Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Prywatna Policealna Szkoła dla Dorosłych
WYMAGANIA EDUKACYJNE
I PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Język Angielski
Formy sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów:
Uczeń otrzymuje oceny za:
-aktywność i udział w zajęciach,
- pracę semestralną obejmującą zakres materiału na dany semestr,
a) Termin oddania pracy semestralnej nauczyciel wpisuje do dziennika.
b) Uczeń ma możliwość jednorazowej poprawy oceny niedostatecznej z pracy semestralnej w formie i terminie ustalonym przez nauczyciela.
-egzamin ustny z przedmiotu.
Nie ma możliwości poprawiania ocen na 1 tydzień przed końcem semestru.
Ocena ma charakter jawny.
Nauczyciel uzasadnia ocenę na życzenie danego ucznia.
Termin poprawy pisemnej przez nauczyciela - 14 dni.
Wymogi edukacyjne na poszczególne oceny z języka angielskiego
celująca:
Kryteria jak na ocenę bardzo dobrą, a ponadto zakres wiedzy i umiejętności znacznie wykraczający poza program nauczania. Ocenę celującą otrzymują również laureaci konkursów i olimpiad językowych
bardzo dobra:
1) sprawność czytania
płynne czytanie ze zrozumieniem dłuższych i bardziej złożonych tekstów i dialogów;
globalne i szczegółowe rozumienie tekstu czytanego;
wyszukiwanie żądanej informacji;
określenie kontekstu komunikacyjnego tekstu ( nadawca- odbiorca, forma wypowiedzi)
rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu
2) sprawność mówienia
obszerne prezentowanie problemu przedstawionego w materiale stymulującym oraz umiejętne wyrażanie własnej opinii na jego temat
sprawne posługiwanie się bogatym słownictwem, umiejętność prowadzenia dyskusji
płynne mówienie z zastosowaniem zasad prawidłowej wymowy i zróżnicowanych struktur gramatycznych;
formułowanie dłuższych własnych wypowiedzi na tematy z życia codziennego, wydarzeń kulturowych i innych zjawisk społeczno- politycznych, z zastosowaniem bogatego słownictwa;
inicjowanie, podtrzymywanie i kończenie rozmowy na tematy wykraczające poza tematykę z życia codziennego;
3) sprawność rozumienia ze słuchu
- określenie głównej myśli tekstu, poszczególnych fragmentów tekstu; selekcjonowanie informacji
- rozumienie globalne i szczegółowe dialogów i wypowiedzi rodzimych użytkowników języka ;
rozumienie sensu rozbudowanych wypowiedzi w niesprzyjających warunkach odbioru
rozumienie sensu wypowiedzi zawierającej niezrozumiałe elementy, których znaczenia uczeń może domyślić się z kontekstu;
4) sprawność pisania
bezbłędna umiejętność stosowania struktur leksykalno- gramatycznych adekwatnie do ich funkcji;
umiejętność opisywania osób, przedmiotów, miejsc, zjawisk i czynności
stosowanie zasad nowej ortografii i interpunkcji;
formułowanie rozbudowanej i poprawnej gramatycznie wypowiedzi pisemnej;
pisemna umiejętność wyrażania własnej opinii, przytaczanie i interpretowanie zdarzeń;
dobra:
1) sprawność czytania
poprawne czytanie ze zrozumieniem tekstów i dialogów;
globalne rozumienie tekstu;
wyszukiwanie żądanej informacji.;
umiejętność prezentowania problemu przedstawionego w materiale stymulującym oraz wyrażanie opinii na jego temat
2) sprawność mówienia
mówienie z zastosowaniem prawidłowych zasad wymowy i gramatyki;
formułowanie własnych wypowiedzi na tematy z życia codziennego i innych zjawisk społecznych;
inicjowanie, podtrzymywanie i kończenie rozmowy na tematy z życia codziennego
poprawne stosowanie środków leksykalno- gramatycznych
umiejętność prowadzenia dyskusji
dysponowanie ...