Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI |DOWODY REALIZACJI |
|§7 ust.2, pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. |
| | | | |
| | | | |
|1. Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem |VIII / IX 2008 |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |
|zawodowego nauczycieli. |stopnia nauczyciela kontraktowego: | | |
| |Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357 z późniejszymi | | |
| |zmianami); | | |
| |Ustawy z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U.| | |
| |z 2000 r. Nr 19, poz. 239); | | |
| |Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu | | |
| |zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami). | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|2. Współpraca z opiekunem stażu. |Rozmowa, zawarcie kontraktu. |IX 2008 |Kontrakt. |
| | | | |
| |Spotkania, konsultacje, rozmowy. |Na bieżąco | |
| | | | |
| | | | |
|3. Prowadzenie dokumentacji | | | |
|realizacji planu rozwoju |Gromadzenie zaświadczeń, scenariuszy, zdjęć itp. |cały okres stażu |Dokumentacja procedury awansu |
|zawodowego. | | |zawodowego. |
| | | | |
|4. Przygotowanie projektu | | | |
|sprawozdania z realizacji planu |Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją. |VI 2011 |Sprawozdanie ze stażu. |
|rozwoju zawodowego. | | | |
| | | | |
|5. Poszerzanie wiedzy i | | | |
|umiejętności w procesie aktywnego |Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – szkoleniowych Radach Pedagogicznych |cały okres stażu |Protokoły i zaświadczenia |
|udziału w wewnątrzszkolnym i |Udział w formach doskonalenia zawodowego nauczycieli organizowanych przez ośrodki doskonalenia | | |
|zewnątrzszkolnym doskonaleniu. |zawodowego nauczycieli. | | |
| | | | |
|6. Samodzielne studiowanie |Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów |Cały okres stażu |Notatki własne |
|literatury pedagogicznej, |oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę; śledzenie nowości wydawniczych –| | |
|psychologicznej i metodycznej. |współpraca z biblioteką szkolną i pedagogiczną. | | |
| | | | |
| | | | |
|7. Obserwacja zajęć prowadzonych |Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja. |cały okres stażu |Karty obserwacji, konspekty. |
|przez opiekuna stażu i innych | | | |
|wychowawców i prowadzenie zajęć w | | | |
|obecności dyrekcji szkoły i | | | |
|opiekuna stażu. | | | |
| |
|§7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. |
| | | | |
|1. Rozpoznawanie potrzeb |Kontakty z rodzicami |cały okres stażu |Adnotacje w dzienniku. |
|rozwojowych i sytuacji rodzinnej |Rozmowy z pedagogiem szkolnym. | | |
|uczniów. |Konsultacje z innymi nauczycielami. | | |
| |Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. | | |
| |Indywidualne rozmowy z uczniem. | | |
| | | | |
| | | | |
|2. Uwzględnienie potrzeb |Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. |cały okres stażu |Zapisy w dzienniku zajęć wychowawczych |
|rozwojowych uczniów i problematyki |Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem profilaktyki. | | |
|środowiska ...