Dodaj publikację
Autor
Beata Pachulicz
Data publikacji
2011-02-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
286

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zabawa integracyjna - zabawa dla każdego wieku i w prawie każdej sytuacji. Można ją proponować w czasie ogniska, w szkole w grupie do integracji.
 Pobierz (doc, 26,5 KB)

Podgląd treści


Bryczka-zabawa integracyjna.

Cel: integracja grupy, rozluźnienie, obniżenie barier, zahamowań występujących wewnątrz grupy.

Materiały: tekst opowiadania ”BRYCZKA”, karteczki formatu A25 ze słowami wybranymi z opowiadania(wariant I- krzesła).

Grupa uczestnicząca : 20-40 osób.

Ustawienie: Sala w której wszyscy siedzą w rzędach(jak w kinie):zachowanie przerwy pomiędzy rzędami(wariant I).

Stoimy bądź siedzimy w kręgu i osoby wyczytane przebiegają wewnątrz koła ( np. dookoła ogniska),(wariant II ).

Instrukcja :Prowadzący mówi: wybieramy się w podróż, proszę o zajęcie wyznaczonych miejsc.(I-czekamy aż wszyscy usiądą ,II- ustawią w kole).wszyscy zajęli już miejsca w bryczce, a teraz każdy otrzyma karteczkę ze słowami występującymi w naszym opowiadaniu. Nie pokazujemy ich sąsiadom(musimy przygotować taka ilość karteczek. aby każdy je otrzymał: a najważniejsze postacie z opowiadania zostały rozlosowane),staramy się zapamiętać otrzymane słowa i schować karteczkę głęboko w kieszeni. Abyśmy mogli przeżyć fascynującą podróż bryczką ,musimy uważnie słuchać czytanego przeze mnie opowiadania. Gdy w czasie lektury pojawi się słowo ,,bryczka,, wszyscy: I- wstają z krzeseł. II- kucają. Jeśli pojawią się słowa z wylosowanych karteczek ,dana osoba: I-wstaje i obiega ,,bryczkę,, dookoła, II-wchodzi do środka i obiega i obiega je wewnątrz, poczym wraca na swoje miejsce. Po zakończeniu wyprawy bryczką wszyscy nagradzani są oklaskami.

Zastosowanie : zabawa dla każdego wieku i i w prawie każdej sytuacji. Można proponować ją w czasie ogniska, kameralnego spotkania ,w szkole .Wykorzystanie i dowolne jej modelowanie pozostawiam zainteresowanym.

Uwagi dla prowadzącego: Ważne jest aby osoba czytająca opowiadanie dobrze znała tekst, miała podkreślone w tekście słowa, które wcześniej wypisała i rozdała, by w trakcie zabawy właściwie je zaakcentować.

Tekst: Wyruszyła bryczka przez las. Do bryczki wsiedli: panna Anna, kawaler Józio, mama, tata Suszyńscy. Panowie mieli na głowach cylindry i w rękach laseczki, a panie wspaniałe kapelusze. Bryczka była zaprzężona w białe konie, bryczką powoził woźnica, mając na głowie wspaniały cylinder. Stangret również wybrał się z rodziną , panną Anną , kawalerem Józiem, mamą, tatą Suszyńskimi, którzy zajęli wyznaczone miejsca w bryczce. Podróż odbywała się przez wspaniały las. Ten cudowny krajobraz, jaki rozpościerał się przez okna bryczki , wywoływał wzruszenie u państwa Suszyńskich, to jest, panny Anny, kawalera Józia, mamy, taty. W czasie tej podróży mama była zajęta patrzeniem przez okno w bryczce, na cudowny las, nie zauważyła jednak jak wiatr porwał jej kapelusz i szal. Zatrzymała się bryczka, woźnica szarpnął mocno konie za lejce, wysiadł stangret, pobiegł za kapeluszem oraz piórkiem z pięknego kapelusza, które wypadło z upięcia. Stangret wręczył pani matce Suszyńskiej kapelusz z piórkiem, woźnica dał ...