Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Moneta
Data publikacji
2011-02-14
Średnia ocena
1,00
Pobrań
82

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wymagania edukacyjne oraz PSO są przeznaczone dla Policealnego Studium Zawodowego o kierunku administracja na 4 semestry, ale polecam go również do wykorzystania w innych szkołach o profilu zawodowym.
 Pobierz (docx, 17,3 KB)

Podgląd treści

Prywatna Policealna Szkoła dla Dorosłych

WYMAGANIA EDUKACYJNE

I PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA

Język Angielski

Formy sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów:

Uczeń otrzymuje oceny za:

-aktywność i udział w zajęciach,

- pracę semestralną obejmującą zakres materiału na dany semestr,

a) Termin oddania pracy semestralnej nauczyciel wpisuje do dziennika.

b) Uczeń ma możliwość jednorazowej poprawy oceny niedostatecznej z pracy semestralnej w formie i terminie ustalonym przez nauczyciela.

-egzamin ustny z przedmiotu.

Nie ma możliwości poprawiania ocen na 1 tydzień przed końcem semestru.

Ocena ma charakter jawny.

Nauczyciel uzasadnia ocenę na życzenie danego ucznia.

Termin poprawy pisemnej przez nauczyciela - 14 dni.

Wymogi edukacyjne na poszczególne oceny z języka angielskiego

celująca:

Kryteria jak na ocenę bardzo dobrą, a ponadto zakres wiedzy i umiejętności znacznie wykraczający poza program nauczania. Ocenę celującą otrzymują również laureaci konkursów i olimpiad językowych

bardzo dobra:

1) sprawność czytania

płynne czytanie ze zrozumieniem dłuższych i bardziej złożonych tekstów i dialogów;

globalne i szczegółowe rozumienie tekstu czytanego;

wyszukiwanie żądanej informacji;

określenie kontekstu komunikacyjnego tekstu ( nadawca- odbiorca, forma wypowiedzi)

rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu

2) sprawność mówienia

obszerne prezentowanie problemu przedstawionego w materiale stymulującym oraz umiejętne wyrażanie własnej opinii na jego temat

sprawne posługiwanie się bogatym słownictwem, umiejętność prowadzenia dyskusji

płynne mówienie z zastosowaniem zasad prawidłowej wymowy i zróżnicowanych struktur gramatycznych;

formułowanie dłuższych własnych wypowiedzi na tematy z życia codziennego, wydarzeń kulturowych i innych zjawisk społeczno- politycznych, z zastosowaniem bogatego słownictwa;

inicjowanie, podtrzymywanie i kończenie rozmowy na tematy wykraczające poza tematykę z życia codziennego;

3) sprawność rozumienia ze słuchu

- określenie głównej myśli tekstu, poszczególnych fragmentów tekstu; selekcjonowanie informacji

- rozumienie globalne i szczegółowe dialogów i wypowiedzi rodzimych użytkowników języka ;

rozumienie sensu rozbudowanych wypowiedzi w niesprzyjających warunkach odbioru

rozumienie sensu wypowiedzi zawierającej niezrozumiałe elementy, których znaczenia uczeń może domyślić się z kontekstu;

4) sprawność pisania

bezbłędna umiejętność stosowania struktur leksykalno- gramatycznych adekwatnie do ich funkcji;

umiejętność opisywania osób, przedmiotów, miejsc, zjawisk i czynności

stosowanie zasad nowej ortografii i interpunkcji;

formułowanie rozbudowanej i poprawnej gramatycznie wypowiedzi pisemnej;

pisemna umiejętność wyrażania własnej opinii, przytaczanie i interpretowanie zdarzeń;

dobra:

1) sprawność czytania

poprawne czytanie ze zrozumieniem tekstów i dialogów;

globalne rozumienie tekstu;

wyszukiwanie żądanej informacji.;

umiejętność prezentowania problemu przedstawionego w materiale stymulującym oraz wyrażanie opinii na jego temat

2) sprawność mówienia

mówienie z zastosowaniem prawidłowych zasad wymowy i gramatyki;

formułowanie własnych wypowiedzi na tematy z życia codziennego i innych zjawisk społecznych;

inicjowanie, podtrzymywanie i kończenie rozmowy na tematy z życia codziennego

poprawne stosowanie środków leksykalno- gramatycznych

umiejętność prowadzenia dyskusji

dysponowanie ...