Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN
ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MINOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O UZYSKANIE
STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Nazwa szkoły: Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Łupkach
Nauczany przedmiot: język niemiecki
Długość stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2008r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2011r.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
mgr MARIOLA MIERKOWSKA
Maldanin, 1 wrzesień 2008
CELE:
Cel podstawowy podejmowanego stażu to uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Cele szczegółowe rozwoju zawodowego w okresie stażu:
realizacja zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły;
podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komputerowej; pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
|Organizacja pracy związanej z awansem zawodowym. |
|Lp. |Działania i czynności do wykonania |Sposób dokumentowania |Termin |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego – | | |
| |zapoznanie | | |
| |z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego| | |
| |dotyczącymi awansu zawodowego (Ustawa | | |
| |o systemie oświaty, Karta Nauczyciela, | | |
| |Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r.|Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan |wrzesień 2008 r. |
| | |rozwoju zawodowego. | |
| |w sprawie uzyskiwania stopni awansu | | |
| |zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzenie | | |
| |MENiS z dnia 14 listopada | | |
| |2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie | | |
| |uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez | | |
| |nauczycieli). | | |
|2. |Gromadzenie dokumentacji z realizacji planu |Zebrane dokumenty: świadectwa, |Cały okres stażu. |
| |rozwoju. |zaświadczenia, scenariusze zajęć, | |
| | |programy. | |
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją. (§ 8 ust. 2 pkt 1)
|Lp. |Zadania do realizacji |Formy i sposoby realizacji |Termin wykonania |Dowody realizacji |
|1. |Przeprowadzenie analizy własnej pracy. |Hospitacje zajęć przez dyrektora, |W ciągu stażu, zgodnie|Konspekty zajęć, arkusze|
| | |ewaluacja i samoocena hospitowanych |z terminami. |hospitacji. |
| | |zajęć. Analiza własnych osiągnięć. | | |
|2. |Poszerzenie wiedzy i umiejętności w celu |Udział w różnych formach wewnętrznego i|W ciągu stażu. |Zaświadczenia, materiały|
| |doskonalenia warsztatu i metod pracy. |zewnętrznego doskonalenia zawodowego z | |szkoleniowe. |
| | |zakresu nauczania języka niemieckiego: | | |
| | |w warsztatach szkoleniowych, kursach, | | |
| | |konferencjach metodycznych, radach | | |
| | |szkoleniowych. | | |
|3. |Samodzielne studiowanie literatury i |Lektura i analiza literatury fachowej w|W ciągu stażu. |Wykaz przeczytanej |
| |czasopism. |poszukiwaniu nowych metod | |literatury |
| | |aktywizujących uczniów. | | |
| | | | | |
|4. |Praca z uczniem słabym |Opracowanie i wdrożenie planu pracy z |W ciągu stażu. |Plan pracy |
| | |uczniami słabymi | | |
|5. |Stworzenie warunków sprzyjających do pracy. |Dbałość o pracownię językową poprzez |W ciągu ...