Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szkoła Podstawowa nr …......
im. …...................
w ….............
Plan Rozwoju Zawodowego
mgr Anna Pałka
nauczyciel matematyki
ubiegający się o stopień
nauczyciela dyplomowanego
okres stażu:
(1 września 2008 – 31 maja 2011)
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających
na celu doskonalenia pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły
|Lp. |Zadania szczegółowe |Formy realizacji |Terminy |Sposób dokumentowania |
|1 |Poznanie procedur awansu zawodowego na stopień nauczyciela |Analiza dokumentów prawnych dotyczących awansu zawodowego. |Wrzesień 2008 | Poprawnie sformułowany wniosek o |
| |dyplomowanego i przygotowanie planu rozwoju. | | |rozpoczęcie stażu. |
| | |Zapoznanie się z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych. | | |
| | | | |Ułożenie Planu Rozwoju Zawodowego. |
| | |Autorefleksja – analiza mocnych i słabych stron mojej dotychczasowej pracy. | | |
| | | | | |
| | |Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizacje planu awansu zawodowego. | | |
| | | | |Zaświadczenia, świadectwa, opracowane |
| | |Opracowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. |Cały okres stażu |materiały. |
| | | | |Teczka z dokumentacją zrealizowanych zadań.|
| | |Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. | |Sprawozdanie. |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |Wniosek o podjęcie postępowania |
| | | | |kwalifikacyjnego. |
| | | |Maj 2011 | |
| | | | | |
|2 |Stały udział w doskonaleniu zasad funkcjonowania |Analiza dokumentacji: Statutu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Planu |Wrzesień 2008 |Wnioski. |
| |i organizacji zadań szkoły. |Wychowawczego, Programów Profilaktycznych. |i cały okres stażu |Znajomość zawartości dokumentacji szkoły i |
| |Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły. | |według potrzeb |umiejętność ich wykorzystania. |
| | | | | |
|3 |Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w |Uczestnictwo w Szkoleniowych Radach Pedagogicznych. |Cały okres stażu |Potwierdzenie dyrektora. |
| |wewnętrznym i zewnętrznym doskonaleniu. | | | |
| | |Praca w zespołach - podwyższanie jakości pracy szkoły. | |Opracowane materiały. |
| | | | |Zaświadczenie o ukończeniu kursów, szkoleń,|
| | |Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach. |Na bieżąco |warsztatów. |
| | | | | |
| | | | |Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce. |
| | | | | |
|4 |Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, wymiana |Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących edukacji matematycznej, nowych form |Cały okres stażu |Zestawienie bibliografii. |
| |doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań. |i metod pracy. | |Recenzje, notatki. |
| | |Zakup książek z zakresu nauczania matematyki i pracy wychowawcy klasy. | | |
| | |Korzystanie z publikacji zamieszczonych w prasie i Internecie. | |Materiał zgromadzony w teczce. |
| | | | | |
| | |Prenumerata czasopisma: „Matematyka w szkole” | | |
| | | | | |
|5 |Stałe wzbogacanie warsztatu pracy poprzez gromadzenie i |Stworzenie i systematyczne poszerzanie własnej biblioteczki |Cały okres stażu |Potwierdzenie dyrektora. |
| |wykorzystywanie zestawu pomocy dydaktycznych. Podnoszenie |przedmiotowo-metodycznej zawierającej scenariusze, projekty, sprawdziany, testy, | | |
| |efektywności prowadzonych zajęć. |zestawy pomocy dydaktycznych, zakupione, wykonane samodzielnie lub otrzymane | | |
| | |podczas licznych szkoleń i warsztatów. | |Opracowane materiały |
| | | |Na bieżąco | |
| | |Stosowanie różnych metod nauczania, wzrost atrakcyjności | | |
| | |i efektywności procesu nauczania. | | |
| | | | | |
|6 |Tworzenie narzędzi do okresowego diagnozowania osiągnięć edukacyjnych|Włączenie w proces edukacji testów na wejście i na zakończenie każdej klasy, |Cały okres stażu |Testy, badanie wyników, |
| |i opracowywanie wyników oraz ocena skuteczności podejmowanych |badanie wyników nauczania ...