Dodaj publikację
Autor
Monika Kujawska
Data publikacji
2011-01-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
79

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela anglisty na stopień stażysty.
 Pobierz (doc, 70,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
NA STOPIEŃ  NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Rok 2010/2011
 
1. DANE OSOBOWE

1. Imię i nazwisko: Monika Kujawska
2. Nazwa placówki: Prywatna Szkoła Podstawowa SOKRATES ul. Jana Sobieskiego 10, 85-060 Bydgoszcz
3. Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego
4. Posiadane kwalifikacje:
- dyplom ukończenia jednolitych studiów magisterskich na kierunku Filologia angielska na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego
- zaświadczenie ukończenia kwalifikacyjnego kursu pedagogicznego
2. STAŻ

1. Termin rozpoczęcia stażu:  01.09.2010
2. Termin zakończenia stażu: 31.05.2011
3. Opiekun stażu: mgr Elżbieta Smuga
3. CELE STAŻU
1. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

2. Cele szczegółowe:
❖ poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły,
❖ poznanie procedury awansu zawodowego w zawodzie nauczyciela,
❖ promocja szkoły w środowisku lokalnym i wojewódzkim,
❖ poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia,
❖ poznanie przepisów dotyczących zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć,
❖ doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i omawianie tych zajęć z prowadzącym,
❖ prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich,
❖ uczestniczenie w wewnątrzszkolnych i samokształceniowych formach doskonalenia zawodowego,
❖ pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowankami.

  4.   PLAN DZIAŁANIA
1.    Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§6 ust.2 pkt 1).
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMINY |DOWODY REALIZACJI |
|Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela |Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego |wrzesień 2010 |Projekt planu rozwoju zawodowego. |
|kontraktowego. |nauczycieli. |październik 2010 |Znajomość aktów prawnych. |
| |  | | |
|Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. |Rozmowa z opiekunem dotycząca współpracy w trakcie odbywania|wrzesień 2010 |Opracowanie zasad współpracy oraz |
|  |stażu. |październik 2010 |harmonogramu współpracy przez opiekuna |
| | | |stażu. |
|Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę |Poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły. |wrzesień 2010 oraz cały okres stażu|Znajomość dokumentów, organizacji zasad |
|Szkoły. |Analiza następujących dokumentów: | |funkcjonowania szkoły. |
| | | |Stosowanie się do przepisów prawa w |
| |- Statut Szkoły, Regulamin Szkoły, | |codziennej praktyce szkolnej. |
| |Wewnątrzszkolny System Oceniania. | | |
|Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji |Dokonywanie samodzielnych wpisów w dziennikach lekcyjnych, |wrzesień 2010 oraz cały okres stażu|Prawidłowe prowadzenie dokumentacji |
|szkolnej: dziennik lekcyjny, dziennik elektroniczny, arkusze ocen.|dzienniku elektronicznym, arkuszach ocen. | |szkolnej. |
|Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, |Obserwacja, udział w posiedzeniach rady pedagogicznej. | wrzesień 2010 oraz cały okres |Organizacja zajęć własnych, udział w |
|zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami. | |stażu |spotkaniach zespołów. |
|  | | | |
|Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny |Analiza przepisów BHP. |wrzesień 2010 oraz cały okres stażu|Znajomość i przestrzeganie przepisów BHP w |
|pracy w szkole. | | |codziennej praktyce szkolnej. |
|  | | | |
|  | | | |
|Dokumentowanie realizacji planu rozwoju ...