Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć
w grupie integracyjnej
dzieci 5-letnich
[pic]
Data: 16.11.2010
Miejsce: Przedszkole nr 3 (oddział III)
Temat tygodnia: Jak ubieramy się jesienią
Prowadzący: mgr Agnieszka Gwiżdż
mgr Marzena Janusz
Temat tygodnia: Jak ubieramy się jesienią
Temat dnia: Chłodno i deszczowo
Cele ogólne:
- określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni: deszcz, wiatr, kałuże, błoto itd.,
- rozwijanie umiejętności określania pogody, zwracanie uwagi na właściwe ubieranie się w zależności od pogody.
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności uczestniczenia w zabawach z elementem improwizacji ruchowej,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
Cele operacyjne: Dziecko:
- zna cechy charakterystyczne dla pory roku jesieni,
- wie jak należy ubierać się w czasie deszczu,
- śpiewa piosenkę,
- poprawnie wykonuje prace plastyczną,
- prezentuje aktywną postawę podczas zajęć,
Metody:
- słowna (rozmowa z dziećmi)
- oglądowa (pokaz)
- czynna (praktycznego działania)
Formy:
- indywidualna
- zbiorowa
Środki dydaktyczne:, kalosze, peleryna, parasol, piłka, piosenka „Dymy jesienne”, obrazek konturowy (różne ubrania), papier kolorowy, klej, tamburyno, płyta CD z piosenką „Dymy jesienne’
załącznik nr 1.
DYMY JESIENNE
1. Snują się dymy jesienne,
szare, leniwe i senne.
Tańczą na niebie, gonią się w chmurach,
albo chowają się w górach.
Tańczą na niebie, gonią się w chmurach,
albo chowają się w górach.
2.Liście opadły na ziemię,
a każde drzewo już drzemie.
Dymy jesienne je oplatają,
trochę im spać przeszkadzają.
Dymy jesienne je oplatają,
trochę im spać przeszkadzają.
3.Wieje jesienny wiaterek,
ubrał wełniany sweterek.
I goni dymy ponad polami,
nocka mruga gwiazdami.
I goni dymy ponad polami,
nocka mruga gwiazdami.
KONSPEKT ZAJĘĆ
| |Sytuacja edukacyjna |Cele operacyjne-dzieci pełnosprawne |Cele operacyjne-dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych |środki edukacyjne |
|1. |„Jaka jest jesień?” |ogląda obrazki przedstawiające porę roku jesieni |Łukasz, Kuba, Kaja, Grzegorz – siedzą zgodnie w kole z |obrazki jesieni |
| |Pytania kierowane przez nauczyciela na temat |odpowiada na pytania n-la |pozostałymi dziemi | |
| |poru roku jesieni ze szczególnym zwróceniem |-Jaka jest pogoda jesienią? |oglądają obrazki jesieni | |
| |uwagi na odzież noszoną jesienią (płaszcz, |-Jak zachowują się zwierzęta jesienią? |Miłosz- słucha uważnie pytań, próbuje odpowiedzieć na pytanie | |
| |kalosze, peleryna) |-Jak zachowują się ludzie jesienią? |przy pomocy obrazków | |
| | |przestrzega reguł obowiązujących w grupie odpowiada na pytanie przez | | |
| | |zgłoszenie się(podniesienie ręki) | | |
| | |wie jakie są cechy charakterystyczne dla jesieni (pogoda, zachowanie | | |
| | |ludzi, zwierząt, przyroda) | | |
|2. | Opowieść ruchowa „Idziemy na jesienny |ubiera buty, pelerynę, otwierają parasole i wyruszają w drogę. Przeskakuje| Łukasz, Kuba, Kaja, Grzegorz –z pomocą maszeruje po sali i | |
| |spacer”(Nauczyciel zaprasza dzieci na jesienny |kałuże….. Podziwia uroki jesieni……..)naśladuje ruchem słowa n-la |wykonuje ruchy zgodne z opowieścią ruchową | |
| |spacer ...