Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
[pic]
Zespół Szkół w Kobiernicach
Publiczne Gimnazjum
Program etwinning
“THROUGH
A MAGNIFYING GLASS”
[pic]
Kobiernice 2009 mgr Beata Sadlik
Idea wiodąca programu
„Through a magnifying glass” to projekt skierowany do uczniów gimnazjum polegający na współpracy w ramach programu etwinning z uczniami z innych państw europejskich. Program przeznaczony jest do realizacji w czasie jednego roku nauki. Celem projektu jest nawiązanie współpracy z rówieśnikami z Portugalii, Włoch, Szwecji, Litwy, Rumuni i Turcji, promowanie naszego regionu i kraju, porównanie kultur naszych partnerów, poznanie ich historii i tradycji.
Program został opracowany z myślą o uczniach pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu języka angielskiego oraz pragnących wykorzystać swoje umiejętności w praktyce. Aby zapewnić uczniom większy kontakt z językiem prace nad projektem i zadaniami będą kontynuowane w szkole, w pracowni internetowej, ale także pozytywne zrealizowanie projektu będzie wymagało od uczniów pracy badawczej, czyli zbierania odpowiednich materiałów czy przeprowadzania wywiadów. Powinno to skutkować różnorodnymi i atrakcyjnymi projektami oraz nawiązaniem ciekawej, owocnej współpracy z uczniami z zagranicy.
Uczniowie wykorzystując Internet współpracują, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. E-Twinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia uczniów na Europę.
Co więcej, zapewnia nauczycielowi przestrzeń wirtualną, daje uczniom możliwość rozwijania w naturalnym szerokim środowisku wielu różnych kompetencji: językowych, interkulturowych i technicznych. Uczą się oni komunikacji pisanej i ustnej w wielu językach. Poziom trudności tematu i języka musi być dostosowany do możliwości intelektualnych uczniów. Rośnie motywacja do nauki języków głównie angielskiego jako języka globalnego i potrzeba uczenia się, ponieważ słownictwo i gramatyka są przyswajane do natychmiastowego, a nie przyszłego, wykorzystania. Tematy są wybierane przez nauczycieli i uczniów zgodnie z ich zainteresowaniami i celami. Nauka staje się więc bardziej indywidualna i angażująca emocjonalnie. Praca w grupach, zarówno w klasie jak i partnerami za granicą tworzy wiele okazji do wymiany poglądów i opinii, organizowania ich i przedstawiania w jasno określonym celu komunikacyjnym. Poprzez użycie poczty elektronicznej, czatów, i forum, tworzenie i publikowanie stron internetowych, plików dźwiękowych i wideo (używane na przykład w prezentacjach Power Point) uczniowie rozwijają sprawność czytania i pisania w gatunkach tekstów charakterystycznych dla komunikacji cyfrowej. Owa współpraca pomaga uczniom nie tylko poznawać inne kultury, lecz także lepiej zrozumieć kulturę ojczystą i jej wartości. Mają szansę odkrywać wspólne uniwersalne wartości w kontekście szerszym niż lokalny. Dzieci uczą się rozpoznawać podobieństwa i różnice kulturowe oraz akceptować je bez osądzania. Uczą się także odróżniać zachowania, które są akceptowane w innej kulturze, chociaż w ich własnej mogą ...