Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Jesteśmy wydawcami baśni pt.: „Brzydkie kaczątko”
Czas zajęć: 4 godz.
|Aktywność |Przebieg zajęć |Cele operacyjne |Pomoce dydaktyczne|Metody |Formy pracy |
| | |(uczeń powinien:) | | | |
| | | | | | |
|Społeczno – |Rozmowy w kręgu |współpracować w grupie |Zdjęcia |Pogadanka |Zbiorowa jednolita z|
|polonistyczna |Zabawa integracyjna |porównywać wygląd ludzi z różnych stron świata |ilustrujące ludzi | |całą klasą |
| |„Kogo mam na myśli” – wybrany uczeń ustnie opisuje wygląd dowolnego |akceptować cechy innych ludzi niezależnie od ich wyglądu |z różnych stron | | |
| |dziecka z klasy, inni odgadują, kto to taki. Ten, kto odgadł, zadaje |zewnętrznego |świata | | |
| |kolejną opisową zagadkę |wypowiadać się na określony temat | | | |
| |Dzieci oglądają zdjęcia wycięte z gazet, przedstawiające ludzi z różnych| | |Praca z tekstem |Indywidualna |
| |stron świata. Porównują wygląd ludzi. | |Karta pracy dla | |jednolita |
| | |doskonalić pamięciowe dodawanie i odejmowanie w zakresie |każdego ucznia | | |
| |Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. Uczniowie sami rozwiązują |100 |(Karta nr 7) | | |
|Matematyczno – |zadania, porządkują wyniki rosnąco. Odczytują hasło. |porządkować wyniki rosnąco | |Pogadanka |Zbiorowa jednolita z|
|polonistyczna | |przyporządkować odpowiedni wynik do odpowiedniej litery |Egzemplarze | |całą klasą |
| | | |lektury |Praca z tekstem | |
| |Dzielenie się wrażeniami po przeczytaniu lektury pt.: „Brzydkie |wyrażać słowami swoje przeżycia związane z przeczytaną | | |Indywidualna |
|Polonistyczna |kaczątko”. |lekturą |Ilustracje | |zróżnicowana |
| | |próbować określić wymowę baśni |przedstawiające | | |
| | | |przebieg wydarzeń | | |
| |Zabawa – jesteśmy wydawcami baśni pt.: „Brzydkie kaczątko” (zabawa |czytać cicho tekst ze zrozumieniem |umieszczone na | | |
| |polega na ułożeniu planu wydarzeń baśni) |dopasowywać fragment tekstu do odpowiedniej ilustracji |tablicy, fragmenty| | |
| |Dobieranie odpowiedniej ilustracji do przeczytanego po cichu fragmentu | |baśni umieszczone | | |
| |baśni (nauczyciel rozdaje każdemu uczniowi fragment baśni odpowiednio do| |na tablicy dla |Zajęć praktycznych| |
| |poziomu intelektualnego dziecka. Fragmentów powinno być tyle, ile jest | |każdego dziecka | | |
| |uczniów w klasie, przy czym należy pamiętać o tym, że jeden fragment to| |(Karta nr8) |Praca z tekstem | |
| |jedno wydarzenie z „życia” kaczątka. Fragmenty mogą się powtarzać). | | | | |
| | | | | | |
| | | |Hierarchiczny plan| | |
| |Przyklejanie fragmentów baśni do odpowiednio dobranej ilustracji i |dbać o estetykę wykonanej pracy |przebiegu akcji | |Zbiorowa jednolita z|
| |kolorowanie jej | |umieszczony na | |całą klasą |
| |Układanie pokolorowanych ilustracji według planu wydarzeń (hierarchiczny|koncentrować uwagę |tablicy (Karta nr | | |
| |plan przebiegu akcji umieszczony na tablicy). Nauczyciel czyta kolejno |uważnie słuchać czytanego przez nauczyciela tekstu |9) | | |
|Polonistyczno – |zdarzenia, a zadaniem dzieci jest odnalezienie wśród swoich lustracji z |wypowiadać się na określony temat | | | |
|techniczna |fragmentem tego, które zostało przeczytane przez nauczyciela i |chronologicznie układać przebieg wydarzeń | | | |
| |opowiedzenie w kilku zdaniach o tej akcji, która została przedstawiona | |Karta z tytułem, |Pogadanka | |
| |na ilustracji. Ułożone ilustracje zgodnie z przebiegiem akcji | |nazwiskiem i | | |
| |dziurkujemy dziurkaczem i wiążemy wstążką – powstaje książeczka. | |imieniem autora ...