Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ (2009)
GRUPA 3 – LATKI
Tematyka kompleksowa:
Witaj przedszkole.
Jesteśmy przedszkolakami.
Moja rodzina.
Witamy Panią Jesień !
Zagadnienia programowe:
I tydzień:
- Uczenie się używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach: dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję.
- Okazywanie serdeczności i uprzejmości w kontaktach z innymi.
II tydzień:
- zapoznawanie z pracą ludzi w różnych zawodach.
- udział w spotkaniach z przedstawicielami różnych zawodów.
III tydzień:
- Poznanie charakterystycznych dla wiosny roślin i zwierząt – zwiastuny wiosny.
IV tydzień:
- Zakładanie hodowli, prowadzenie doświadczeń, badań.
- Obserwowanie rozwoju roślin.
- Określanie charakterystycznych dla wiosny zjawisk przyrodniczych.
Zadania dla nauczyciela:
Zmiana dekoracji w sali.
Założenie hodowli parapetowych.
Wykonanie wspólnie z dziećmi prezentów świątecznych.
Zorganizowanie spotkania z przedstawicielem ciekawego zawodu.
TYDZIEŃ I: Witaj przedszkole.
LP.
SYTUACJE EDUKACYJNE
CELE OPERACYJNE
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA
Wtorek
I.Zapoznanie dzieci z nauczycielem. Zabawa integracyjna „Balonik”.
II. Słuchanie piosenki pt. Przedszkolaczek” śpiewanej przez nauczycialkę.
III.Wspólne oglądanie sali , rozmieszczenie poszczególnych kącików, wybór miejsca przy stoliku.
IV. Rysowanie na temat dowolny, układanie puzzli, zabawa drewnianymi układankami.
- dz. próbuje powtórzyć imię pani
- dz. próbują wiązać koło, powtarzają za nauczycielem słowa zabawy
- dz. słucha uważnie, wie kto to jest przedszkolak
- dz. samodzielnie dokona wyboru miejsca przy stole
- dz. próbują układać puzzle, rysować
Środa
I. Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań. Zabawa kołowa integrująca grupę „Stary niedźwiedź”
II. Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem piłki „Jak masz na imię?”.
III. Zabawa kołowa „Chusteczka”.
IV. Oglądanie książeczek – próba wypowiedzi na temat obrazka.
- dz. próbują grupach, bawić się w grupach
- dz. nabierają zaufania do n-lki, integrują się z grupą
- dz. poznają imiona kolegów i koleżanek, potrafią się przedstawić.
- dz. chętnie biorą udział w zabawie
- dz. próbuje się wypowiedzieć
Czwartek
I.Wspólne zabawy w kąciku klocków. Zabawa kołowa ze śpiewem „Karuzela”.
II. Słuchanie opowiadania „Maciek przedszkolakiem” z wykorzystaniem ilustracji.
III. Jedzie pociąg- ustawianie się w szeregu.
IV.Zabawy kołowe ze śpiewem „Stary niedźwiedź”, „Mało nas”.
- dz. bawią się zgodnie, nie zabiera klocków innym
-dz. uczą się poruszać po kole
- dz.
-dz. próbują ustawić się w szeregu z pomocą n-lki
- dz. wiążą koło, podają dłoń kolegom
Piątek
I.Rozmowy indywidualne z dziećmi.
Układanie puzzli, układanek- wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce.
II. „Nasza sala”- opowiadanie n-lki przy użyciu pacynki.
IV. Zabawa kołowa „Balonik”. Zabawy dowolne w wybranych kącikach.
Słuchanie piosenek z płyty „Fasolki”.
- dz. nabierają zaufania do n-lki
-dz. odkładają zabawki na miejsce
- dz. stosuje zwroty grzecznościowe
- dz. znają kąciki w Sali, znają zasady korzystania z nich
-dz. czerpie radość z zabaw y ...