablicy | | |
| | |czynności grupując oraz |napisy | | |
| | |wyjaśnia tworzenia trybu | | | |
| | |rozkazującego. | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | |zapisuje nazwy czynności | | |
| | | |w trybie rozkazującym |- zeszyt | |
| | | |do zeszytu | | |
|Utrwalenie materiału |praca w grupach |-łączy uczniów w pary i |- pracuje w parze i |-tablica |15 |
| | |pisze wzór dialogu np.: |układa dialogi | | |
| | |Mach die Betten! |-prezentuje dialog przed |- podręcznik | |
| | |Wie bitte? |klasą | | |
| | |Du sollst doch die Betten | | | |
| | |machen. | | | |
| | |-wyjaśnia partykułę doch | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|Podsumowanie lekcji |cała klasa |-prosi ucznia o podsumowanie|-odpowiada nauczycielowi.|-podręcznik |5 |
| | |lekcji was haben wir im | | | |
| | |heutigen Unterricht gelernt?| |-zeszyt ćwiczeń | |
| | | | | | |
| | |-podaje i objaśnia pracę | | | |
| | |domową ( U: | | | |
| | |C 4 i 6) | | | |