Dodaj publikację
Autor
Anna Kubacka
Data publikacji
2011-01-24
Średnia ocena
1,00
Pobrań
312

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera przykładowy skonstruowany arkusz obserwacyjny dla dziecka 4-letniego na cały rok. By nie powielać go co jakiś czas zostały wzięte pod uwage trzy terminy: październik, luty, czerwiec w których zaznaczamy szczegółowe informacje o dziecku. Karta zawiera również kolumnę poświęconą na uwagi, w której dodatkowo można umieszczać swoje uwagi.
 Pobierz (doc, 124,5 KB)

Podgląd treści


ARKUSZ OBSERWACJI DZIECKA 4 – LETNIEGO

Imię i nazwisko dziecka …………………………………………………….

+ TAK, - NIE, +/- CZASAMI

| | | | |
|Funkcje Psychoruchowe |Wskaźniki |Obserwacja |Uwagi |
| | | |i obserwacje |
| | |X |II |VI | |
| |Posługuje się łyżką | | | | |
| | | | | | |
|Samodzielność | | | | | |
| |Samodzielnie spożywa posiłki | | | | |
| |Samodzielnie korzysta | | | | |
| |z toalety | | | | |
| |Sprząta po sobie zabawki | | | | |
| |Samodzielnie ubiera i rozbiera się | | | | |
| |Respektuje umowy i polecenia | | | | |
| |nauczycielki | | | | |
|Rozwój uczuciowo- społeczny | | | | | |
| |W kontakcie z dorosłymi przejawia upór, | | | | |
| |negatywizm, przekorę | | | | |
| |Swobodnie komunikuje potrzeby wobec | | | | |
| |dorosłych | | | | |
| |Szanuje prawa i własność innych | | | | |
| |Zgodnie współdziała z rówieśnikami w | | | | |
| |zabawie | | | | |
| |Trzyma się na uboczu grupy | | | | |
| |Przewodzi grupie rówieśniczej | | | | |
| |Jest niezaradny i potrzebuje ciągłej | | | | |
| |opieki | | | | |
| |Chętnie podejmuje nowe zadania | | | | |
| | | | | | |
|Rozwój uczuciowo - społeczny | | | | | |
| |Jest lubiany przez rówieśników | | | | |
| |Jest śmiałe i bezpośrednie | | | | |
| |Popada w konflikty z innymi dziećmi | | | | |
| |Często prosi o pomoc | | | | |
| |Zakłóca przebieg zajęć, przeszkadza | | | | |
| |Chce przewodzić w grupie | | | | |
| |Potrafi pogodzić się z porażką | | | | |
| |Jest nieśmiałe wobec prezentacji | | | | |
| |społecznej | | | | |
| |Przejawia agresję: | | | | |
| |- słowną | | | | |
| |- czynną | | | | |
| |Przejawia skłonność do okazywania | | | | |
| |złości, impulsywności | | | | |
| |Bawi się przyjmując na siebie określone | | | | |
| |role | | | | |
| |Przejawia uczucia wyższe | | | | |
| |Pożycza zabawki | | | | |
| |Pomaga innym | | | | |
| |Używa często zaimka ,,ja” | | | | |
| |Chętnie uczestniczy w zajęciach | | | | |
| |ruchowych | | | | |
|Rozwój ruchowy, lokomocja | | | | | |
| |Chodzi po linii prostej | | | | |
| |Klęka na jednej nodze | | | | |
| |Współruchy | | | | |
| |Idąc może śpiewać | | | | |
| |Potrafi poruszać się cwałem bocznym | | | | |
| |Biega i omija przeszkody | | | | |
| |Rozumie pojęcia ustawień: w kole, | | | | |
| |parami, w rzędzie | | | | |
| |Chodzi po schodach: | | | | |
| |- stawiając nogi na przemian | | | | |
| |- dostawiając nogę do nogi | | | | |
| |Kręci się wokół osi własnego ciała | | | | |
| |Przenosi naczynia z wodą | | | | |
| |Wspina się na wysokie przedmioty | | | | |
| |Utrzymuje równowagę na równoważni | | | | |
| |Jest niezręczne ruchowo | | | | |
| |Buduje wieże z klocków | | | | |
| | | | | | |
|Motoryka rąk , | | | | | |
|lateralizacja | | | | | |
| |Nawleka korale na sznurek | | | | |
| |Zapina i rozpina guziki | | | | |
| |Posługuje się ręką P/L | | | | |
| |Kopie piłkę nogą P/L | | | | |
| |Patrzy przez otwór okiem P/L | | | | |
| |Chwyta piłkę oburącz | | | | |
| |Poprawnie trzyma kredkę | | | | |
| |Wypełnia kontury przedmiotów | | | | |
| |Chętnie lepi z plasteliny | | | | |
| |Poprawnie posługuje się nożyczkami | | | | |
| |Chętnie rysuje i koloruje obrazki | | | | |
| |Faza egocentryczna: | | | | |
| |- dialogowa | | | | |
|Mowa |- pytań | | | | |
| |Wypowiada się: | | | | |
| |- pojedynczymi słowami | | | | |
| |- buduje zdania | | | | |
| |Mowa jest poprawna i zrozumiała | | | | |
| |Posługuje się dużym zasobem słownictwa | | | | |
| |Odtwarza krótki wierszyk i piosenkę | | | | |
| | | | | | |
|Procesy poznawcze | | | | | |
| |Czas skupienia na | | | | |
| |- zabawie | | | | |
| |- zajęciu | | | | |
| |Preferowany rodzaj zabawy | | | | |
| |Ilość zapamiętanych elementów ilustracji| | | | |
| |Chętnie słucha bajek | | | | |
| |Potrafi wypowiadać się na określony | | | | |
| |temat | | | | |
| |Łatwo zapamiętuje treść utworów | | | | |
| |Rozpoznaje podstawowe kolory i je nazywa| | | | |
| |Odtwarza prosty rytm | | | | |
| |Rozwiązuje zagadki | | | | |
| |Myślenie: | | | | |
| |- Sensoryczno – motoryczne | | | | |
| |- pojęciowo – słowne | | | | |
| |- sytuacjne | | | | |
| |- przyczynowo - skutkowe | | | | |
| |Dostrzega różnice i podobieństwa w | | | | |
| |ilustracjach | | | | |
|Procesy poznawcze | | | | | |
| |Przelicza do czterech i dalej | | | | |
| |Potrafi określić położenie przedmiotów | | | | |
| |Określa liczebność zbiorów (dużo, mało, | | | | |
| |tyle samo) | | | | |

Podpis nauczyciela: