Dodaj publikację
Autor
Maria Głogowska
Data publikacji
2011-01-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
594

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Test sprawdzający wiedzę poznaną w ciągu 3 lat nauki jest użyteczny w celach diagnostycznych. Zarówno w sytuacjach narzuconych nauczycielowi "z góry" jak też w momencie podejmowania decyzji o wyborze podręcznika dla klasy czwartej. Analiza zgodna z zasadami pomiaru dydaktycznego.
 Pobierz (pdf, 1,9 MB)

Komentarze

anusia1700, 2011-02-02

bardzo fajne i przydatne!ja teaz pracuję na english adventure wiec na pewno skorzystam z tego testu!wielkie dzieki!

anqa86mart, 2011-09-19

Super! Bardzo dziękuję:)

Podgląd treści

SPRAWDZIAN KOŃCOWY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA

UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH PIERWSZY ETAP EDUKACJI
WRAZ Z PROPONOWANYM SPOSOBEM JEGO ANALIZY

opracowanie – Maria Głogowska

Sprawdzian jest przeznaczony dla uczniów kończących klasę
trzecią szkoły podstawowej, uczących się według programu DKW-
4014-7/100 i korzystających z serii podręczników wydawnictwa
Pearson Longman pt.”English Adventure”.

Układając test wykorzystałam ilustracje zawarte w podręczniku

gdyż dzieci oswojone były z ich specyficzną szatą graficzną.

Cele sprawdzianu

Test sprawdzający wiedzę poznaną w ciągu trzech lat nauki jest

użyteczny w celach diagnostycznych. Warto się nim posłużyć
zarówno w sytuacjach narzuconych nauczycielowi,,z góry”, np. przez
dyrektora szkoły, jak również jego wyniki mogłyby się okazać istotne
w momencie podejmowania decyzji o wyborze podręcznika dla
drugiego etapu edukacji. Test ułożono zgodnie z obowiązującymi
zasadami pomiaru dydaktycznego.

Sprawdzian ma wykazać stopień opanowania poszczególnych
sprawności językowych, tj.: słuchania ze zrozumieniem, czytania ze
zrozumieniem, pisania sterowanego (tłumaczenie sprawdzające
jednocześnie umiejętność reagowania na sytuacje życiowe),
tłumaczenie zwrotów na język polski oraz część ustna – sprawdzenie
prawidłowości wymowy wyrazów i pojedynczych dźwięków.

Analiza sprawdzianu

Na postawie wyników sprawdzianu ustalamy różne wskaźniki.

1. Wartość średniego wyniku osiągniętego w poszczególnych

klasach. Obliczamy go jako średnią arytmetyczną.
2. Stopień opanowania poszczególnych sprawności

słuchania, czytania, tłumaczenia, pisania, wymowy.

językowych tj.:

Przystępując do analizy wyników testu musimy przyjąć sobie
pewien model poziomu opanowania wiedzy, do którego będziemy
się odnosić. Ja przyjęłam poniższą tabelę za Wydawnictwem Juka
(,,Testy kompetencji ucznia, klasa 3 szkoła podstawowa”).

poziom

skrót

Doskonały

Przedział
Przedział
procentowy
ilościowy
D
100%- 98% 132-129
97%-91% 128-119 Bardzo wysoki BW
W
90%-80% 118-105
Ś
104-79
79%-60%
N
78-54
59%-41%
BN
40%-0%
53-0

Wysoki
Średni
Niski

Bardzo niski

Posługując się tabelą możemy jednocześnie wysnuć ogólny
wniosek, co do stopnia łatwości lub trudności samego testu.

3. Rozstęp wyników

obliczamy jako różnicę między najlepszym i


najsłabszym wynikiem w grupie badanej. Na jego podstawie
wnioskujemy o dużych bądź małych różnicach w poziomie
zaawansowania uczniów.

4. Po ustaleniu wyniku średniego, ustalamy ilu uczniów

uplasowało się powyżej, a ilu poniżej tej wartości. Ten wskaźnik
również świadczy o różnicach między uczniami.

5. Wartość modalna,

to wynik najczęściej osiągany. Podajemy ją w


wartościach bezwzględnych. Modalnych może być kilka.
Każdorazowo podajemy ilu uczniów uzyskało wartość modalną
wyniku testu.

Wszystkie wyniki można przedstawić w tabelach ( tabele 1i2) lub
graficznie korzystając z programów graficznych np.....

Tabela 1. Zestawienie wyników klasy III...

Nazwisko

słuchanie czytanie1 pisanie czytanie2 mówienie Razem

W tym poziom:

podstawowy rozszerzony

1.
2.
3. itd.
Maksymalna

ilość

punktów
możliwa do ...