Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć otwartych
Temat kompleksowy: Parasole czas wyciągnąć, jesień w pełni deszcz nadciąga
Temat dnia: Z której chmury spadnie deszcz?
Dzieci: 5 - letnie
Cele operacyjne: dziecko potrafi wyciągnąć wnioski z przeprowadzonych doświadczeń
Środki dydaktyczne: lusterko, czajnik bezprzewodowy, woda, garnek, pokrywka, butelka plastikowa, kubek szklany,
Przebieg zajęć:
„Mali obserwatorzy” – zabawy badawcze, skraplanie wody.
Doświadczenie I: Nauczyciel przystawia lusterko do dziobka czajnika, w którym gotuje się woda.
Doświadczenie II: Nauczyciel wlewa wrzącą wodę do garnka i na chwilę zakrywa go pokrywką. Ponieważ zarówno na lusterku, jak i na pokrywce pojawiły się kropelki wody, nauczyciel zadaje pytania:
- Skąd wzięły się kropelki wody, skoro nikt jej tam nie wlewał?
- czy podobne zjawiska występują w przyrodzie?
Doświadczenie III: Nauczyciel przelewa wodę do pojemników lub naczyń wykonanych z różnych materiałów – szklana, metalowe i plastikowe. Dzieci wsłuchują się w wydawane przez nie odgłosy.
Wspólne wysuwanie wniosków z przeprowadzonych doświadczeń.
Obserwacja chmur przez okno