Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
I SYLWETKA DZIECKA
Wiek dziecka: 8 lat
WYWIAD
1. Dane dotyczące ciąży i porodu:
• - ciąża III
• - poród II – cesarskie cięcie.
2. Rozwój w niemowlęctwie:
• przebyta żółtaczka
• widoczne cechy dyzmorfii: nisko osadzone małżowiny uszne, asymetria szpar powiekowych, skrócenie kończyn, bardzo małe dłonie i stopy, bruzda poprzeczna lewej dłoni, hypoplastyczne narządy płciowe wewnętrzne.
3. rozwój we wczesnym dzieciństwie:
• opóźnienie rozwoju psychoruchowego w stopniu głębokim.
4. Rodzeństwo: siostra – 10 lat.
5. Rodzice:
• matka: wiek 28 lat, wykształcenie średnie
• ojciec: wiek 30 lat, wykształcenie średnie.
6. Choroby dziedziczne w rodzinie: nie występowały
UMIEJĘTNOŚCI FUNKCJONALNE
Sprawność ruchowa
1. Dziewczynka porusza się samodzielnie – raczkuje ale robi to rzadko.
2. Potrafi siedzieć na krześle z oparciem i bocznym zabezpieczeniem, sama nie siada.
3. Nie staje i nie stoi.
4. Bawi się przedmiotami używając obu rąk, nie potrafi samodzielnie utrzymać w dłonie drobnych przedmiotó np. ołówka.
Kontakt
1. Wobec bliskich jest spokojna, rozpoznaje najbliższych członków rodziny (próbuje wyciągać rączki do mamy i mruczy). Jest dzieckiem raczej spokojnym, nie płacze zbyt często.
2. Wobec obcych jest nieufna, czasami płacze w kontakcie z obcą osobą.
3. W sytuacji swobodnej: podejmuje próby manipulowania zabawkami, robi to zaciekawieniem.
4. W zadaniu: czasem podejmuje próby wykonania zadania, np. próbuje manipulować klockiem.
Emocje
1. Najczęściej przejawiane emocje w sytuacji znanej: jest spokojna, pogodna, ciekawa świata
2. W sytuacji nowej: pomrukuje z niezadowolenie, płacze, szuka kontaktu z bliską osobą (z matką).
Aktywność własna dziecka
1. Wykazuje zainteresowanie otoczeniem, rozgląda się po pomieszczeniu, chwilami wpatruje się przez pewien czas w różne przedmioty.
2. Koncentracja uwagi: dziewczynka bardzo szybko dekoncentruje się
3. Zabawy spontaniczne: nie przejawia, biernie czeka na propozycję zajęcia.
Komunikacja
1. Mimika jest bardzo uboga, czasem próbuje zakomunikować płaczem, że coś chce
2. Komunikacja werbalna: rozumienie mowy bardzo ubogie, brak mowy czynnej, występuje głużenie.
3. Zmysły: wzrok w normie, słuch – niedosłuch, nosi aparaty w obu uszach.
Umiejętności samoobsługowe
1. Dziewczynka nie wykonuje czynności samoobsługowych, nie zgłasza potrzeb fizjologicznych – nosi pampersy
2. Jedzenie: jest karmiona, czasami podejmuje próby trzymania w ręce stałego pokarmu, np. wafelka. Z pomocą osoby dorosłej pije z kubka z dzióbkiem.
3. Sen: zasypia długo i tylko przy matce, przesypia całą noc.
II Sytuacja rodzinna dziecka
Dziewczynka jest dzieckiem 8 letnim wychowującym się w rodzinie pełnej składającej się z ojca, matki i starszej o 2 lata siostry. Duży wpływ w wychowaniu odgrywają dziadkowie, którzy często zajmują się nią, gdy zajdzie taka potrzeba.
Dziewczynka jest akceptowana przez wszystkich członków rodziny, jednak najwięcej czasu z ...