Dodaj publikację
Autor
anna mrozowska
Data publikacji
2011-02-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
47

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Chciałabym podzielić się swoim PRZ na stopień nauczyciela mianowanego. Jestem nauczycielem wf w ośrodku specjalnym. Mam więc nadzieję, że mój plan będzie mógł być inspiracją dla innych młodych nauczycieli.
 Pobierz (docx, 49,8 KB)

Podgląd treści

Cele:

uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego;

aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły;

pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych oraz doskonalenie warsztatu pracy;

poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty i umiejętność posługiwania się nimi;

umiejętność dokonywania ewaluacji własnych działań, oceniania ich skuteczności, dokonywania zmian w tych działaniach;

umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;

umiejętność zastosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz zagadnień z zakresu oświaty;

umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późniejszymi zmianami

§ 7.1.

Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego

2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły

- z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

§ 7 ust. 1 pkt. 1

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego

Lp.

Zadanie

Formy realizacji

Termin

Efekty

1.

Uczestniczenie w pracach organów szkoły.

1. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.

2. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym.

3. Udział w przeprowadzeniu egzaminów zewnętrznych (przygotowanie sal, członek szkolnego zespołu nadzorującego przebieg egzaminu)

zgodnie z harmonogramem

Realizacja tego zadania pozwoli mi na:

- umiejętne formułowanie wniosków w różnych sprawach

- udział w dyskusjach

- ocena własnej działalności na tle Rady Pedagogicznej

- stosowanie się do zaleceń poradni psychologiczno - pedagogicznej

- umiejętne rozwiązywanie problemów wychowawczych

- umiejętne podejmowanie działań opiekuńczo – wychowawczych w zależności od zaistniałych sytuacji

- zgłębianie procedur i zasad organizowania egzaminów wewnętrznych

- poprawne wypełnianie dokumentacji z nadzorowanych egzaminów

- lepsza organizacja pracy własnej

2.

Realizacja zadań opiekuńczo - wychowawczych

Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych ( Piknik Integracyjny, Piknik Charytatywny, Dzień Dziecka).

Organizowanie imprez klasowych

( Wigilia, Mikołajki).

Sprawowanie opieki nad uczniami w trakcie zawodów, imprez sportowych, oraz innych wyjść poza teren Ośrodka.

według harmonogramu imprez szkolnych

Realizacji tego zadania pozwoli mi na:

- zintegrowanie zespołu klasowego

- włączanie uczniów i rodziców do aktywnej działalność ...