Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Cele:
uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego;
aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły;
pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych oraz doskonalenie warsztatu pracy;
poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty i umiejętność posługiwania się nimi;
umiejętność dokonywania ewaluacji własnych działań, oceniania ich skuteczności, dokonywania zmian w tych działaniach;
umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;
umiejętność zastosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz zagadnień z zakresu oświaty;
umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późniejszymi zmianami
§ 7.1.
Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego
3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły
- z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
§ 7 ust. 1 pkt. 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
Lp.
Zadanie
Formy realizacji
Termin
Efekty
1.
Uczestniczenie w pracach organów szkoły.
1. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
2. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym.
3. Udział w przeprowadzeniu egzaminów zewnętrznych (przygotowanie sal, członek szkolnego zespołu nadzorującego przebieg egzaminu)
zgodnie z harmonogramem
Realizacja tego zadania pozwoli mi na:
- umiejętne formułowanie wniosków w różnych sprawach
- udział w dyskusjach
- ocena własnej działalności na tle Rady Pedagogicznej
- stosowanie się do zaleceń poradni psychologiczno - pedagogicznej
- umiejętne rozwiązywanie problemów wychowawczych
- umiejętne podejmowanie działań opiekuńczo – wychowawczych w zależności od zaistniałych sytuacji
- zgłębianie procedur i zasad organizowania egzaminów wewnętrznych
- poprawne wypełnianie dokumentacji z nadzorowanych egzaminów
- lepsza organizacja pracy własnej
2.
Realizacja zadań opiekuńczo - wychowawczych
Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych ( Piknik Integracyjny, Piknik Charytatywny, Dzień Dziecka).
Organizowanie imprez klasowych
( Wigilia, Mikołajki).
Sprawowanie opieki nad uczniami w trakcie zawodów, imprez sportowych, oraz innych wyjść poza teren Ośrodka.
według harmonogramu imprez szkolnych
Realizacji tego zadania pozwoli mi na:
- zintegrowanie zespołu klasowego
- włączanie uczniów i rodziców do aktywnej działalność ...