Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Rok 2010/2011
1. DANE OSOBOWE
1. Imię i nazwisko: Monika Kujawska
2. Nazwa placówki: Prywatna Szkoła Podstawowa SOKRATES ul. Jana Sobieskiego 10, 85-060 Bydgoszcz
3. Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego
4. Posiadane kwalifikacje:
- dyplom ukończenia jednolitych studiów magisterskich na kierunku Filologia angielska na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego
- zaświadczenie ukończenia kwalifikacyjnego kursu pedagogicznego
2. STAŻ
1. Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2010
2. Termin zakończenia stażu: 31.05.2011
3. Opiekun stażu: mgr Elżbieta Smuga
3. CELE STAŻU
1. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
2. Cele szczegółowe:
❖ poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły,
❖ poznanie procedury awansu zawodowego w zawodzie nauczyciela,
❖ promocja szkoły w środowisku lokalnym i wojewódzkim,
❖ poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia,
❖ poznanie przepisów dotyczących zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć,
❖ doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i omawianie tych zajęć z prowadzącym,
❖ prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich,
❖ uczestniczenie w wewnątrzszkolnych i samokształceniowych formach doskonalenia zawodowego,
❖ pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowankami.
4. PLAN DZIAŁANIA
1. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§6 ust.2 pkt 1).
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMINY |DOWODY REALIZACJI |
|Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela |Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego |wrzesień 2010 |Projekt planu rozwoju zawodowego. |
|kontraktowego. |nauczycieli. |październik 2010 |Znajomość aktów prawnych. |
| | | | |
|Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. |Rozmowa z opiekunem dotycząca współpracy w trakcie odbywania|wrzesień 2010 |Opracowanie zasad współpracy oraz |
| |stażu. |październik 2010 |harmonogramu współpracy przez opiekuna |
| | | |stażu. |
|Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę |Poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły. |wrzesień 2010 oraz cały okres stażu|Znajomość dokumentów, organizacji zasad |
|Szkoły. |Analiza następujących dokumentów: | |funkcjonowania szkoły. |
| | | |Stosowanie się do przepisów prawa w |
| |- Statut Szkoły, Regulamin Szkoły, | |codziennej praktyce szkolnej. |
| |Wewnątrzszkolny System Oceniania. | | |
|Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji |Dokonywanie samodzielnych wpisów w dziennikach lekcyjnych, |wrzesień 2010 oraz cały okres stażu|Prawidłowe prowadzenie dokumentacji |
|szkolnej: dziennik lekcyjny, dziennik elektroniczny, arkusze ocen.|dzienniku elektronicznym, arkuszach ocen. | |szkolnej. |
|Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, |Obserwacja, udział w posiedzeniach rady pedagogicznej. | wrzesień 2010 oraz cały okres |Organizacja zajęć własnych, udział w |
|zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami. | |stażu |spotkaniach zespołów. |
| | | | |
|Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny |Analiza przepisów BHP. |wrzesień 2010 oraz cały okres stażu|Znajomość i przestrzeganie przepisów BHP w |
|pracy w szkole. | | |codziennej praktyce szkolnej. |
| | | | |
| | | | |
|Dokumentowanie realizacji planu rozwoju ...