Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Szymonik
Data publikacji
2011-01-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
109

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy plan miesięczny na wrzesień dla grupy 3-latków.
 Pobierz (docx, 27,8 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ (2009)

GRUPA 3 – LATKI

Tematyka kompleksowa:

Witaj przedszkole.

Jesteśmy przedszkolakami.

Moja rodzina.

Witamy Panią Jesień !

Zagadnienia programowe:

I tydzień:

- Uczenie się używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach: dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję.

- Okazywanie serdeczności i uprzejmości w kontaktach z innymi.

II tydzień:

- zapoznawanie z pracą ludzi w różnych zawodach.

- udział w spotkaniach z przedstawicielami różnych zawodów.

III tydzień:

- Poznanie charakterystycznych dla wiosny roślin i zwierząt – zwiastuny wiosny.

IV tydzień:

- Zakładanie hodowli, prowadzenie doświadczeń, badań.

- Obserwowanie rozwoju roślin.

- Określanie charakterystycznych dla wiosny zjawisk przyrodniczych.

Zadania dla nauczyciela:

Zmiana dekoracji w sali.

Założenie hodowli parapetowych.

Wykonanie wspólnie z dziećmi prezentów świątecznych.

Zorganizowanie spotkania z przedstawicielem ciekawego zawodu.

TYDZIEŃ I: Witaj przedszkole.

LP.

SYTUACJE EDUKACYJNE

CELE OPERACYJNE

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA

Wtorek

I.Zapoznanie dzieci z nauczycielem. Zabawa integracyjna „Balonik”.

II. Słuchanie piosenki pt. Przedszkolaczek” śpiewanej przez nauczycialkę.

III.Wspólne oglądanie sali , rozmieszczenie poszczególnych kącików, wybór miejsca przy stoliku.

IV. Rysowanie na temat dowolny, układanie puzzli, zabawa drewnianymi układankami.

- dz. próbuje powtórzyć imię pani

- dz. próbują wiązać koło, powtarzają za nauczycielem słowa zabawy

- dz. słucha uważnie, wie kto to jest przedszkolak

- dz. samodzielnie dokona wyboru miejsca przy stole

- dz. próbują układać puzzle, rysować

Środa

I. Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań. Zabawa kołowa integrująca grupę „Stary niedźwiedź”

II. Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem piłki „Jak masz na imię?”.

III. Zabawa kołowa „Chusteczka”.

IV. Oglądanie książeczek – próba wypowiedzi na temat obrazka.

- dz. próbują grupach, bawić się w grupach

- dz. nabierają zaufania do n-lki, integrują się z grupą

- dz. poznają imiona kolegów i koleżanek, potrafią się przedstawić.

- dz. chętnie biorą udział w zabawie

- dz. próbuje się wypowiedzieć

Czwartek

I.Wspólne zabawy w kąciku klocków. Zabawa kołowa ze śpiewem „Karuzela”.

II. Słuchanie opowiadania „Maciek przedszkolakiem” z wykorzystaniem ilustracji.

III. Jedzie pociąg- ustawianie się w szeregu.

IV.Zabawy kołowe ze śpiewem „Stary niedźwiedź”, „Mało nas”.

- dz. bawią się zgodnie, nie zabiera klocków innym

-dz. uczą się poruszać po kole

- dz.

-dz. próbują ustawić się w szeregu z pomocą n-lki

- dz. wiążą koło, podają dłoń kolegom

Piątek

I.Rozmowy indywidualne z dziećmi.

Układanie puzzli, układanek- wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce.

II. „Nasza sala”- opowiadanie n-lki przy użyciu pacynki.

IV. Zabawa kołowa „Balonik”. Zabawy dowolne w wybranych kącikach.

Słuchanie piosenek z płyty „Fasolki”.

- dz. nabierają zaufania do n-lki

-dz. odkładają zabawki na miejsce

- dz. stosuje zwroty grzecznościowe

- dz. znają kąciki w Sali, znają zasady korzystania z nich

-dz. czerpie radość z zabaw y ...